Gjest svært bekymret for tida Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 ''Vi har så klart snakket om det at de ikke skal bli med ukjente i bilen eller andre steder. Vi har også oppfordret om at de skal prøve å alltid sykle/gå sammen andre'' Bra. ''Men av og til er det en eller annen som blir sen ut av klasserommt og blir gående alene, dessverre'' Jeg tror dere skal snakke med dem om at det er viktig for dere at de går sammen, at dere alltid er redde for at noe skal skje, og at det derfor er så greit at de er flere sammen. Men - jeg tror dere skal passe dere for å overføre egen angst til dem også. Jo mer generelle dere greier å være i rådene om å være føre var og ta vare på seg selv og vennene sine, jo bedre. Dere har allerede snakket om at de ikke skal bli med fremmede, og jeg ville ikke "forblitt i den konteksten" om dette var overfor min egen jr noen år tilbake. Hvor gamle er de forresten? ''Vi skal vel ikke låse barna våre inne slik at de ikke skal kunne gå til og fra skolen uten en voksen/ sluttet i jobben for å hente barnet på skolen?'' Selvfølgelig ikke. ''Kjenner jeg blir så utrolig bekymret av dette her'' Igjen: Vær på vakt i forhold til hva og hvordan du kommuniserer med ungene nå. Ikke overfør din bekymring på dem, det vil bare gjøre dem mer sårbare og utsatt senere. ''Hvor gamle er de forresten? '' Det er 5.klassinger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371730-n%C3%A5r-barnas-hvedag-blir-truet/page/2/#findComment-3251451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.