Gå til innhold

PC-virus! Reparere eller kjøoe ny?

Anbefalte innlegg

Gjest Niccolina

Ja.... laptopen har tydligvis fått virus igjen. Sist det skjedde (i underkant av 2 år siden) kræsja hele maskina, men den var en del år gammel så jeg kjøpte ny.

Har brukt Norton på denne og den forrige maskina, det er visst ikke så effektivt som Norman, det vi har på en annen, eldre maskin her?

Ok, spørsmålet er i grunn hva som lønner seg. Er det noe å hente på å levere den inn til fix eller er det like greit å kjøpe ny laptop? Er jo blitt forbruksvare, omtrent.... :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371654-pc-virus-reparere-eller-kj%C3%B8oe-ny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccolina

Du kan da vel få hjelp av noen til det? Det koster uansett mindre å reparere enn å kjøpe ny.

Unnskyld meg, men hvorfor tror dere jeg spør her på nett? Hadde jeg kunnet dette selv så hadde jeg vel ikke spurt her. Og hadde jeg kjent noen som kunne dette ville jeg kanskje henvendt meg dit allerede?

Hvorfor ikke svare sånn til alle her på DOL når de har et spørsmål?

Om jeg hadde kunnet dette hadde jeg vel fikset det selv.

Har du ikke en gjenopprettelses CD? Ellers har du trolig en gjenopprettelsespartisjon på harddisken. Hvis du trykker F11 når du starter maskinen bør det komme opp en meny hvor du kan velge å gjenopprette fra denne.

Annonse

Gjest Niccolina

Har du ikke en gjenopprettelses CD? Ellers har du trolig en gjenopprettelsespartisjon på harddisken. Hvis du trykker F11 når du starter maskinen bør det komme opp en meny hvor du kan velge å gjenopprette fra denne.

''Har du ikke en gjenopprettelses CD?'' Nei, har ingenting. Men takk for at du vil hjelpe.

Unnskyld meg, men hvorfor tror dere jeg spør her på nett? Hadde jeg kunnet dette selv så hadde jeg vel ikke spurt her. Og hadde jeg kjent noen som kunne dette ville jeg kanskje henvendt meg dit allerede?

Hvorfor ikke svare sånn til alle her på DOL når de har et spørsmål?

Du tar med deg pc´n til en større pc-butikk, og spør hvor mye de tar for å hjelpe deg å restarte maskinen.

''Har du ikke en gjenopprettelses CD?'' Nei, har ingenting. Men takk for at du vil hjelpe.

Du bør ha en gjenopprettelsespartisjon på disken. Hvilken tast du skal trykke under oppstarten for å få opp denne varierer litt). Hvilket merket er pc'en?

Annonse

HP pavilion

Ok usikker på den, men se helt i oppstarten som noen sa her nede. Ligger en recoverypartisjon på maskinen du kan starte. På noen merker er det ALT + F10 du må trykke helt i starten. Se i manualen til pc'n. Ligger sikkert på nett hvis du ikke har den

Gjest Niccolina

Ok usikker på den, men se helt i oppstarten som noen sa her nede. Ligger en recoverypartisjon på maskinen du kan starte. På noen merker er det ALT + F10 du må trykke helt i starten. Se i manualen til pc'n. Ligger sikkert på nett hvis du ikke har den

Mister jeg alt jeg har av bilder og dokumenter da? Har lagt det over på ekstern disk uansett altså, men kjedelig likevel.

Mister jeg alt jeg har av bilder og dokumenter da? Har lagt det over på ekstern disk uansett altså, men kjedelig likevel.

Hvis disken har flere partisjoner C: og D: f.eks. og du legger det over på D: så skal du ikke miste det som ligger der ved en recovery

Gjest Datafix

Er det min maskin eller er det virus på dol?

Min skjerm blir helt merkelig og maskinen restarter.

Jeg skriver nå fra en begrenset brueker og med Firefox.

Admin+ ie9 fører til at skjermen blunker og at skjermbilet er helt forvrengt,så jeg ikke kan se noe,bare hvite og blå linjer.

Skal sjekke om min virusadvarsel frmdeles ligger på data forumet.

Kommer tilbake kun om det er fikset for min del.

Er vel kjedeligere å ha virus enn å miste ting fra PC'en? Har du det meste på ekstern disk uansett, så mister du det jo ikke.

Det sikreste ved virusangrep er å formatere disken, da vet du i alle fall at du er kvitt skiten. Så installerer du rett og slett Microsoft Security Essentials etterpå.

Helt sikker mot virus er man aldri, uansett hvilket progam mot virus man bruker. Det beste antivirusprogrammet er sunt vett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...