Gå til innhold

Singelsøndager ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan brenne et visst sted.

Og i dag er søndagen en time lenger.

Gjest Norknight
Skrevet

Ja huff.Hvor gammel er du? Mann/Kvinne?

Skorpionmann. 53 om 21 dager

Skrevet

Ja huff.Hvor gammel er du? Mann/Kvinne?

Skorpionmann. 53 om 21 dager

Kvinne et sted i 30-årene. Stjernetegn anser jeg som uvesentlig.

Skrevet

Men så gjør noe da, så søndagen ikke føles så lang. Noe annet enn å sitte og sutre her over at du er singel.

Be en venn med på tur eller gå en tur alene. Ta med termos med kakao / te / kaffe og en matpakke med noe godt og gå en lang tur i marka. Eller gå på et museum, kunstgalleri, kafe eller noe annet om du ikke liker å gå i marka. Rydd i klesskapet, vask rundt på kjøkkenet, rydd i kjellerboden eller hjelp en venn med noe. Det finnes tusen ting å gjøre. :o)

Skrevet

Men så gjør noe da, så søndagen ikke føles så lang. Noe annet enn å sitte og sutre her over at du er singel.

Be en venn med på tur eller gå en tur alene. Ta med termos med kakao / te / kaffe og en matpakke med noe godt og gå en lang tur i marka. Eller gå på et museum, kunstgalleri, kafe eller noe annet om du ikke liker å gå i marka. Rydd i klesskapet, vask rundt på kjøkkenet, rydd i kjellerboden eller hjelp en venn med noe. Det finnes tusen ting å gjøre. :o)

Tror du ikke jeg prøver å fylle opp dagen med noe å gjøre? Jeg har ingen venner å være sammen med i dag, men jeg har gått en tur og jeg har bakt. Men gjærbakst og frisk luft er en svært mager erstating for kjærlighet. Søndagen er like fordømt ensom som singel (enda mer enn vanlig), så slutt å be meg slutte å klage!!!

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg elsker søndager. Det gjorde jeg også da jeg var singel. Deilig å ha en hel, lang dag til disposisjon.

Skrevet

Jeg elsker søndager. Det gjorde jeg også da jeg var singel. Deilig å ha en hel, lang dag til disposisjon.

Vi er forskjellige.

Gjest men det er nå meg da
Skrevet

Jeg pleier å rydde og vaske huset på søndager. Og ellers er det fint å komme seg en tur ut og trene. Jeg har aldri tenkt på at søndager er en verre singeldag enn andre dager.

Skrevet

Jeg pleier å rydde og vaske huset på søndager. Og ellers er det fint å komme seg en tur ut og trene. Jeg har aldri tenkt på at søndager er en verre singeldag enn andre dager.

Jeg har faktisk aldri likt søndager. Nå tar snart singellivet knekken på meg, så det blir en uutholdelig kombinasjon for min del.

Skrevet

Har rent hus, rene senger, rent tøy og snart skal jeg hive ungene i dusjen! :0D Fine søndagen. Jeg må bare ta meg sammen nå og gjøre øvelser for ryggen. Bahhh kjedelig!

Persille1365381127
Skrevet

Heh, du har åpenbart ikke hatt så mange singelsøndager du har hatt problemer med :P

Å gå tur gjør bare saken verre, da må man se alle de (såkalt) lykkelige gå der hånd i hånd med kaffekoppene sine, barnefamiliene boltre seg - og eller bare blide folk overalt.

Kino, kafe og tilsvarende er også en kjæresteting - og når man er obs på at man ikke har kjæreste, så blir man VELDIG obs på at "alle andre" har det.

Det eneste som hjelper er faktisk å ligge på sofaen hele dagen, sørge for å ha greit med mat & drikke, gjerne snop også - og se på film. Eller aller helst serier. Hele dagen.

Skrevet

Singelsøndager er herlige. Gubben er sjømann, så jeg har en del av dem...

Det mest fornuftige jeg har gjort i dag, er å lufte bikkja.

Skrevet

Heh, du har åpenbart ikke hatt så mange singelsøndager du har hatt problemer med :P

Å gå tur gjør bare saken verre, da må man se alle de (såkalt) lykkelige gå der hånd i hånd med kaffekoppene sine, barnefamiliene boltre seg - og eller bare blide folk overalt.

Kino, kafe og tilsvarende er også en kjæresteting - og når man er obs på at man ikke har kjæreste, så blir man VELDIG obs på at "alle andre" har det.

Det eneste som hjelper er faktisk å ligge på sofaen hele dagen, sørge for å ha greit med mat & drikke, gjerne snop også - og se på film. Eller aller helst serier. Hele dagen.

Det stemmer.

Jeg gikk en tur i parken i dag. Men litt, eller mye flaks, kunne det jo hende at jeg møtte en mann som også var ute og gikk tur alene?

Men neida. Det var godt voksne ektepar arm i arm og barnefamilier med barnevogn samt noen på 70+. Det var godt å komme seg ut en tur, men det hjalp ikke det fnugg på ensomhetsfølelsen. Nesten tvert imot.

Skrevet

Singelsøndager er herlige. Gubben er sjømann, så jeg har en del av dem...

Det mest fornuftige jeg har gjort i dag, er å lufte bikkja.

Men da er du jo IKKE singel! At gubben din er sjømann og du er alene i perioder er IKKE det samme som å være ufrivillig kronisk singel i årevis!!!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, husker singelsøndager som noe litt trist i mellom. Hvor en går ser en bare lykkelige par rundt seg, synes det som.

Husker jeg snakket med en småfyllesyk singel venninne en søndag formiddag da jeg hadde baby. Akkurat slike søndager skulle hun sååå gjerne hatt en baby å kose med! Hun hadde nok ikke et helt ralistisk bilde av morgenene med baby :P. Alt er ikke bestandig slik det ser ut.

Skrevet

*liker*

Skrevet

Ja, husker singelsøndager som noe litt trist i mellom. Hvor en går ser en bare lykkelige par rundt seg, synes det som.

Husker jeg snakket med en småfyllesyk singel venninne en søndag formiddag da jeg hadde baby. Akkurat slike søndager skulle hun sååå gjerne hatt en baby å kose med! Hun hadde nok ikke et helt ralistisk bilde av morgenene med baby :P. Alt er ikke bestandig slik det ser ut.

Nei, selvfølgelig er ikke alt slik det ser ut. For alt jeg vet kan parene jeg har møtt i dag hatt en jævlig krangel og prøver å gjøre det godt igjen med å gå ut en tur sammen.

Jeg er ikke naiv, jeg tror ikke at alt er greit bare man har mann og barn. Det er fordeler og ulemper med alt. Men så vidt jeg vet, har single dårligere livskvalitet enn par. Det forunder meg ikke et sekund.

Selv skulle jeg gjerne hatt en baby som tvang meg tidlig opp en søndag. Mye heller det enn å være fyllesjuk, våkne alene eller whatsofuckingever et helvets råttent singelliv innebærer!!!

Persille1365381127
Skrevet

De fleste voksne har jo vært i forhold flere ganger, og vært singel flere ganger. Så man vet godt hva det vil si både å bo med noen - og å være alene. Likevel er det enkelte aspekter ved hver tilstand som er kjipe - og som gjør at man trakter til den andre.

Søndager som singel er en av dem. Man vet jo at forhold ikke bare er dans på roser, og at babyer ikke alltid er søte - men ALT er bedre enn å være singel på en søndag.

Nå når jeg har samboer, og barn - synes jeg det er helt FANTASTISK å være alene på en søndag! Men det er jo nettopp fordi det ikke er vanlig.

På samme måte som man drømmer om å ikke ha barn, ikke ha forpliktelser, ikke ha noen som maser - tidlig lørdag morgen, gjerne før 06.00... Eller når man må i familieselskap med mannens familie. Som man egentlig ikke har det SÅ moro med. Og bare savner singelsøndagene, hvor man tross alt kunne gjøre som man ville....

Skrevet

Jeg er utsultet på kjærlighet, nærhet og sex. Det er fakta.

Alle som prøver å bagatellisere det eller mener jeg syter kan gå og ta seg en kjempestor bolle stappfull av hvetemel!! Dere aner sannsynligvis ikke hva jeg snakker om likevel.

Skrevet

De fleste voksne har jo vært i forhold flere ganger, og vært singel flere ganger. Så man vet godt hva det vil si både å bo med noen - og å være alene. Likevel er det enkelte aspekter ved hver tilstand som er kjipe - og som gjør at man trakter til den andre.

Søndager som singel er en av dem. Man vet jo at forhold ikke bare er dans på roser, og at babyer ikke alltid er søte - men ALT er bedre enn å være singel på en søndag.

Nå når jeg har samboer, og barn - synes jeg det er helt FANTASTISK å være alene på en søndag! Men det er jo nettopp fordi det ikke er vanlig.

På samme måte som man drømmer om å ikke ha barn, ikke ha forpliktelser, ikke ha noen som maser - tidlig lørdag morgen, gjerne før 06.00... Eller når man må i familieselskap med mannens familie. Som man egentlig ikke har det SÅ moro med. Og bare savner singelsøndagene, hvor man tross alt kunne gjøre som man ville....

Fint innlegg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...