Gå til innhold

Voksne som går Halloween sammen med barna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Lillemus

4

• laban

4

• sant å si

4

Mest aktive i denne tråden

Når vi gikk julebukk så gjorde vi ikke faenskap hvis vi ikke fikk godis?!

''Når vi gikk julebukk så gjorde vi ikke faenskap hvis vi ikke fikk godis?!''

Av de som går "trick or treat", hvor mange barn er det som _egentlig_ gjør det i Norge? 1%? Mens de resterende 99% gleder seg vilt på forhånd og storkoser seg når det pågår.

Hvis man ikke har råd til å kjøpe en twistpose eller annet smågodt, så får man heller slukke lyset og la være å åpne døra de få timene det varer ;)

Ungene mine har gleda seg til denne kvelden i mange uker, og sånt er herlig :)

''Ungene mine har gleda seg til denne kvelden i mange uker, og sånt er herlig :)''

:-)) Håper de koste seg idag! :-)

Forskjellen er at man kjøpte ikke inn godteri til julebukkene, man gav restene av julekaker

''Forskjellen er at man kjøpte ikke inn godteri til julebukkene, man gav restene av julekaker''

Og i tillegg synger ungene julesanger og de griser ikke til på trapper eller dører med egg og annet søppel. En viss forskjell der spør du meg.

Gjest Elextra

Hvorfor er det så galt at det er noen voksne i bakgrunnen på en kveld det er monsterkledde guttegjenger ute i nabolaget, når det er relativt normalt å holde litt øye med ungene sine alle andre kvelder? De voksne er ikke med for å loggføre hvem av naboene som gir mest.

''De voksne er ikke med for å loggføre hvem av naboene som gir mest.''

Aha, det er der det ligger, ja! :P

''Ungene mine har gleda seg til denne kvelden i mange uker, og sånt er herlig :)''

:-)) Håper de koste seg idag! :-)

De er hos faren sin, men har fått bilde på mobilen og på Facebook - og det så ut som de storkoste seg, ja :))

Annonse

Gjest dummeste jeg har hørt!

For det første, så er det bare å skru av utelyset, s får du ikke besøk.

For det andre så hadde jeg aldri tort å la ungene gå alene rundt, da det finnes så masse rare mennesker som ikke vil andre vel.

Man vil jo passe ppå barna sine. Og det du skriver har ingen rot i virkeligheten.

For det tredje, så syns jeg sånne nordmenn som deg er selvopptatte folk, som ikke liker noe som helst. Alt nytt er fy.

Ikke rart folk er ensomme!

''Forskjellen er at man kjøpte ikke inn godteri til julebukkene, man gav restene av julekaker''

Og i tillegg synger ungene julesanger og de griser ikke til på trapper eller dører med egg og annet søppel. En viss forskjell der spør du meg.

Jeg var ute og gikk tur i går kveld - så ingen hus det var griset på, men noen hadde hatt det litt morsomt med egg i gatene - det var nok skjærer og måker bare glad for.

Hadde hyggelige barn på døren - og jeg vil faktisk mye heller gi litt godteri til sånne enn å måtte stå i døren og høre julesanger ;-)

''De minste går gjerne bare til de nærmeste naboene og de de kjenner.''

Slik det alltid burde vært og dermed ville det heller ikke vært noen "farer" ved å gå Halloween!

Tdelig at du ikke har barn, og ikke burde du få noen heller...

De loggfører kanskje ikke, men de merker seg det jo. Og de er jo selvfølgelig opptatt av hvordan barnet reagerer hvis det blir avvist.

Overhørte forresten et par voksne surmulet seg i mellom at "det tok sin tid".. i det jeg åpnet døren. Jeg åpnet med andre ord tydeligvis ikke raskt nok for dem..

Kanskje det var spesielt denne episoden som gjorde at jeg fikk litt fnatt av de voksne følgesvennene.

Herlighet! Du ble jo god underholdning her på morrakvisten.

Dette har ikke noe med Halloween å gjøre, har det vel? Du er rett og slett ensom og forlatt. Og mistenker alle for å ville deg vondt, og er ute etter deg.

På tide å finne seg noe å gjøre da.

''Da de var så små at de trengte følge i barneselskap, fulgte jeg dem dit også. Falt meg ikke inn ett øyeblikk at noen skulle mene at jeg skulle holde meg hjemme og mate ungen der for å unngå at han skulle ete noen ut av huset.''

Skjønner poenget ditt. Men tar du det så langt, forsvinner også poenget mitt med dette innlegget. Nemlig at det føles som nærmere utpressing og helt feil når foreldre står på døra di sammen med ungene sine og tigger etter godteri!

Men det er jo en regel at man ikke går dit det er mørkt. Slå av lys, legg deg på soverommet og les en bok og kos deg. Det er ingen tvang. Og jeg skjønner godt at foreldrene følger mindre barn.

Vi synes det er koslig med Halloween barn på døren.

Om de er så redde for det, så burde de heller latt ungene være hjemme og la dem få smågodtet sitt der, i stedetfor å oppfordre dem til å tigge det av andre fremmede.

Herregud mange foreldre som har barn synes dette er gøy. De gleder seg på barnas vegne. Andre grinebitere som ikke ønsker å gi noe, får heller slå av lyset og glede seg i sin gjerrighet!

Mine har ikke gått Halloween, for det gidder jeg ikke før det blir mas om det. Men vi kjøpte utkledningstøy og godteri og hadde det veldig moro hjemme, for livet har for mange hverdager.

Barna har det gøy og det er da bare flott? :) Ikke noe å surmule for.

P.S. Jeg kommer til å følge mine barn når den tid kommer, akkurat slik jeg følger til skolen, til parken, på besøk til venner eller til kiosken. Slik en dårlig forelder er jeg ;)

Annonse

Gjest ja-sånn er de

Har aldri hørt om at det er blitt kastet egg og griset ned i bo-området her.

Her var det bare høflige barn som takket pent for godteriet de fikk.

Og å stå i døra og høre falske julesanger er ikke akkurat stas det da

Dette skulle det holde å forklare ungene på forhånd. Om de ikke klarer å forstå det, er de for små til å gå alene og så (i mine øyne) for små til å gå i det hele tatt! Jeg synes passende alder er 6-12 år og at de da kan gå alene!

''Jeg synes passende alder er 6-12 år og at de da kan gå alene!''

Men du kan ikke forvente at alle andre har de samme meningene som deg:-)

Kanskje de reagerer på den negative oppmerskomheten rundt Halloween på den måten:-)

Jeg har aldri opplevd noe tilgrising. Og de fleste barn har nok ikke tenkt ut noen knep en gang. Uansett er det ikke mer ugang enn da jeg vokste opp. Da ringte det på døren og folk stakk. De tok også opp gulrøtter fra åkeren og slengte restene på dørene og stakk.

Når vi gikk julebukk så gjorde vi ikke faenskap hvis vi ikke fikk godis?!

''Når vi gikk julebukk så gjorde vi ikke faenskap hvis vi ikke fikk godis?!''

Det har jeg aldri opplevd, og faktisk ikke hørt om noen andre i nabolaget som har heller.

For det første, så er det bare å skru av utelyset, s får du ikke besøk.

For det andre så hadde jeg aldri tort å la ungene gå alene rundt, da det finnes så masse rare mennesker som ikke vil andre vel.

Man vil jo passe ppå barna sine. Og det du skriver har ingen rot i virkeligheten.

For det tredje, så syns jeg sånne nordmenn som deg er selvopptatte folk, som ikke liker noe som helst. Alt nytt er fy.

Ikke rart folk er ensomme!

Dette er kjøpepress direkte rettet mot barn på en intensiv måte. Det er handelsstanden som har skapt et behov for å feire denne dagen. Kall meg gjerne sur, bitter grinebiter, men det lever jeg godt med.

Ungene blir hauset opp av alt snakket om Halloween, og det er naturlig at de ønsker å være med.

Det oss har det vært utenkelig å la ungene gå alene da de var små - så da gikk vi sammen med dem.

Jeg synes Halloween er noe stort tull, og skulle ønske det ikke hadde blitt noen happening her i Norge, men slik er det nå en gang ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...