Gå til innhold

Det er sjelden en tråd på DOL gjør meg kvalm....

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

''I Farris Bad i Larvik oppfordrer de sågår folk til å være helt nakne i bassengene, av hygieniske grunner.''

*Host* Nakne i dusjen er noe annet enn nakne i bassenget...

''*Host* Nakne i dusjen er noe annet enn nakne i bassenget...''

Ja? Jeg brukte det som eksempel på hvor uhygienisk det er å bade i fulle klær, i tillegg til å dusje i fulle klær. Hva var det du ikke forstod? Ideelt sett skal man dusje helt naken og vaske seg godt med såpe, for så å bade i minimalt antrekk. Mye klor er ikke bra for huden, derfor har de i Farris bad valgt å senke klornivået, og i stedet oppfordrer de folk til å bade nakne.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• frosken

8

• Katt-ja

6

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen
Skrevet

Joda, er ikke uenig.. og det blir feil å skrive ordene tatt ut fra sammenhengen - men jeg reagerer på måten man uttaler seg på omkring dette.

Mener du at jeg tok ordene ut av sammenhengen? Du må så gjerne kritisere N&N, men da syns jeg du skal kritisere det han faktisk skriver. Jeg antar at du leste for raskt, slik at du ikke oppfattet at det var klærne - og ikke folkegruppen - han kalte skitne og uhygieniske. Og da syns jeg det var riktig å korrigere det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei, om noen har blitt syke fordi noen har brukt "store badedrakter", som ikke ville blitt syke hvis små badedrakter hadde blitt brukt. (Godt dusjet i begge tilfeller.)

Med vennlig hilsen

Klesmengde i bassenget må åpenbart ha stor betydning, siden Farris bad ikke en gang tillater badeshorts, men forlanger at menn må stille i minimale badebukser. Selv er jeg ingen ekspert på området, og velger å lytte til deres erfaringer.

Skrevet

Klesmengde i bassenget må åpenbart ha stor betydning, siden Farris bad ikke en gang tillater badeshorts, men forlanger at menn må stille i minimale badebukser. Selv er jeg ingen ekspert på området, og velger å lytte til deres erfaringer.

Så man vet ikke om et eneste eksempel av noen som har blitt syke av det. (Så lenge de dusjer, selvsagt.)

Jeg må innrømme at jeg heller aldri hadde hørt om noe slikt.

Med vennlig hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Har du et par eksempel på hatske uttalelser i den aktuelle tråden? eller har du startet en egen tråd bare for å strø rundt deg med gåtefullt anektotisk tøv?

Anektotisk?

Skrevet

''Selv er jeg ingen ekspert på området, og velger å lytte til deres erfaringer.''

Du må ikke tro selveste Mullah Sør vil høre på eksperter.

Skrevet

''Selv er jeg ingen ekspert på området, og velger å lytte til deres erfaringer.''

Du må ikke tro selveste Mullah Sør vil høre på eksperter.

Har ekspertene meldt om noen dødsfall? Eller noen som ble syke?

Skrevet

Hjelpe meg! Prinsippielt syns jeg ikke idioter skal få boltre seg fritt på nettforum, men at man skal ta det moralske ansvaret det er å si fra om at enkelte ting rett og slett ikke er ok å si. Selv om det fører til milelange tråder som aldri blir ferdige, og selv om man ikke kommer gjennom til debattantene i det hele tatt.

Det handler også om hva som lar seg søke opp i ettertid - det er så unødvendig at folk skal kunne finne sånne tråder og la seg farge av dem, helt uten at noen motforestillinger ble presentert noe sted.

tzatziki1365380058
Skrevet

At du er blandt dem som ikke tåler at negre blir kalt negre kan jeg gjøre svært lite med. Det ordet er og blir den korte og greie versjonen av "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", enten du liker det eller ei.

''Jeg synes også det er unødvendig å betegne en hele menneskegruppe som "skitne og uhygieniske''

MÅ du lyve? Jeg skriver utrykklelig at KLÆRNE det bades i, ikke har noe i et badebasseng å gjøre. Der har jeg samtlige kommunlae helsekontrollører i norges land med meg, så du får bare bli så grinete du vil.

''At du er blandt dem som ikke tåler at negre blir kalt negre kan jeg gjøre svært lite med. Det ordet er og blir den korte og greie versjonen av "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", enten du liker det eller ei.''

Haha, ja, kort og grei versjon, ikke omdiskutert i det hele tatt. Og språk står jo bom stile, utvikler seg ikke i det hele tatt. Og hvis folk opplever det som rasistisk, så bryr det ikke deg. Sånne hensyn gidder vi ikke ta....

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger

Skrevet

Har ekspertene meldt om noen dødsfall? Eller noen som ble syke?

Vel, jeg har da hørt om folk som får infeksjoner av bassengvann. Og når hygienen minker, må kloringen økes, og det gjør at den del folk tåler det dårligere - astmatikere, kanskje,- husker ikke. Det er jo greit å kunne minimere tilsetting av kjemikalier - rent miljømessig.

Men - det er nok enda viktigere å få alle folk til å dusje godt med såpe, nakne - enn å forby lange badedrakter - så lenge de er rene.

Skrevet

Hjelpe meg! Prinsippielt syns jeg ikke idioter skal få boltre seg fritt på nettforum, men at man skal ta det moralske ansvaret det er å si fra om at enkelte ting rett og slett ikke er ok å si. Selv om det fører til milelange tråder som aldri blir ferdige, og selv om man ikke kommer gjennom til debattantene i det hele tatt.

Det handler også om hva som lar seg søke opp i ettertid - det er så unødvendig at folk skal kunne finne sånne tråder og la seg farge av dem, helt uten at noen motforestillinger ble presentert noe sted.

Ja, jeg greide bare ikke å la det stå uimotsagt.... Hadde jeg vært negerdama ikledd "telt" og med seks unger, samt fra primitive Somalia - og hadde forvilla meg hit inn, så hadde jeg virkelig håpet at noen forsvarte meg...

Skrevet

Enig. Jeg unnlot å si at jeg blir uvell av formuleringer og begrepsbruk direkte i tråden fordi jeg vet det ikke hjelper. Jeg håper imidlertid relevante instanser har lært ett og annet.

Skrevet

Skjønner at du reagerer, det gjør jeg også. Men hva skal vi gjøre? Tie?

I trådene, ja. Jeg mener det, og skulle ønske disse trådene for framtiden kun bestod av meningsfeller. Har by the way regisrert at én av dem som tidligere har bidratt til at slike tråder ble kilometerlange har valgt en annen og svært vellykket staregi, nemlig å ikke svare, og kudos til han for det!

Skrevet

Enig. Jeg unnlot å si at jeg blir uvell av formuleringer og begrepsbruk direkte i tråden fordi jeg vet det ikke hjelper. Jeg håper imidlertid relevante instanser har lært ett og annet.

Det er formuleringene og begrepsbruken (de nedlatende holdningene) jeg reagerer på også..... Det kunne vært interessant å debattere selve hovedtemaet, men det mista iallefall jeg lysten til når holdningene ble så nedlatende...

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Det er formuleringene og begrepsbruken (de nedlatende holdningene) jeg reagerer på også..... Det kunne vært interessant å debattere selve hovedtemaet, men det mista iallefall jeg lysten til når holdningene ble så nedlatende...

''Det kunne vært interessant å debattere selve hovedtemaet''

Narr meg ikke til å le. Der eneste du og dine medsammensvorne er opptatt av er å feie samtlige problemer rundt innvandring/integreiring undre teppet, får dem vekk, og/eller hetse og lyve om dem som tar dem opp, slik du har gjort også i denne tråden uten å unnskylde deg i det hele tatt.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Ja, jeg greide bare ikke å la det stå uimotsagt.... Hadde jeg vært negerdama ikledd "telt" og med seks unger, samt fra primitive Somalia - og hadde forvilla meg hit inn, så hadde jeg virkelig håpet at noen forsvarte meg...

Hadde du som norsk nektet å ha å ikle deg arbeidstøy ville du forhåentligvis fått hjelp av helsevesenet, ikke av NAV og en drøss hylende norske kvinnfolk til å fortsette pg leve som snylter.

Skrevet

Hadde du som norsk nektet å ha å ikle deg arbeidstøy ville du forhåentligvis fått hjelp av helsevesenet, ikke av NAV og en drøss hylende norske kvinnfolk til å fortsette pg leve som snylter.

Jeg kan bare konstatere at du ikke skjønner hva jeg egentlig reagerte på ;)

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''At du er blandt dem som ikke tåler at negre blir kalt negre kan jeg gjøre svært lite med. Det ordet er og blir den korte og greie versjonen av "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", enten du liker det eller ei.''

Haha, ja, kort og grei versjon, ikke omdiskutert i det hele tatt. Og språk står jo bom stile, utvikler seg ikke i det hele tatt. Og hvis folk opplever det som rasistisk, så bryr det ikke deg. Sånne hensyn gidder vi ikke ta....

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger

Jeg vile selvsagt foretrukket ett helt politisk korrekt ord, slik at manhadde sluppet slike avsporinger som dette, men inntil vider er det som nevnt ingen som har lagd ett slik nytt ord om: "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", så da er det lite annet valg enn å bruke det gamle og velkjente neger, noe de aller fleste folk uansett gjør.

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg vile selvsagt foretrukket ett helt politisk korrekt ord, slik at manhadde sluppet slike avsporinger som dette, men inntil vider er det som nevnt ingen som har lagd ett slik nytt ord om: "en mørkhudet person med etnisk oprinnelse fra Afrika sør for Sahara", så da er det lite annet valg enn å bruke det gamle og velkjente neger, noe de aller fleste folk uansett gjør.

''noe de aller fleste folk uansett gjør.''

Nei, jeg kjenner ikke noen som bruker det ordet. Det er fy-fy. Vi korrigerer barna- og sier mørkhudede.

Forøvrig er jeg enig i en del av det du sier. Dersom du hadde vært mer forsiktig i formuleringene og unngått bruk av slike provoserende ord, ville du sikkert få mer støtte for endel av det du mener.

Nå ble det jo avsporing pga uheldig valg av ord.

Det å diskutere burka eller finnlandshette, og hvor greit det er å bruke i rettsal er helt OK. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...