Gå til innhold

Dekkslitasje pr sesong

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Varierer veldig, også mellom ulike dekk. Regn ikke særlig mer enn 25 000 kilometer når bilen går mest på asfalt.

Er det kun antall km som teller eller har tidsaspektet også betydning? Jeg kjører på de samme dekkene hele året og er nysgjerrig på når jeg må regne med å kjøpe nye dekk. (Vet ikke om det har noen betydning, men jeg kjører "kassebil" og har dekk med større dimensjon enn personbil. Dekkene kostet i fjor i underkant av 7000,-)

Gjest Nord og ned.

Er det kun antall km som teller eller har tidsaspektet også betydning? Jeg kjører på de samme dekkene hele året og er nysgjerrig på når jeg må regne med å kjøpe nye dekk. (Vet ikke om det har noen betydning, men jeg kjører "kassebil" og har dekk med større dimensjon enn personbil. Dekkene kostet i fjor i underkant av 7000,-)

Ja, størrelsen og dermed rulleomkretsen har naturlig nok endel å si for hvor lenge dekket holder. Dessuten har dekkene på større biler flere lag, for å bedre bærevene og stabilitet,og er rett og slett mer slitesterke. På dem kan du nok regne med 40 000..

Alderen på dekken spiller først og fremst inn på dekkete generelle veggrep som avtar når gummien blir eldre og hardere.

Ja, størrelsen og dermed rulleomkretsen har naturlig nok endel å si for hvor lenge dekket holder. Dessuten har dekkene på større biler flere lag, for å bedre bærevene og stabilitet,og er rett og slett mer slitesterke. På dem kan du nok regne med 40 000..

Alderen på dekken spiller først og fremst inn på dekkete generelle veggrep som avtar når gummien blir eldre og hardere.

Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...