Gå til innhold

Hurra har skiftet på sengen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• morsan

5

• Sjalala

2

• ekte nick

1

Mest aktive i denne tråden

''Har ikke gjort det siden i sommer. Kjøpte meg nylig nytt sengetøy som jeg vasket å tørket i dag. Hadde kun ett sett før. Skal bli deilig å sove i rent sengetøy. :)''

Om man har bare ett sett så får man vaske grytidlig om morgenen en dag det er knallvær og henge det ute til tørk så er det nok tørt igjen til kvelden. Evt. ligge i en sovepose en natt.

Jeg skal ikke påberope meg å skifte sengetøy annenhver uke engang, men jeg har to boliger og ligger bare halve uka i samme seng og behovet er derfor ikke fullt så stort. :o)

Gjest Elextra

''Huff, liker ikke flanellsengetøy. Synes det virker klamt, varmt, skittent og det er for mye friksjon i det. Liker faktisk best krepp, som har enkelte av de samme kvalitetene som flanell, men som er mye lettere :-).''

Flanell er jo mykt og deilig og lunt. :o) Krepp er ekkelt med de der "durtene".... Og krepp og flanell har da ingen av de samme kvalitetene?

Både flanell og krepp er mykt (mykere enn satin og damask). Forøvrig er det smak og behag :-).

Gjest Niccolina

''Ingenting er vel bedre enn flanell i kalde jule- vintertider?''

Nå har jeg aldri prøvd sateng-sengetøy, men jeg elsker flanell! Vi bruker flanell fra oktober - juni omtrent. :o) Ser for meg at sateng blir glatt og kaldt?

Nei, sateng er mykt og varmt. det legger seg dunlett over kroppen. ;-)

Annonse

Gjest Niccolina

''Ser for meg at sateng blir glatt og kaldt?'

Ja sateng funker bare om sommeren for min del. Her går det i både flanell sengetøy- og pysjamas resten av året ;)

Man må jo ha det på en skikkelig vinterdyne, det er jo ikke trekket som gjør deg varm, uansett om det er flanell eller sateng ;-)

Huff, liker ikke flanellsengetøy. Synes det virker klamt, varmt, skittent og det er for mye friksjon i det.

Liker faktisk best krepp, som har enkelte av de samme kvalitetene som flanell, men som er mye lettere :-).

Tynn bomullsatin er deilig om sommeren.

Signerer den - krepp er best!

Annonse

Nei, sateng er mykt og varmt. det legger seg dunlett over kroppen. ;-)

''Nei, sateng er mykt og varmt. det legger seg dunlett over kroppen. ;-)''

Min ulldyne veier 6,3 kg og legger seg ikke dunlett over kroppen uansett hvilket dynetrekk jeg har på den. ;o)

Gjest Niccolina

''Nei, sateng er mykt og varmt. det legger seg dunlett over kroppen. ;-)''

Min ulldyne veier 6,3 kg og legger seg ikke dunlett over kroppen uansett hvilket dynetrekk jeg har på den. ;o)

Hm, det var du og det fryserommet du sover i ja ;o)

Gjest Elextra

''Huff, tung dyne er (også) ekkelt!''

Neida, jeg elsker monsterdyna mi! Den er mye bedre enn dundyna jeg har hjemme, selv om dundyna veier bare en brøkdel av det ulldyna veier.

Smak og behag - igjen. Jeg synes min tykke og superlette dundyne er verdens beste :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...