Gå til innhold

Trang til å gå ute i mørket om kvelden..

Anbefalte innlegg

Jeg har en utrolig trang til å gå ute i mørket for tida, gjerne sent på kvelden, for eksempel nå.. men så tenker jeg på alle voldtektene som er i Oslo, og så blir jeg usikker på om jeg skal eller ikke.

Jeg vet ikke om det er en ubegrunnet redsel så lenge jeg ikke går i parker og følger gatene. Skal jeg bare drite i dette og gå likevel? Er det noen kjøreregler man kan ta? Jeg blir gal av å være mye inne for tida. Samtidig har jeg ikke lyst til å utsette meg for fare, det blir også for dumt. Faen, av og til hadde det vært en fordel å være mann.

Fortsetter under...

Annonse

Hvis du ønsker å såre, er jeg god til å ta igjen. Lykke til.

Ikke bry deg om henne. Det er vel gjerne sånn at det som brått nesten er en umulighet blir det som opptar oss mest? Får du noe ut av å gå kveldstur sammen med andre, eller er det noe du trenger å gjøre alene?

Gjest Bipolar58

Bor du i by,bør du gå ut mens det er lyst.Bor du på landet,kan du jo skaffe deg hund? Pepperspray og alarm som uler høyt er også bra.Forsøk å vær hjemme før kl 24 om du er ute alene.

Alt dette gjelder helst om du er under 50.Eldre kvinner er mindre utsatt,men er kanskje også reddere?

Gjest sangsol

Skjønner problemet, og det er utrolig dumt at det er slikt- og at vi som kvinner blir mer låst.

Men sånn er det, og vi må forholde oss til det.

Gå helst sammen med noen. Eller prøv det på ettermiddagstur. Velg belyste gater/områder hvor du ser mange folk.

Annonse

Er der muligheter der du bor til å gå fra deg på et treningssenter? eller er det selve den friskeluften og dette du tenker på? Isåfall, utstyr deg med pepperspray, og se om du kan få dratt med deg en venn.

Det er reiseaspektet. Det får jeg ikke på treningssenter.

Ikke bry deg om henne. Det er vel gjerne sånn at det som brått nesten er en umulighet blir det som opptar oss mest? Får du noe ut av å gå kveldstur sammen med andre, eller er det noe du trenger å gjøre alene?

Tror ikke det hadde blitt mange kveldsturer hvis jeg måtte finne noen å gå sammen med. Kanskje ingen.

Gjest Hulderen

Det er ille at det har blitt sånn at kvinner må være redde for å gå kveldstur. At færre er ute fører også til at det blir lettere for voldtektsmenn, mindre sjanse for å bli oppdaget.

Jeg går fortsatt kveldsturer, men jeg merker at jeg ser meg mer over skulderen enn før.

Jeg synes du fortsatt skal gå turer i mørket, men fortrinnsvis før midnatt. Synes også du skal gå i opplyste og befolkede gater (dvs. gå mot og ikke fra sentrum). Hold deg unna parkene.

Sålenge du er edru og rimelig på vakt, tror jeg dette er mer enn trygt nok :-)

Dersom du har en nabo med en bikkje av en viss størrelse hadde jeg bedt om å låne den. Også holdt meg til befolkete gater. Og så klart kjøpt overfallsspray og alarm. Dessverre føles det som at alle kvinner burde kunne karate i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...