Gå til innhold

Hva gjør en med telefonterrorist?

Anbefalte innlegg

Siste dagene har jeg fått mange oppringninger fra skjult nummer. Jeg svarte de tre første gangene, meen det var kun taushet i den andre enden. Men vedkommende ringer fortsatt noen ganger for dag uten at jeg svarer. Synes det er skikkelig ekkelt og blir redd for hvem det kan være. Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371787-hva-gj%C3%B8r-en-med-telefonterrorist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

du kan jo prøve å anmelde det. Hvis politiet får underskrift på at personvernet er opphevet i denne saken kan de få hentet ut opplysninger fra teleoperaturen om hvem som ringer (tror de kan hente ut 10 dager tilbake i tid)til tross for at det er hemmelig nummer. det har nemlig jeg vært med på at de har gjort, men da var det noe de regnet for grov sjikane som lå bak. så om de gjør det med alle saker vet jeg ikke.

Hvis det oppleves veldig plagsomt kan du jo prøve det. Et alternativ kan være å få din teleoperatur til å gi deg nytt nummer og opprette hemmelig nummer på ditt eget.. for da kan ingen søke deg opp.

Gjest Hulderen

Det kan være en telefonselger. De har automatiske telefonringere som ringer opp mange smtidig. Bare den som tar telefonen først, får samtale. Mange har blitt skremt på den måten, og de største telefonselskapene har lovet å ikke ringe fullt så mange om gangen.

Annonse

Ikke usannsynlig at dette er telefonsalg. De har ofte et system som fungerer slik at kundene ringes opp automatisk, men det er ikke alltid det en ledig selger ledig om man svarer telefonen.

Ta dette opp med din teleleverandør.

mvh

Jeg hørte at vedkommende la på.... Har ikke fått noen nye telefoner i dag, men lurer selvfølgelig veldig på hvem det er som ringer. Har hatt samme telefonnummeret i ti år... Blir for mye makk å bytte nummer.

Jeg hørte at vedkommende la på.... Har ikke fått noen nye telefoner i dag, men lurer selvfølgelig veldig på hvem det er som ringer. Har hatt samme telefonnummeret i ti år... Blir for mye makk å bytte nummer.

Kan fortsatt være telefonsalg.

mvh

hidi, the scorpion

Ta kontakt med politiet og de kontakter ditt telefonabonnment, som gir deg en boks. Den trykker du på hver gang denne personen ringer, og politiet vil kunne fortelle deg hvem som plager deg.

Har hatt en slik boks selv.

Lykke til,rose23!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...