Gå til innhold

Har dere hatt noen kollegaer fra helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden minte meg på en kollega jeg hadde for noen år siden, ikke på min nåværende arbeidsplass altså. :o) Hun jobbet 40% eller noe sånt, 4 dager i uka fra kl. 10-14. Hun kom som regel inn i huset før kl. 10 og stemplet inn, men sto da en god stund og slarvet med damene i ekspedisjonen før hun kom opp dit vi jobbet. Der tok hun en del private telefoner, hadde en god og lang lunsjpause i kantina, slikket professorene oppetter ryggen, tok noen flere private telefoner og gikk for dagen på slaget 14. Og lurte på om hun ikke måtte be seg fri en dag for å ta influensavaksine...

Jeg sluttet (fikk annen jobb, dette var bare et kort vikariat) etter kort tid og hun gikk av med pensjon samtidig, men dersom vi hadde fortsatt begge to så tror jeg sannelig at jeg hadde sagt opp allikevel. Jeg klarte ikke den innstillingen på den dama! Hvis jeg spurte henne om samme tingen flere ganger fikk jeg forskjellig svar hver gang...

Men nå har jeg bare supre kolleger! :o)

Skrevet

Jeg har et hovedverneombud som ikke vet hva taushetsplikt betyr. Han rangerer ganske høyt på min negative liste.

Ellers så er de eldste i jobbmiljøet mitt de desidert vanskeligste å jobbe/samarbeide med. De tror at de i kraft av å ha vært med i over 30 år, så vet de alt og kan alt. Kombiner det med at de også mener at de i kraft av sin alder ikke kan irettesettes, så begynner det å bli interessant.

Som oftest er de noen gamle, gretne, trege, faglig svake dinosaurer som jeg svært gjerne skulle ha blitt kvitt, men med dagens klima der vi alle skal jobbe til 75, så det ikke enkelt.

Det jeg gjør i dagliglivet er å unngå oldingene når jeg skal ha kundeservice selv. Hos forsikringselskapet mitt gikk jeg rett forbi skrukketrollet og bort til den nærmeste normale kunderådgiveren. Jeg husker at det var ei 70 år gammel kvinnelig ansatt som gikk til sak mot dem for å få stå i arbeidet. Når selskapet heller går til retten for å bli kvitt rakkelet heller enn å la de fortsette, så burde de gamle skjønne hvor landet ligger.

Jeg ser ikke på Kristiansen og Strand heller, og Viggo gir meg mareritt.

Skrevet

Var hun ansatt som leder da?

Nei, hun kom inn som medarbeider på mitt nivå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...