Gå til innhold

Ikke vaske jeans på 6 mnd - MP og andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• candyqueen_83

12

• Mary Poppins

10

• morsan

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niccolina

Jeg bruker mine jeans kun en halvtime på vei til jobb og en halvtime på vei hjem, og litt i helgene. Men jeg bytter jo på, så hver bukse brukes kanskje 5 t pr mnd. Likevel kunne det ikke ramle meg inn å kun vaske dem to ganger i året.

Klær nå til dags er ikke laget for å vare særlig lenge uansett.

Jeg bruker mine jeans kun en halvtime på vei til jobb og en halvtime på vei hjem, og litt i helgene. Men jeg bytter jo på, så hver bukse brukes kanskje 5 t pr mnd. Likevel kunne det ikke ramle meg inn å kun vaske dem to ganger i året.

Klær nå til dags er ikke laget for å vare særlig lenge uansett.

Eh...kler du av deg buksa hver gang du kommer på jobb? Hva slags jobb har du egentlig?

;-)

Du tuller nå, ikke sant?? ;)

Jeg vasker jeansene mine etter en eller to dagers bruk. Mine jeans varer iallefall minst i et år før det som regel blir hull på høyre buksekne..

''Mine jeans varer iallefall minst i et år før det som regel blir hull på høyre buksekne..''

Men det er ikke derfor man ikke skal vaske de :-) Det er for at fasongen, fargen, stretchen osv skal holde seg bedre.

Annonse

Eh...kler du av deg buksa hver gang du kommer på jobb? Hva slags jobb har du egentlig?

;-)

Niccolina får svaare fpr seg selv, men det er da mange som ikke kan bruke jeans på jobben. Noen ganger har man uniform (som f eks på sykehus), og andre ganger kan det være snakk om en kleskode som ikke tillater jeans.

Sistnevnte kategori drar kanskje helst hjemmefra i jobbklærne, da, og ikke i jeans.

Jeg vasker også mine på vrangen, men glidelåsen trukket opp (som jeg også har hørt ettellerannetsted).

''Jeg vasker også mine på vrangen, men glidelåsen trukket opp (som jeg også har hørt ettellerannetsted).''

Samme her!

Forøvrig så har jeg flere bukser som vaskes svært sjelden, men det er fordi de brukes svært sjelden også ;-)

''Haha, skulle likt å se jr om jeg gjorde det. Da hadde det blitt tidlig utflytting tror jeg :D''

Så når man synes det er tid for at avkommet skal forlate redet er det bare å endre 'kles'stilen.

;-)

mvh

''Så når man synes det er tid for at avkommet skal forlate redet er det bare å endre 'kles'stilen.''

En tidl kollega fortalte at hun brukte trikset "true med å kle av seg" hvis tenåringssønnen hadde venner som ikke ville gå hjem om natta! ;-) Da ble sønnen kjapp om å be vennenne gå.

''Virkelig!? Tenkte på deg/dere da jeg leste hva prust skrev :P''

Jepp. :o) Jeg har da nok med å pakke til meg selv. Skjønt - jeg pakker felles toalettmappe da og håndklær. :o) Men klærne sine får han pakke sjøl. :o)

Felles toalettmappe hadde jeg ikke orket å ha, men det er typisk meg som finner fram håndklær til hele familien, dersom det er noe som skal være med på tur. Likeså sengetøy.

''Alle ekspeditører sier alltid at jeg ikke skal vaske jeans mer enn en gang i halvåret''

Que? Første gang jeg hører noe sånt. Er det vanlig at de som jobber i klesbutikk, kommer uoppfordret med vaskeråd?

Hos oss vaskes tøy som er skittent og / eller brukt et passende antall dager. "Passende antall" varierer med plaggets type.

''Er det vanlig at de som jobber i klesbutikk, kommer uoppfordret med vaskeråd?''

Jeg har aldri hørt dette jeansvaskerådet - mulig det skyldes at jeg ikke handler dyre nok olabukser. Men jeg kan huske å ha fått vaskeråd to ganger, helt uoppfordret.

Det kan ha vært fler, men isåfall har de gått i glemmeboka fordi de var i kategorien "helt ok". De to rådene var:

1. Kjøpe plagg i silke.

Ekspeditør: Du vet at silke ikke tåler vann?

Jeg: ...eh.. hø? Jeg har da vasket mange silkeplagg og det har gått helt fint.

Ekspeditør; Ja, du kan vaske de, men de tåler ikke vann! Så hvis du får vanndråper på plagget, så går det aldri bort.

(det er jammen rart at ikke vanndråper skulle være oppløselig i vann, men la gå)

2. Jeg kjøpte bomullsgarn som var merket med 60 grader. Ekspeditøren insisterte på at det ferdig strikkede plagget ikke under noen omstendighet måtte vaskes under 60 grader, for da kunne fargene smitte over. Står det 60 grader, ja så må man vaske på akkurat det gradeantallet.

På den annen side så forklares det etterhvert i tråden hvordan bruken av disse dyre jeansene er - og da er det kanskje mer forståelig. Man hadde jo ikke reagert så mye hvis dette dreide seg om et skjørt type drakt...?

Nå snakker jeg jo litt mot meg selv her, for jeg synes jo at så dyre klær er helt utenkelige å kjøpe - til meg selv, vel å merke! Må jo også legges til at jeg er halvgammel, jobber et sted jeg kan kle meg veldig enkelt, ikke er opptatt av verken mote, sminke eller interiør - og ikke har noe utstrakt uteliv ;-)

''Man hadde jo ikke reagert så mye hvis dette dreide seg om et skjørt type drakt...?''

Jeg har ennå ikke kommet til de delene av tråden der denne spesielle bruken av olabuksene forklares, men generelt sett synes jeg skjørt stiller i en litt annen kategori enn bukse, nettopp fordi du ikke har den helt oppi "skrævet".. Det henger mer løst utenpå kroppen.

''Derimot har jeg ei lampe i stua til over 5 laken''

Jeg vurderte å bruke noe lignende på en lampe jeg fikk veldig lyst på.

Så ser jeg at den koster 18! *gulp*

Blir nok ikke den, nei.

Jeg har funnet en veldig flott lampe til rundt 10 000 mener jeg å huske det var. Prisen var ille nok - verre er det at man må kjøre til Danmark for å kjøpe den!

Annonse

''Mine jeans varer iallefall minst i et år før det som regel blir hull på høyre buksekne..''

Men det er ikke derfor man ikke skal vaske de :-) Det er for at fasongen, fargen, stretchen osv skal holde seg bedre.

Jo, ser den, men har aldri opplevd at buksene har endra seg i fasongen og stretchen etter mange vasker... Eneste er at fargen blir lysere, men det tar jo lang tid og gjør ikke meg noe;)

Poenget var at det eneste som endrer seg på buksa er at den får hull i kneet etter et års tid ;)

Gjest Elextra

Jeg har funnet en veldig flott lampe til rundt 10 000 mener jeg å huske det var. Prisen var ille nok - verre er det at man må kjøre til Danmark for å kjøpe den!

''Jeg har funnet en veldig flott lampe til rundt 10 000 mener jeg å huske det var. Prisen var ille nok - verre er det at man må kjøre til Danmark for å kjøpe den!''

Ja, akkurat dét var prisen for brukte eksemplarer av denne lampen i Danmark, og en sender ikke slikt, så det måte blitt Danmarkstur. Tror jeg har gravlagt prosjektet av flere grunner.

Hæææ?!? Jeg tok på meg rene jeans for ca. 1 time siden, så kom bikkjedyret inn med møkkete labber og bestemte seg for å hoppe opp på fanget mitt. Skal jeg gå i den skitne buksa til mai før jeg vasker den?

hahaha, ja nå sitter du fint i det ;-)

''Er det vanlig at de som jobber i klesbutikk, kommer uoppfordret med vaskeråd?''

Jeg har aldri hørt dette jeansvaskerådet - mulig det skyldes at jeg ikke handler dyre nok olabukser. Men jeg kan huske å ha fått vaskeråd to ganger, helt uoppfordret.

Det kan ha vært fler, men isåfall har de gått i glemmeboka fordi de var i kategorien "helt ok". De to rådene var:

1. Kjøpe plagg i silke.

Ekspeditør: Du vet at silke ikke tåler vann?

Jeg: ...eh.. hø? Jeg har da vasket mange silkeplagg og det har gått helt fint.

Ekspeditør; Ja, du kan vaske de, men de tåler ikke vann! Så hvis du får vanndråper på plagget, så går det aldri bort.

(det er jammen rart at ikke vanndråper skulle være oppløselig i vann, men la gå)

2. Jeg kjøpte bomullsgarn som var merket med 60 grader. Ekspeditøren insisterte på at det ferdig strikkede plagget ikke under noen omstendighet måtte vaskes under 60 grader, for da kunne fargene smitte over. Står det 60 grader, ja så må man vaske på akkurat det gradeantallet.

Jeg skjønner at de vil advare mot spesielle ting, f.eks. hvis plagg ikke kan vaskes. Det er sikkert brysomt for dem hvis halvparten kommer tilbake og klager etter å ha ødelagt tøyet i vask :-|

Den der med bomullsfarger og 60 grader har jeg vært borti også. Tror jeg leste noe om at fargene vil oppføre seg rart hvis man vasker på 40 grader og det står 60. Det er litt overdrevet ifølge mine erfaringer...

Felles toalettmappe hadde jeg ikke orket å ha, men det er typisk meg som finner fram håndklær til hele familien, dersom det er noe som skal være med på tur. Likeså sengetøy.

''Felles toalettmappe hadde jeg ikke orket å ha''

Vi bruker jo samme tannkrem, såpe og shampoo, så da hiver jeg bare opp i hans deo og tannbørste også, ingen vits å drasse med seg en ekstra toalettmappe bare for det. :o)

Gjest Elextra

''Felles toalettmappe hadde jeg ikke orket å ha, men det er typisk meg som finner fram håndklær til hele familien, dersom det er noe som skal være med på tur. Likeså sengetøy.''

Akkurat samme her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...