Gå til innhold

Kvitte seg med bøker? Lillemus og dere andre

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan skal vi gjøre det?

Siden vi ikke har ubegrenset med plass skal bokhylla og bøkene ut. Man får jo lånt på biblioteket, så jeg tenker bare å beholde hobby bøker.

Men hva gjør vi med resten?

Kan man gi Pocketbøker til loppemarked? Er det noen vits i å gi hardcover bøker til biblioteket slik at de eventuelt kan selge de?

Hva med dvd-filmer? Er det noe å gi biblioteket?

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Vi har gitt masse bøker til det lokale loppemarkedet.

Vet mange "av prinsipp" ikke gir bort bøker, men jeg har liten interesse av å beholde bøker jeg vet jeg ikke vil lese igjen. Har altfor mange bøker, og får stadig fler. Både pocketbøker og innbundne bøker har gått til loppemarkedet.

Tviler på at vanlige biblioteker er interessert i å overta gamle bøker, men det er ikke jeg rette til å besvare.

Gjest Hulderen

Bokavdelingen er gjerne den avdelingen på loppemarkeder som tjener mest, så dit kan du gi både pocketbøket og innbundne bøker. Spesielt baenebøket og tegneserierver populære. De tar også DVD. Ellers kan antikvariat være veldig interessert. Er det riktige bøker, kan du tjene en slant. Men vær forberedt på at antikvariat avviser en del av bøkene.

Spør ditt lokale bibliotek. :o) Vi tar imot med forbehold om at de bøkene vi ikke vil ha selv selger vi til egen inntekt. Folk synes stort sett det er veldig greit. Likedan med filmer. Ellers er finn.no, qxl.no, Fretex eller antikvariater en løsning.

Annonse

Vi har gitt masse bøker til det lokale loppemarkedet.

Vet mange "av prinsipp" ikke gir bort bøker, men jeg har liten interesse av å beholde bøker jeg vet jeg ikke vil lese igjen. Har altfor mange bøker, og får stadig fler. Både pocketbøker og innbundne bøker har gått til loppemarkedet.

Tviler på at vanlige biblioteker er interessert i å overta gamle bøker, men det er ikke jeg rette til å besvare.

''Tviler på at vanlige biblioteker er interessert i å overta gamle bøker, men det er ikke jeg rette til å besvare.''

Det kommer helt an på hva det er. Eldre bøker av Fredrik Skagen og Gunnar Staalesen f.eks. tar vi imot med åpne armer, de lånes fremdeles ut i lange baner og slites også deretter.

Et komplett sett av Isfolket skulle vi gjerne hatt. :o)

Gjest Elextra

''Tviler på at vanlige biblioteker er interessert i å overta gamle bøker, men det er ikke jeg rette til å besvare.''

Det kommer helt an på hva det er. Eldre bøker av Fredrik Skagen og Gunnar Staalesen f.eks. tar vi imot med åpne armer, de lånes fremdeles ut i lange baner og slites også deretter.

Et komplett sett av Isfolket skulle vi gjerne hatt. :o)

Aha, så etterspørsel går foran kvalitet også der! ;)

Gjest Norknight

Frelsesarmeen tar imot alt sammen.Hva med å selge dvd filmer på qxl.no og gi bort vhs?

Biblioteket kjøper bare inn helt nye bøker.

Pocket er ingen god gave,kun innbundet.

Siden jeg bor ca 1 mil fra Biblioteket lønner det seg for meg å kjøpe 1 pocket i mnd på minst 300 sider.De koster fra 79-179

Jeg bruker nok 1 mnd på 2-300 sider.Maks 10 sider per dag.

Bensin tur/retur biblioteket: 50-100 kr.

Har Hodejegerne av Jon Nesbø og flere av Joy Fielding.På landet har Rimi godt utvalg av både kjøpefiilmer,bøker og blader.

Frelsesarmeen tar imot alt sammen.Hva med å selge dvd filmer på qxl.no og gi bort vhs?

Biblioteket kjøper bare inn helt nye bøker.

Pocket er ingen god gave,kun innbundet.

Siden jeg bor ca 1 mil fra Biblioteket lønner det seg for meg å kjøpe 1 pocket i mnd på minst 300 sider.De koster fra 79-179

Jeg bruker nok 1 mnd på 2-300 sider.Maks 10 sider per dag.

Bensin tur/retur biblioteket: 50-100 kr.

Har Hodejegerne av Jon Nesbø og flere av Joy Fielding.På landet har Rimi godt utvalg av både kjøpefiilmer,bøker og blader.

''Biblioteket kjøper bare inn helt nye bøker.''

Ja, men vi kan ta imot brukte bøker også om det er titler vi har stor etterspørsel etter og som raskt slites ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...