Gå til innhold

Svart kjøkkenkvern, hvordan fjerne dette

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Kan noen hjelpe? Mannen la min nye kvern til Kenwood Major i oppvaskmaskinen, og den er selvfølgelig blitt helt misfarget og svart, og lager ett gråaktig belegg på hendene når vi tar i den. Er det noe jeg kan vaske den med for å få den blank og fin igjen?

Har prøvd ett sånt universalmiddel jeg kjøpte på et marked en gang og som tar "alt". Jeg har prøvd vanlig Zalo, eddik sitron og bakepulver. Litt blankere er den blitt med fortsatt misfarget og gir dette belegget. Første gang jeg bruker kverna også, på en nesten helt ny maskin, så dette er fryktelig ergelig.

Mannen er fryktelig lei seg stakkar, for han mente jo bare å være snill, og har lovet meg en ny kvern, men jeg kan jo se om jeg får den ren igjen først.

Fortsetter under...

Dette skjedde med vispen til Kenwood:en min for mange år siden, dvs den øverste delen av vispen. Hadde ikke lagt merke til at det sto at delene ikke kan vaskes i oppv.maskin.

Den er fortsatt like matt og misfarget...

Helt håpløst at slike ting ikke tåler oppvaskmaskin :(

Ferskenblomst

Dette skjedde med vispen til Kenwood:en min for mange år siden, dvs den øverste delen av vispen. Hadde ikke lagt merke til at det sto at delene ikke kan vaskes i oppv.maskin.

''Helt håpløst at slike ting ikke tåler oppvaskmaskin :(

''

Ja, i våre dager er det jo faktisk helt utrolig. Visp, eltekrok og k-spaden kjører jeg i oppvaskmaskinen, og det med kverna visste jeg fra før. Men mannen visste ikke dette og dermed ble den svart. Og min kjøkkenmaskin er dessuten nesten ny så man skulle jo tro at helt nye ting skulle tåle dette? Hadde jeg ikke visst det fra før kunne jeg nok puttet den i maskinen selv.

Wow - Kenwood som har så høy stjerne hos så mange - og så kan ikke delene vaskes i oppvaskmaskin??

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...