Gå til innhold

LOL Call of Duty er anmeldt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Far til 2 gutter

Vi snakker ikke sjakk her ,menen simulator for å trene opp gutter til å bli drapsmaskiner.

Har egen erfaring fra Quake serien.Langt inne i spillet kommer man til en fangeleir med egne fanger.Også en fabrikk som bruker menneskekroppsdeler.

Jeg måtte skyte og drepe mine egne skadede kamerater for å få mer ammo og helse.Jeg reagerte bare de 5 første gangene.Så ble jeg så avstumpa,at jeg syntes det var helt ok å drepe egne kamerater i steden for å hjelpe de ut av fangenskap.

I en sene detter kroppsdeler og blod ut ev en slags kværn.Jeg ble kvalm og syke de første gangene jeg så dette,men vendte meg til det etterhvert.

Nå er jeg så avstumpa at jeg kan se de fleste skrekkfilmer uten å reagere utenom Saw serien,Hostel serien og Eksorsisten.Folk som er besatt av djevelen er fremdeles skremmende.

Å drepe mosnter er fremdeles morro,men ikke mennesker.

Ja det er spill,men man opparbeider seg en "hardhet" som gjør at man mister noe av sin menneskelighet.

Samme med "de sulte barna i afrika".Man reagerte med sjokk på 60 og 70 tallet når man så de første bildene fra Biafra.Nå kan jeg se både syke og døde barn uten å reagere det misnte.Jeg har blitt hard.Fordelen min er at jeg vet om det,og ikke lenger ser på de aller værste skrekkfilmer og ikke vil kjøpe Call of Duty eller Rage.Får jeg spillet i gave til pc er det noe annet,men jeg vil ikke kaste bort mine penger på spekulative spill.

"Postal" ble på 90 tallet fjernet fra hyllene etter "Bowling for columbine".Diskusjonen går nok høyere i USA enn her,men alle barn blir påvirket av dette og våre barn/gutter bør kanskje skjermes mer?

Fantastisk! Ikke mer enn et par dager siden jeg leste om en i 20-årene som rista ungen sin til døde fordi spebarnet forstyrret ham under spilling. Disse spillene er bare forsøpling av hodet til folk.

Forferdelig sak, men noe sier meg at det kanskje ikke bare er CoD som får en slik person ut av fatning?

Annonse

Forferdelig sak, men noe sier meg at det kanskje ikke bare er CoD som får en slik person ut av fatning?

Det kan det være, om avhengigheten er stor nok. Jeg har sett dette spillet ta livet fra flere ungdommer pga avhengighet. Det er skremmende og det er trist. Jeg er av den oppfatning at å fjerne disse spillene vil gavne alle. Det er regelrett søppel.

Gjest Purple sky

Vi snakker ikke sjakk her ,menen simulator for å trene opp gutter til å bli drapsmaskiner.

Har egen erfaring fra Quake serien.Langt inne i spillet kommer man til en fangeleir med egne fanger.Også en fabrikk som bruker menneskekroppsdeler.

Jeg måtte skyte og drepe mine egne skadede kamerater for å få mer ammo og helse.Jeg reagerte bare de 5 første gangene.Så ble jeg så avstumpa,at jeg syntes det var helt ok å drepe egne kamerater i steden for å hjelpe de ut av fangenskap.

I en sene detter kroppsdeler og blod ut ev en slags kværn.Jeg ble kvalm og syke de første gangene jeg så dette,men vendte meg til det etterhvert.

Nå er jeg så avstumpa at jeg kan se de fleste skrekkfilmer uten å reagere utenom Saw serien,Hostel serien og Eksorsisten.Folk som er besatt av djevelen er fremdeles skremmende.

Ja det er spill,men man opparbeider seg en "hardhet" som gjør at man mister noe av sin menneskelighet.

Samme med "de sulte barna i afrika".Man reagerte med sjokk på 60 og 70 tallet når man så de første bildene fra Biafra.Nå kan jeg se både syke og døde barn uten å reagere det misnte.Jeg har blitt hard.Fordelen min er at jeg vet om det,og ikke lenger ser på de aller værste skrekkfilmer og ikke vil kjøpe Call of Duty eller Rage.Får jeg spillet i gave til pc er det noe annet,men jeg vil ikke kaste bort mine penger på spekulative spill.

"Postal" ble på 90 tallet fjernet fra hyllene etter "Bowling for columbine".Diskusjonen går nok høyere i USA enn her,men alle barn blir påvirket av dette og våre barn/gutter bør kanskje skjermes mer?

''Fordelen min er at jeg vet om det,og ikke lenger ser på de aller værste skrekkfilmer og ikke vil kjøpe Call of Duty eller Rage.Får jeg spillet i gave til pc er det noe annet,men jeg vil ikke kaste bort mine penger på spekulative spill.''

Og fordelen og moralen var?

Det kan det være, om avhengigheten er stor nok. Jeg har sett dette spillet ta livet fra flere ungdommer pga avhengighet. Det er skremmende og det er trist. Jeg er av den oppfatning at å fjerne disse spillene vil gavne alle. Det er regelrett søppel.

Samme her.

En kollega blir også betydelig aggressiv og ubehagelig i sin oppførsel når han har spilt mye.

Folk ble drept før PC-spillene kom. Det er mulig at noen får ideer om hvordan de skal utføre drapene, men at de ikke ville drept uten spillene er jeg meget skeptisk til.

ABB ville jo drepe og prøvde å bruke spillet for å trene seg opp.

Man merker forskjell i adferden til enkelte i de periodene de spiller mye. Jeg kjenner flere som gjør det, og det er veldig ubehagelig å omgås de når man merker aggresjonen deres.

De fleste tåler det sikkert, men om det er fjerningen av disse spillene som skal til for at de utsatte ikke skal bli like aggressive, så fjern de.

Og jeg undres om det ikke er langt flere drap begått av menn i tidlig 20-årene nå enn tidligere.......

Men folk kan jo faktisk bli påvirka da?

Dette var det jo snakk om når det gjaldt det drapet på gutten i Kongsvinger også, der han hadde spilt mye WOW.

Avhengighet - bare den er alvorlig nok, kan få folk til å gjøre de sprøeste ting. Disse som lever livet sitt hovedsakelig i spill kan være like sprø som den sykeste på en psykiatrisk avdeling eller like avvikende en narkoman. De lever på kanten av samfunnet og i en annen virkelighet. Dette kan bli farlig, som regel mest for personen selv,- men også for de nærmeste og omverdenen.

Mange tapere i det etablerte samfunnet ender som enere innen spill eller kriminelle miljøer og her har en en veg å gå. Hadde skolen og arbeidslivet lykkes med inkludering i større grad, så hadde problemet kanskje vært mindre. Kunnskap om problemskapende spilling, psykisk sykdom og avhengighet bør også komme mer på banen i skolen.

Man merker forskjell i adferden til enkelte i de periodene de spiller mye. Jeg kjenner flere som gjør det, og det er veldig ubehagelig å omgås de når man merker aggresjonen deres.

De fleste tåler det sikkert, men om det er fjerningen av disse spillene som skal til for at de utsatte ikke skal bli like aggressive, så fjern de.

Og jeg undres om det ikke er langt flere drap begått av menn i tidlig 20-årene nå enn tidligere.......

http://www.jrsa.org/programs/Historical.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States

I USA har antallet drap gått ned de siste årene, selv om spilling blir stadig mer utbredt.

''De fleste tåler det sikkert, men om det er fjerningen av disse spillene som skal til for at de utsatte ikke skal bli like aggressive, så fjern de. ''

Skal vi gjøre det med alt som kan ha en negativ innvirkning? Og hva med de positive sidene med spilling? Skal en totalt overse dem.

Annonse

Fantastisk! Ikke mer enn et par dager siden jeg leste om en i 20-årene som rista ungen sin til døde fordi spebarnet forstyrret ham under spilling. Disse spillene er bare forsøpling av hodet til folk.

En person som gjør noe slikt er ikke god i hodet i utgangspunktet, og vil sannsynligvis gjøre noe "dumt" uavhenig av spilling eller ikke.

Godt og viktig skrevet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...