Gå til innhold

Blomster til vertinnen…

Anbefalte innlegg

Men er det snakk om å bli sur, da? Det er da mange tråder her inne som kan leses mer som "muligens gode råd" enn som "dersom man ikke følger dette, blir andre dritsure".

Neeei,- det er nok andre tråder - og andre samtaler IRL jeg hadde i tankene - og så kom denne lille dråpen og trigget meg... Jeg ser det nå egentlig ;-)

Fortsetter under...

Kan du ikke bare legge dem til side og ta det etter middag?

De holder seg noen timer uten at det blir noen krise.

Jeg hadde følt at det hadde blitt feil overfor giver at buketten bare legges til sides - kan lett bli oppfattet som et signal om at gaven var upassende.

Gjest Elextra

Jeg er helt enig med dere i dette, og tenker på slike tråder hver gang jeg leser "unger-skal-ikke-få-alt-for-da-blir-de-utaknemmlige-tråder".

I min verden tar man i mot det man får med stor takk, uten å korrigere giver. Hvor man setter ting etter vedkommende er gått er imidlertid en privatsak. ;-)

Er vi i samme tråd? Det var vel ingen som snakket om å korrigere giver her?

Annonse

Det har jeg aldri tenkt på. Men nå er det ikke ofte vi har gjester til middag, og heller ikke ofte jeg får blomster i det hele tatt.

Jeg blir utrolig glad for å få blomster! Men det skjer nesten aldri.... Så om jeg må bruke litt tid for å sette dem i vase, hadde ikke gjort meg noe. Men hvis det var liten tid, ville jeg bare satt dem midlertidig i en vase, opg ordnet dem ordentlig etterpå :-)

Men jeg blir glad for vin og, altså. Men mest glad for blomster tror jeg.

Gjest Elextra

Det har jeg aldri tenkt på. Men nå er det ikke ofte vi har gjester til middag, og heller ikke ofte jeg får blomster i det hele tatt.

Jeg blir utrolig glad for å få blomster! Men det skjer nesten aldri.... Så om jeg må bruke litt tid for å sette dem i vase, hadde ikke gjort meg noe. Men hvis det var liten tid, ville jeg bare satt dem midlertidig i en vase, opg ordnet dem ordentlig etterpå :-)

Men jeg blir glad for vin og, altså. Men mest glad for blomster tror jeg.

''Det har jeg aldri tenkt på. Men nå er det ikke ofte vi har gjester til middag, og heller ikke ofte jeg får blomster i det hele tatt.

''

Antar "problemstillingen" kun er kjent for de som i mellom har mange gjester :). Har man sjelden dét, høres det sikkert litt sært ut.

Persille1365381127

Jeg hadde følt at det hadde blitt feil overfor giver at buketten bare legges til sides - kan lett bli oppfattet som et signal om at gaven var upassende.

Jeg legger alltid alle gaver til side, og så åpner jeg dem når jeg kan åpne slik at alle kan se - og jeg har tid til å gjøre det ordentlig.

Gjest Elextra

Jeg legger alltid alle gaver til side, og så åpner jeg dem når jeg kan åpne slik at alle kan se - og jeg har tid til å gjøre det ordentlig.

Gaver og blomster er jo helt ulike ting. Ikke alle blomsterbuketter tåler å stå/ligge i flere timer før de pakkes ut. Jeg synes heller ikke det er nødvendig/naturlig å pakke ut blomster i alles påsyn.

Har selv enkelte ganger erfart at dyre og fine blomster jeg har hatt med har blitt liggende uåpnet på benken til festen var over - ikke noe særlig det heller.

Som vertinne har jeg derfor lært meg å be andre om hjelp til utpakking og dandering i vaser :-).

Er vi i samme tråd? Det var vel ingen som snakket om å korrigere giver her?

Mulig ts egentlig har formulert en omskriving av "i går fikk jeg en bukett og det er ingenting som stresser meg mer enn (...) hadde satt mye mer pris på en flaske vin", men jeg leser henne egentlig som at hun har lyst til å korrigere andre som tenker å kjøpe med blomster ja.

Gjest Elextra

Mulig ts egentlig har formulert en omskriving av "i går fikk jeg en bukett og det er ingenting som stresser meg mer enn (...) hadde satt mye mer pris på en flaske vin", men jeg leser henne egentlig som at hun har lyst til å korrigere andre som tenker å kjøpe med blomster ja.

Det var kanskje litt sterk ordbruk, men jeg kjente meg godt igjen i "problemstillingen" :-).

Annonse

Tvillingmamma

Jeg kan forstå hva du mener! Og som regel har jeg kjøpt inn blomster som passer til borddekorasjonen. Leste en gang for lenge siden at skikk og bruk sa at man skulle sende blomstene til vertskapet på forhånd.

Men jeg tar det som det kommer og får blomstene i vase så raskt som mulig, er jo hyggelig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...