Gå til innhold

Male møblene?

Anbefalte innlegg

''Kjenner at jeg er glad for at jeg kan sette på plussiden den gode egenskapen mannen min har ved å ha totalt manglende interesse for interiør :-)''

På samme måte som min har fint lite interesse for klær. :o) Nå husker jeg ikke farta om du er en av de som har kritisert meg for å "rydde" i kjærestens klær og kaste litt, men hva er egntlig forskjellen? Det er tydeligvis for mange helt greit å kaste møbler og ting som tilhører mannen, men å kaste en gammel t-skjorte eller en håpløst umoderne genser medfører ramaskrik her inne og beskyldninger om mor-sønn forhold og jeg vet ikke hva jeg har fått høre i den anledning...

''beskyldninger om mor-sønn forhold''

Ikke beskyldning, Lillemus. Men et gjennomtenkt råd om hva man bør være på vakt mot i et samliv.

Jeg så forresten på første episode av den nye "Da damene dro" i går kveld, og der var det rikelig med det jeg kaller mor-sønn-par.

Men for en natur, jeg fikk helt tårer i øynene. (Laukvik i Lofoten).

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• morsan

10

• Katt-ja

5

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

''beskyldninger om mor-sønn forhold''

Ikke beskyldning, Lillemus. Men et gjennomtenkt råd om hva man bør være på vakt mot i et samliv.

Jeg så forresten på første episode av den nye "Da damene dro" i går kveld, og der var det rikelig med det jeg kaller mor-sønn-par.

Men for en natur, jeg fikk helt tårer i øynene. (Laukvik i Lofoten).

''Ikke beskyldning, Lillemus. Men et gjennomtenkt råd om hva man bør være på vakt mot i et samliv.''

Jeg ser fremdeles ikke hva som er galt med å gjøre ting for hverandre jeg da. :o) Jeg kjøper ikke klær til ham (annet enn om jeg kommer over noen fine boksere på salg f.eks., eller et dyrt plagg til jul/bursdag), ikke tørker jeg ham bak når han vært på do eller passer på at han tar på ren truse hver dag heller.

Derimot kan jeg godt hente noe å spise til ham om jeg allikevel skal på kjøkkenet (han gjør det samme), jeg kan legge sammen hans klær og legge dem i klesskapet (han gjør det samme) og slike ting. Kan du fortelle meg hva som er galt med det?

''*stum* Man selger da ikke partnerens eiendeler?!''

Er det vanlig og tenkte mitt og ditt når det gjelder intereiør etter 8 år?

Jeg har gitt bort på loppemarked mange av møblene mannen min hadde da vi traff hverandre, helt uten å spørre han. Jeg tenker ikke en gang på at det var hans.

Kommer kanskje litt an på hvor engstelig mannen er for tanken på at ting kastes?

Vi har fortsatt, innerst i et skap, gamle serviser som husbonden har arvet etter bestemor. Ikke komplette, fine middagsserviser, men deler av frokostserviser, kaffeserviser. Noen av dem kunne helt sikkert ha blitt solgt på finn.no, for jeg ser slike til salgs der stadig vekk.

Jeg har på planen å spørre han om tiden er moden for å selge dem nå, men han motsatte seg salg for ørten år siden da en kompis spurte om å kjøpe det ene settet for å supplere serviset de har på hytta. Siden har nå dette seviset bare stått der og tatt opp plass. Kunne ikke fslt meg inn å kvitte meg med det uten å spørre han. Like lite som jeg ikke ville likt det om han hadde kastet ting som jeg tok med meg inn i samlivet.

'' Om noen hadde kastet noe jeg hadde spart etter min mormor, uansett hvor "verdiløst" det egentlig er i kroner og øre så skal jeg love deg at det hadde blitt månelyst!''

Det forstår jeg og det jeg kastet var jeg trygg på kunne kastes.

Når det gjelder møblene til paret i tråden, må de sammen komme frem til om de skal kastes eller ikke. Jeg synes det blir helt feil at møbler hun ikke liker skal bli stående fordi de var hans fra før de traff hverandre. Hun må kunne ha noe å si for hvordan de sammen skal ha det.

''Det forstår jeg og det jeg kastet var jeg trygg på kunne kastes.

Når det gjelder møblene til paret i tråden, må de sammen komme frem til om de skal kastes eller ikke. Jeg synes det blir helt feil at møbler hun ikke liker skal bli stående fordi de var hans fra før de traff hverandre. Hun må kunne ha noe å si for hvordan de sammen skal ha det.''

Helt enig.

''Ikke hvis det hadde vært loppete møbler som står lagret i kjelleren uten å bli brukt heller?''

Nei. Ikke uten å spørre først. Det kan jo være ting som har affeksjonsverdi for ham. Om noen hadde kastet noe jeg hadde spart etter min mormor, uansett hvor "verdiløst" det egentlig er i kroner og øre så skal jeg love deg at det hadde blitt månelyst!

''Nei. Ikke uten å spørre først.''

I alle fall bør han jo spørres om å bære møblene opp fra kjelleren :P

Gjest Nickløsheletida

Kommer kanskje litt an på hvor engstelig mannen er for tanken på at ting kastes?

Vi har fortsatt, innerst i et skap, gamle serviser som husbonden har arvet etter bestemor. Ikke komplette, fine middagsserviser, men deler av frokostserviser, kaffeserviser. Noen av dem kunne helt sikkert ha blitt solgt på finn.no, for jeg ser slike til salgs der stadig vekk.

Jeg har på planen å spørre han om tiden er moden for å selge dem nå, men han motsatte seg salg for ørten år siden da en kompis spurte om å kjøpe det ene settet for å supplere serviset de har på hytta. Siden har nå dette seviset bare stått der og tatt opp plass. Kunne ikke fslt meg inn å kvitte meg med det uten å spørre han. Like lite som jeg ikke ville likt det om han hadde kastet ting som jeg tok med meg inn i samlivet.

'' Kunne ikke fslt meg inn å kvitte meg med det uten å spørre han''

Nei, ikke når du vet at han ikke vil. Det jeg har kastet kan betraktes som søppel

Annonse

''Ikke beskyldning, Lillemus. Men et gjennomtenkt råd om hva man bør være på vakt mot i et samliv.''

Jeg ser fremdeles ikke hva som er galt med å gjøre ting for hverandre jeg da. :o) Jeg kjøper ikke klær til ham (annet enn om jeg kommer over noen fine boksere på salg f.eks., eller et dyrt plagg til jul/bursdag), ikke tørker jeg ham bak når han vært på do eller passer på at han tar på ren truse hver dag heller.

Derimot kan jeg godt hente noe å spise til ham om jeg allikevel skal på kjøkkenet (han gjør det samme), jeg kan legge sammen hans klær og legge dem i klesskapet (han gjør det samme) og slike ting. Kan du fortelle meg hva som er galt med det?

Du misforstår.

Det jeg har uttalt, og som egentlig var en kommentar til togli, var at man bør være på vakt mot et mønster i samlivet som ligner mor-sønn. Og som er en felle mange går i, i større eller mindre grad.

Jeg fikk inntrykk av at hun skjønte godt hva jeg mente.

Grunnen til at jeg meldte meg nå, var at jeg forsto hva du siktet til.

At jeg har harselert med din underbukserazzia i klesskapet hans, er riktig.

Men jeg har aldri sagt at dere er som mor og sønn.

Gjest Elextra

Du misforstår.

Det jeg har uttalt, og som egentlig var en kommentar til togli, var at man bør være på vakt mot et mønster i samlivet som ligner mor-sønn. Og som er en felle mange går i, i større eller mindre grad.

Jeg fikk inntrykk av at hun skjønte godt hva jeg mente.

Grunnen til at jeg meldte meg nå, var at jeg forsto hva du siktet til.

At jeg har harselert med din underbukserazzia i klesskapet hans, er riktig.

Men jeg har aldri sagt at dere er som mor og sønn.

''Det jeg har uttalt, og som egentlig var en kommentar til togli, var at man bør være på vakt mot et mønster i samlivet som ligner mor-sønn. Og som er en felle mange går i, i større eller mindre grad.''

I en møbeltråd. Jeg elsker DOL! :-D

''Det jeg har uttalt, og som egentlig var en kommentar til togli, var at man bør være på vakt mot et mønster i samlivet som ligner mor-sønn. Og som er en felle mange går i, i større eller mindre grad.''

''I en møbeltråd. Jeg elsker DOL! :-D''

Skulle akkurat til å si det samme! :)

Men det er litt tidlig på dagen med popcorn. ;)

DOL i et nøtteskall! :o)

candyqueen_83

''Er det vanlig og tenkte mitt og ditt når det gjelder intereiør etter 8 år? Jeg har gitt bort på loppemarked mange av møblene mannen min hadde da vi traff hverandre, helt uten å spørre han. Jeg tenker ikke en gang på at det var hans.''

Det man har med seg inn i et ekteskap er jo særeie, så ja - når det kommer til større ting som møbler så synes jeg det. Mulig det er jeg som er sær, men det kunne ikke falt meg inn å selge eller gi bort noe som tilhører kjæresten!? Ikke uten å spørre pent først.

Jeg er veldig enig med deg. Jeg hadde blitt dritsur om samboeren min hadde kastet, solgt eller malt mine møbler/ting uten å spørre meg først. Og jeg tror han hadde reagert likedan.

Spiller det noen rolle hva er er "in" da? Det må da gå an å tenke selv og ikke følge saueflokken...

Selvfølgelig. Men akkurat nå så virker det som om "alle" skal ha shabby-chick stil. Og mitt inntrykk er at innleggsforfatter har blitt med på denne trenden.

Gjest Elextra

Annonse

Ikke hvis det hadde vært loppete møbler som står lagret i kjelleren uten å bli brukt heller?

Min kastet det han trodde var ''loppete møbler vi hadde lagret på loftet uten å bli brukt''. De gangen kastet han klassiske designperler som ventet på at jeg fikk råd til å restaurerer dem på en ordentlig måte. Jeg er ennå litt sur for akkurat det der kjenner jeg, nå som det rippes opp i det... ;-)

Ikke sant?! :-)

Skjønner ikke dem som klager over avsporinger! Det er nettopp det som gjør dol morsomt.

Gjest Elextra

he he...

Trodde først det ville dukke opp et bilde ala dette på "shabby chick" (ser nå at navnet på linken er ganske så selvforklarende)

http://collegecandy.files.wordpress.com/2008/08/18/drunk-girl-toilet-vomit-294a110907.jpg

Hehe, ja bildet ditt var jo morsommere og mer "presist" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...