Gå til innhold

Ordfører snakker ut om den tøffe tiden

Anbefalte innlegg

Gjest alvende

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031300

Hvor frekk går det an å bli? Om Øygard er uskyldig eller ikke, så bør han holde seg for god til å snakke ut i aviser om hvor tøff den siste tiden har vært. Og hvorfor publiserer VG og andre aviser en sånn sak?

Er forøvrig helt enig med bistandsadvokaten i denne innlegget:

http://www.dagbladet.no/2011/11/05/nyheter/rune_oygard/nina_hjortdal/hege_salomon/18900480/

Fortsetter under...

Jeg hadde brukt alle muligheter til å fremme min sak, hvis jeg hadde blitt urettmessig anklaget for overgrep. Så jeg forstår veldig godt at Ødegaarden bruker denne muligheten når han har fått den.

At de store avisene har gitt siktede adgang til å fremme sin sak, er en annen sak.

Annonse

Orker ikke lese slike artikler.

Om det er frekt, har jeg ingen formening om.

Hvor smart det er, er en annen sak. Ikke sikkert at han styrker sin troverdighet hos en juri med å stå fram slik. Og jo mer han sier offentlig, jo mer finnes det å bruke mot ham.

Dessuten hadde jeg aldri våget å la en journalist legge frem en slik sak om meg i sitatform. Jornalister har et heller lempfeldig forhold til hva som faktisk blir sagt kontra sluttproduktet i media.

Media er media og kun opptatt av profitt.

mvh

Gjest kanskje, kanskje ikke

Orker ikke se på det engang....... Vet mer om saken enn endel andre... men synes ikke jeg kan si noe mer om dette her..

Men med mindre du var tilstede under de angivelige overgrepene, vet ikke du mer enn andre:-)

Det er kun to mennesker som kjenner sannheten, jenta og ordføreren.

Jeg håper bare den hele og fulle sannheten kommer fram tilslutt. Og at saken ikke får et tragisk utfall som mange andre lignende saker.

Jeg hadde brukt alle muligheter til å fremme min sak, hvis jeg hadde blitt urettmessig anklaget for overgrep. Så jeg forstår veldig godt at Ødegaarden bruker denne muligheten når han har fått den.

At de store avisene har gitt siktede adgang til å fremme sin sak, er en annen sak.

jeg har tro på at de fleste, enten de er skyldige eller ikke, vil bruke media for å fremme sin sak.

Hvordan ivaretas denne jenta midt oppi det her ?

Men med mindre du var tilstede under de angivelige overgrepene, vet ikke du mer enn andre:-)

Det er kun to mennesker som kjenner sannheten, jenta og ordføreren.

Jeg håper bare den hele og fulle sannheten kommer fram tilslutt. Og at saken ikke får et tragisk utfall som mange andre lignende saker.

Ok, lyst å si mer, men vil ikke gjøre det her...

Persille1365381127

Fordi det selger. Og folk leser og lar seg opprøre så de legger linker til alle steder, så enda flere kan lese og avisa tjener enda mer.

Det virker som han er dømt alt. Hvis det nå viser seg at fyren ER uskyldig...

''Det virker som han er dømt alt. Hvis det nå viser seg at fyren ER uskyldig...''

Om han er uskyldig spiller det egentlig ingen rolle. Han er uansett svertet for resten av livet.

Han har da like mye rett til å snakke med medier han som andre. Om det er klokt av ham er noe helt annet men jeg kan faktisk til en viss grad forstå det dersom vedkommende er uskyldig -noe vi faktisk ikke vet. Så sant det han sier er tilfelle er det han opplever et helvete og et press svært få mennesker klarer å sette seg inn i. Han vil alltid bli husket for dette, og at han da tyr til mediene for å "lufte ut" iblant kan jeg som nevnt til en viss grad forstå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...