Gå til innhold

Blodprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal stille fastende til blodprøve i morgen tidlig. Er det lov å drikke vann før prøven taes?

Fortsetter under...

Skrevet

Det beste er om du ikke hverken drikker eller spiser før blodprøven.

Skrevet

Ikke en liten skvett vann en gang? Er bare så utrolig tørst om morgenen.... og oppe tidlig. Så det vil gå minst to timer fra jeg står opp, til prøven blir tatt. Huttetu....

Skrevet

Ikke en liten skvett vann en gang? Er bare så utrolig tørst om morgenen.... og oppe tidlig. Så det vil gå minst to timer fra jeg står opp, til prøven blir tatt. Huttetu....

Ta deg en liten slurk mens du pusser tennene, og så tenke du ikke mer på at du er tørst.

Jo mer du tenker på at du ikke kan drikke, jo tørstere blir du :)

Ta heller med deg en vannflaske, så du kan drikke når du har tatt blodprøven :)

Skrevet

Nei, men hva med en isbit?

Isbit = en liten skvett vann ?

Annonse

Skrevet

Ta deg en liten slurk mens du pusser tennene, og så tenke du ikke mer på at du er tørst.

Jo mer du tenker på at du ikke kan drikke, jo tørstere blir du :)

Ta heller med deg en vannflaske, så du kan drikke når du har tatt blodprøven :)

:)

Gjest ambrose
Skrevet

Isbit = en liten skvett vann ?

Ja, det blir vel det ;o) - og som varer en stund.

Skrevet

Nei. Ikke spise, drikke eller røyke.

Det skjønner jeg, det ligger jo i ordet "faste". Men ettersom jeg forstår her, så er det greit med litt vann.

Gjest lurer littegranne jeg også
Skrevet

Nei. Ikke spise, drikke eller røyke.

Og da kan jeg benytte sjansen til å spørre om noe jeg alltid har lyst på...hvorfor ikke røyke, for de som gjør det?

Skrevet

Et halvt glass vann kan man ta sier de på legekontoret jeg går.

Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, siden svarene ble så pass 'sprikende'. Dette står på Oslo universitetssykehuset sine sider (Lipidklinikken):''En fastende blodprøve vil si at du ikke skal ha spist eller drukket de siste 10-12 timer (du kan drikke vann eller en kopp kaffe/te uten melk eller sukker) ''

Så et glass vann er tydeligvis ok :)

Annonse

Skrevet

Kanskje du kan skylle munnen for tørsten?

Skrevet

Kanskje du kan skylle munnen for tørsten?

Jepp. tenker jeg gjør en mellom ting mellom skylling og en liten slurk ;)

Skrevet

Jeg pleier ta blodtrykkstabletten (den tar jeg ellers hver morgen);: er det OK?

Skrevet

Jeg pleier ta blodtrykkstabletten (den tar jeg ellers hver morgen);: er det OK?

Ja, den bør du ta :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...