Gå til innhold

Fortvilt høy verkstedregning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi har innimellom vår vw på verksted i sverige, både fordi vi tilnærmet bor oppå grensen, og verkstedet ligger 5 min unna hytta vår i sverige så det er greit å dra dit.

men vw har verksted i skee, som jo er et stykke inn i sverige i forhold grenseovergangene, så det er jo en vurdering på hvor mye man sparer kontra tapt arbeidsfortjeneste (ta fri en dag for å kjøre dit), hvor mye man må ut med i bensin og bom for å komme dit, og at man kan risikere å måtte dra tilbake dersom alt ikke kan fikses der og da, eller det skjer noe annet under reperasjonene.

vi har stort sett vært veldig fornøyd med servicen vi har fått, men jeg lurer jo litt når jeg ser folk tar seg to dager fri og kjører halve landet på tvers for å spare 500kr..

Gjest sparer nok mye

Vi har et vennepar som stort sett alltid tar service på sin passat i sverige. Om jeg ikke tar helt feil er det i nærheten av Årjäng de tar servicen. De har også stort sett alltid fått låne bil når bilen deres er på service.

De har spart masse på dette - de sier selv at prisen på verkstedet i sverige i forhold til her er iallefall halve prisen, ofte også mindre.

I tillegg passer de alltid på å handle med seg mat billig fra sverige når de er over på service.

Du vet jo hva som trengs å gjøres med bilen - så det er jo bare å ta en telefon og få et prisoverslag.

En annen kamerat av meg var over i sverige og fikk service på bilen sin også - det kom på 2700 svenske - prisen han hadde fått på verkstedet i norge var 4500 norske.

Har dessverre ikke noe verksted å anbefale for deg

Vi sjekket en gang og jeg syntes det ikke var så mye å spare. Tror jeg fant verksted som var lengre inn enn strømstad, altså lengre reiseveg også.

når du har spesifisert hva som må gjøres er det jo enkelt å sjekke prisen. Men du må jo sikkert ta en fridag. Men om man sparer noen tusen, kan man jo ha en hyggelig dag i Sverige.

Jeg skal ha relativt stor service på min bil om et par uker. Jeg har sjekket prisen i Norge vs Sverige, og sparer ca 1500 NOK i Sverige.

Noen halvering er det ikke snakk om. Så er det en kostnad med å bruke en dag på dette, drivstoffutgifter, etc. Leiebil fra verkstedet så jeg kan handle på nærmeste shoppingsenter.

Du tjener noe på å handle i Sverige, så det kan trekkes fra. Risikoen for å bli stoppet på grensa med for mye varer er tilstede, samt at du faktisk skal betale moms av reparasjonen. Nå er ikke oddsen så stor for at de finner ut dette, men, men.

Du sier hva slags bil det dreier seg om og ikke hvilke reparasjoner det dreier seg om, så det er litt vanskelig for folk å gi deg noen konkrete svar.

Annonse

Gjest sirikari

Jeg har alltid hørt at det skal være så mye billigere i Sverige. Jeg vet ikke hvilket verksted de har vært på, men jeg har senest i dag undersøkt i priser på service både i Sverige og Norge og det eneste jeg sparte var kursen.

Det er mulig at deler er billigere i sverige, men jeg tror ikke det er så mye å tjene på det som noen hevder.

Men det er jo bare å ta noen tlf. Jeg slet med å finne verksted som ikke var merkeverksted i strømstad, og når jeg spurte etter det visste de ikke om noen .Jeg kjørte rundt til forskjellige verksted. Og det var dyrt synes jeg. På Svinesund kjenner jeg ikke til noe verksted, finnes det vil jeg gjerne også få greie på hvor det ligger.

Gjest Bipolar58

Den dyreste bilen har eid noensinne kostet 40 000,-

Så jeg har aldri hatt en bil på verksted som ikke var en garanti reperasjon.En volvo 245 fra 76 kjøpte vi for 30 000 og forlangte rep av rust og motor.(I 1985 eller noe)

Kostet bilen over 50 000 ny bør du reise til sverige

Gjest Sirikari

Bruk merkeverksted i sverige det er nok ca halv pris.

Men det stemmer jo ikke. merkeverkstedene i Sverige er nesten like dyre som i Norge. Jeg har sjekket opptil flere stykk, både når det gjelder service og rep.

jeg har alltid hørt det du hevder at i Sverige der er det halv pris og mye og spare, det er dessverre en myte. Men det er jo bare for trådstarter å sjekke, det er nesten gratis.

Og det kan hende det er litt å spare på å dra over grensen, men ikke halv pris. Jeg er i så fall veldig int, i å få vite hvor dette verkstedet ligger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...