Gå til innhold

(P)Sykemeldt?

Gjest prøver litt til

Anbefalte innlegg

Gjest prøver litt til

Jeg har en jobb der vi jobber i team og blir målt kontinuerlig på resultater og innlogget tid. Den siste måneden har jeg vært småsyk(typisk høstvirus: feber,hoste, sår hals, muskelverk osv), har vært noen dager hjemme og noen ganger måttet gå fra jobb tidlig. Jeg er ikke av typen som gir meg lett, og har virkelig prøvd å være på jobb og gjøre en god jobb selv om jeg har følt meg som dritt. Frem til nå har jeg trodd det var et positivt trekk, at man virkelig prøver, og at det er noe arbeidsgivere setter pris på. I dag tok sjefen meg til side, og sa at jeg sånn som det er nå trekker teamet mitt ned resultatmessig, og at det kanskje er bedre om jeg sykemelder meg til jeg er frisk. Nå er jeg bare frustrert... Jeg er jo ikke syk nok til å sykemelde meg i mine øyne, har flest gode dager og føler meg alt for frisk til å gå hjemme! Samtidig føler jeg meg ikke vel med å være på jobb nå når jeg vet de andre går og baksnakker meg og mener jeg drar dem ned!

Å finne andre arbeidsoppgaver går ikke, å korte ned arbeidstiden går ikke, å være på jobb og gjøre mitt beste går ikke for det er tydeligvis ikke bra nok. Jeg trodde sykemeldinger var til for dem som faktisk er syke, ikke dem som jo kan være på jobb? Bedriften min er IA-bedrift, jeg syns det er litt rart at de anbefaler sykemelding?

Jeg har god hygiene og har ikke smittet noen rundt meg , jeg selger nesten mye som de andre og har bare litt dårligere innlogget tid. Jeg tar færre pauser enn de som røyker.

Hva ville dere tenkt i en sånn situasjon? Jeg føler meg pressa til å be om sykemelding nå, men om jeg får det vil jeg føle jeg misbruker ordninga. Jeg er ikke så syk at jeg må holde meg hjemme. Men jeg er ganske frustrert...

Ville du sykemeldt deg om du var meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371704-psykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Når du hangler såpass ofte, og må gå tidlig etc- så sliter kroppen din.

Bedre for deg- og bedriften- at du får noen dager til å komme deg, og bli skikkelig frisk og "fit for fight"

Dvs ta kontakt med lege, og fortell hvordan din helse har vært i høst og er nå. Du kan gjerne si det dem sa på jobben.

Ja- det er fint at du ikke er den som gir deg. Det er fint du er villig til å stå på. Men det er mulig at du nå burde bruke kreftene til å bli skikkelig frisk. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371704-psykemeldt/#findComment-3250556
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...