Gå til innhold

Siv.ing i bygg og konstruksjon.

Anbefalte innlegg

Jeg vet om en italiensk jente som snart flytter til Norge (Trondheim) sammen med kjæresten sin som også er italiensk. Hun er nyutdannet sivilingeniør med spesialisering i bygg og konstruksjon. Hun har spurt meg om jeg vet om firmaer i Norge som har brukt for folk med denne utdannelsen, som hun kunne sendt ut noen søknader til.

Men jeg er ikke så opplyst på dette feltet - noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371713-siving-i-bygg-og-konstruksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er egentlig ikke noe som heter "sivilingeniør" lengre. Nå er det Bachelor eller Master, for eksempel.

Gå inn på Finn/jobb og søk på "ingeniør" - det er stort behov for mange typer.

Med vennlig hilsen

Ok hun kalte seg selv sivilingeniør så mulig at det fortsatt kalles det i noen land.

Vegvesenet kan hun søke, vet om steder de mangler folk og det står stillinger ledig.

Sivilingeniør brukes fortsatt, selv om master tar mer over.

Sivilingeniør brukes, men er ikke lengre en beskyttet tittel, etter det jeg vet. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Mener du "civil engineer"? Det er ikke sivilingeniør, men en ingeniør som bygger broer og bygninger.

Med vennlig hilsen

Ah ok da har jeg tydeligvis misforstått. Takk for at du oppklarte det. Ok vet du om noen norske selskaper som har bruk for sånne type ingeniører?

Ah ok da har jeg tydeligvis misforstått. Takk for at du oppklarte det. Ok vet du om noen norske selskaper som har bruk for sånne type ingeniører?

På www.finn.no så ønsker både DnV (Det norske Veritas) og Aker Advantage seg slike ingeniører (jeg har ikke detaljsjekket jobbannonsene), men det er STOR mangel på ingeniører så hun bør ikke ha noe problem med å få seg jobb.

Med vennlig hilsen

Men det er jo viktig at man undersøker om det arbeidsstedet krever at man må kunne noe norsk, eller om alt går på engelsk. Italiensk går det vel neppe på....

Gjest Elextra

Sivilingeniør brukes, men er ikke lengre en beskyttet tittel, etter det jeg vet. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Sivilingeniørtittelen deles ikke ut lenger, men den er fortsatt beskyttet.

http://www.lovdata.no/for/sf/kd/xd-20051216-1574.html#map004

Annonse

Med vennlig hilsen

Sivilingeniør er fortsatt en beskyttet tittel.

http://www.lovdata.no/for/sf/kd/xd-20051216-1574.html

NTNU utdanner også fortsatt sivilingeniører, de får tittelen Master i teknologi / sivilingeniør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...