Gjest Samsung galaxy Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvorfor vil nesten alle ha den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Fordi den er fin, morsom, brukervennlig og fin og enkel og fin og god å bruke og fin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Fordi den er fin, morsom, brukervennlig og fin og enkel og fin og god å bruke og fin Hehe, enig. Også fin! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Fordi den er fin, morsom, brukervennlig og fin og enkel og fin og god å bruke og fin Re "fin" - fikk litt assossiasoner til introen på denne videoen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Når det gjelder Apple, så er det en ting mange faktisk ikke har skjønt enda. Og det er hvor viktig et OS er. iOS er grunnen til at man velger iPhone. Og ikke minst grunnen til at man velger den IGJEN. At den i tillegg er enkel å bruke og er fin å se på er bonuser man selvsagt tar med på kjøpet. Som Steve Jobs himself sa for flere år siden: ''Design is a funny word. Some people think design means how it looks. But of course, if you dig deeper, it’s really how it works.'' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Vi har både samsung galaxy s2 og iPhone 4s i hus. Samt iPad2. Jeg ser jo at iPhonen er lett å bruke, men finner foreløpig ingen grunner til at den skal være så mye bedre enn Galaxy. Tvert imot synes jeg det er en stor ulempe at Apple f.eks ikke støtter Flash. Jeg er også glad i Android og synkroniseringen med G-mail. Men - hver sin smak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Vi har både samsung galaxy s2 og iPhone 4s i hus. Samt iPad2. Jeg ser jo at iPhonen er lett å bruke, men finner foreløpig ingen grunner til at den skal være så mye bedre enn Galaxy. Tvert imot synes jeg det er en stor ulempe at Apple f.eks ikke støtter Flash. Jeg er også glad i Android og synkroniseringen med G-mail. Men - hver sin smak. ''Jeg er også glad i Android og synkroniseringen med G-mail.'' Kan da synkronisere iPhone også mot Gmail. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 ''Jeg er også glad i Android og synkroniseringen med G-mail.'' Kan da synkronisere iPhone også mot Gmail. Åja, kan man? det visste jeg ikke. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Når det gjelder Apple, så er det en ting mange faktisk ikke har skjønt enda. Og det er hvor viktig et OS er. iOS er grunnen til at man velger iPhone. Og ikke minst grunnen til at man velger den IGJEN. At den i tillegg er enkel å bruke og er fin å se på er bonuser man selvsagt tar med på kjøpet. Som Steve Jobs himself sa for flere år siden: ''Design is a funny word. Some people think design means how it looks. But of course, if you dig deeper, it’s really how it works.'' Hvorfor det? Jeg har IOs på Ipad, men har ikke blitt lykkeligere av den grunn. Ikke er det noe som vil få meg til å velge Apple neste gang heller. Kompisen min har epler i hele huset. Han skulle vise meg hvor utrolig enkelt og bra det er, med automatisk synkronisering fra PC til Tv, osv. Se her nå! Og så funket det ikke overhodet. Haha, Apple er oppskrytt! Det de fleste ikke skjønner et at en Ipad er en computer. Innmaten er den samme med CPU, RAM, etc. Designet var revolusjonerende, og også måten man bruker den på. Når den/det fungerer, vel og merke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Åja, kan man? det visste jeg ikke. :-) Selv synkroniserte jeg mot Gmail tidligere, så begynte jeg å bruke MobileMe og flyttet synk av kontakter dit mens jeg ventet på min andre iPhone. Nå bruker jeg selvsagt iskyen. Jeg ser jo det virkelig geniale ved f.eks iPhone ligger i å ha flere Apple-enheter. Selv bruker jeg Mac, og har iPad også. Måten disse enhetene jobber sammen er utrolig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hvorfor det? Jeg har IOs på Ipad, men har ikke blitt lykkeligere av den grunn. Ikke er det noe som vil få meg til å velge Apple neste gang heller. Kompisen min har epler i hele huset. Han skulle vise meg hvor utrolig enkelt og bra det er, med automatisk synkronisering fra PC til Tv, osv. Se her nå! Og så funket det ikke overhodet. Haha, Apple er oppskrytt! Det de fleste ikke skjønner et at en Ipad er en computer. Innmaten er den samme med CPU, RAM, etc. Designet var revolusjonerende, og også måten man bruker den på. Når den/det fungerer, vel og merke. Jeg også har epler i hele huset, og min eple-TV fungerer fint opp mot både iPad og iMac. Men det er jo typisk, at skal man vise noe til noen, så er det akkurat den dagen eple-TV ikke finner biblioteket på iMac. Men her i huset fungerer det meste av epler smooth, bortsett fra at det har skjedd et par ganger at jeg må resette ruteren for å få eple-TV og iMac til å finne hverandre. Helt ærlig tror jeg det er ruterens feil, på samme måte som denav og til gjemmer skriveren for samtlige maskiner i huset sånn at jeg må sende mail til den for å skrive ut. Ellers har jeg aldri banna og hissa meg så lite opp over hverken datamaskiner eller mobiler som etter at jeg gikk over til Mac. Jeg velger Apple igjen, for meg er det ikke noen opsjon. Jeg vet jo hvorfor jeg selv velger det, ikke hvorfor andre gjør det. Nå har flere undersøkelser vist at 1) iPhone er den mobilen flest brukere er fornøyd med, det var ganske langt ned for nummer to på lista 2) iPhone er den mobilen flest velger igjen, der lå den himmelvidt foran neste på listen Samme gjelder forsåvidt MacOS også, det er betydelig færre som går fra MacOS til Windows enn andre veien. Du må ikke spørre MEG hvorfor undersøkelsene viser dette, det er bare sånn det er. Og jeg sier det igjen, det er ikke hardware som gir deg brukeropplevelsen, det er det operativsystemet som gjør - og det er det Apple har skjønt, og som de andre har kopiert uten å lykkes helt. Det betyr selvsagt ikke at absolutt alle liker akkurat det samme, i så fall hadde jo alle valgt MacOS. Eller Windows. Eller Linux. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg også har epler i hele huset, og min eple-TV fungerer fint opp mot både iPad og iMac. Men det er jo typisk, at skal man vise noe til noen, så er det akkurat den dagen eple-TV ikke finner biblioteket på iMac. Men her i huset fungerer det meste av epler smooth, bortsett fra at det har skjedd et par ganger at jeg må resette ruteren for å få eple-TV og iMac til å finne hverandre. Helt ærlig tror jeg det er ruterens feil, på samme måte som denav og til gjemmer skriveren for samtlige maskiner i huset sånn at jeg må sende mail til den for å skrive ut. Ellers har jeg aldri banna og hissa meg så lite opp over hverken datamaskiner eller mobiler som etter at jeg gikk over til Mac. Jeg velger Apple igjen, for meg er det ikke noen opsjon. Jeg vet jo hvorfor jeg selv velger det, ikke hvorfor andre gjør det. Nå har flere undersøkelser vist at 1) iPhone er den mobilen flest brukere er fornøyd med, det var ganske langt ned for nummer to på lista 2) iPhone er den mobilen flest velger igjen, der lå den himmelvidt foran neste på listen Samme gjelder forsåvidt MacOS også, det er betydelig færre som går fra MacOS til Windows enn andre veien. Du må ikke spørre MEG hvorfor undersøkelsene viser dette, det er bare sånn det er. Og jeg sier det igjen, det er ikke hardware som gir deg brukeropplevelsen, det er det operativsystemet som gjør - og det er det Apple har skjønt, og som de andre har kopiert uten å lykkes helt. Det betyr selvsagt ikke at absolutt alle liker akkurat det samme, i så fall hadde jo alle valgt MacOS. Eller Windows. Eller Linux. Jeg skal gi deg et eksempel. Jeg har en minnebrikke med dokumenter jeg trenger tilgang til. Den har USB tilkobling, noe som Apple tydeligvis ikke liker. I hvert fall finnes det ingen USB inngang på IPaden. Så jeg stakk innom en butikk og fikk kjøpt (den koster bare noen hundre kroner) en overgang. Når man plugger noe inn i en USB på en vanlig PC, så blir den gjenkjent, og man får opp forskjellige options for hva man vil gjøre med den. Så jeg plugget den inn i IPaden. Gjett hva som skjedde? Ingenting! Så nå har jeg forsøkt å lete den frem fra gjemselen, noe som er såre enkelt på en PC, men den drittpadda er så brukeruvennlig at jeg ikke finner noe som helst. Man kan rote rundt i menyene i timesvis nuten å skjønne hva man egentlig gjør. For ikke å snakke om at padda plutselig har bestemt seg for å nekte meg å sende mail. Og alle mailer som jeg deleter blir prompte lastet ned til innboksen på nytt med mindre jeg går inn i søppelbøtta og fjerner dem der. Jeg vil ha en Galaxy! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg skal gi deg et eksempel. Jeg har en minnebrikke med dokumenter jeg trenger tilgang til. Den har USB tilkobling, noe som Apple tydeligvis ikke liker. I hvert fall finnes det ingen USB inngang på IPaden. Så jeg stakk innom en butikk og fikk kjøpt (den koster bare noen hundre kroner) en overgang. Når man plugger noe inn i en USB på en vanlig PC, så blir den gjenkjent, og man får opp forskjellige options for hva man vil gjøre med den. Så jeg plugget den inn i IPaden. Gjett hva som skjedde? Ingenting! Så nå har jeg forsøkt å lete den frem fra gjemselen, noe som er såre enkelt på en PC, men den drittpadda er så brukeruvennlig at jeg ikke finner noe som helst. Man kan rote rundt i menyene i timesvis nuten å skjønne hva man egentlig gjør. For ikke å snakke om at padda plutselig har bestemt seg for å nekte meg å sende mail. Og alle mailer som jeg deleter blir prompte lastet ned til innboksen på nytt med mindre jeg går inn i søppelbøtta og fjerner dem der. Jeg vil ha en Galaxy! Jeg vet ikke hva du styrer med på padda di, men problemene du her nevner er ukjent for meg. Har aldri hatt problemer med mail på min iPad, og jeg mottar daglig mail fra tre forskjellige kontoer. Om mailene lastes ned på nytt, så ligger feilen mest trolig på mailserveren, ikke i padda. Når det gjelder usb, så er det ikke bare å koble en USB-overgang til iPad og tro det fungerer på samme måte som en PC. Det gjør det nemlig ikke. Det har aldri vært noen hemmelighet, og en av grunnene til at Apple har lagt så stor vekt på iskyen, der overføringer skjer sømløst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Her i huset har vi hatt iPhone 3 og 4, og en iPad. Nå har min kjære akkurat gått over til Galaxy s2 og er definitivt ikke like mye eple-mann lenger! Epostoppsett går av seg selv i motsetning til iPhone der man må legge inn servernavn osv selv, batterikapasiteten er bra selv om den brukes kontinuerlig, han finner alle app'ene han trenger, skjermen er helt fantastisk og den er mye kjappere enn iPhone. Vi ønsker oss fortsatt Appletv til jul, men min neste mobil blir nok ikke en iPhone. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg skal gi deg et eksempel. Jeg har en minnebrikke med dokumenter jeg trenger tilgang til. Den har USB tilkobling, noe som Apple tydeligvis ikke liker. I hvert fall finnes det ingen USB inngang på IPaden. Så jeg stakk innom en butikk og fikk kjøpt (den koster bare noen hundre kroner) en overgang. Når man plugger noe inn i en USB på en vanlig PC, så blir den gjenkjent, og man får opp forskjellige options for hva man vil gjøre med den. Så jeg plugget den inn i IPaden. Gjett hva som skjedde? Ingenting! Så nå har jeg forsøkt å lete den frem fra gjemselen, noe som er såre enkelt på en PC, men den drittpadda er så brukeruvennlig at jeg ikke finner noe som helst. Man kan rote rundt i menyene i timesvis nuten å skjønne hva man egentlig gjør. For ikke å snakke om at padda plutselig har bestemt seg for å nekte meg å sende mail. Og alle mailer som jeg deleter blir prompte lastet ned til innboksen på nytt med mindre jeg går inn i søppelbøtta og fjerner dem der. Jeg vil ha en Galaxy! Et eksempel på hva jeg mener med sømløst: Jeg jobber med et dokument på Mac'en, når det lagres overføres det til skyen. Når jeg så avslutter jobbinga på det, så hender det at jeg plutselig får en ide om noe jeg burde hatt med i dokumentet. Men jeg er ikke hjemme, jeg har bare padda med meg. Så da henter jeg dokumentet fra skyen, foretar endringene mine, og når jeg kommer hjem så har jeg automatisk tilgang på det redigerte dokumentet på Mac'en. Eller, har jeg bare iPhone med meg, så kan jeg gjøre akkurat det samme der. Smått og knotete, men jeg kan GJØRE det! Er jeg ute og tar et bilde eller ti med iPhone, kan jeg gå hjem, slå på TV'n og vise bildene direkte via Apple-TV uten å koble sammen noe som helst. De bare er der når jeg slår på enheten. Der har du Apple a la 2011. Svært sjelden jeg har bruk for noen USB, og på padda har jeg aldri hatt bruk for det. Før eller siden kommer all sånn overføring til å foregå over trådløst. Kan nok være at Apple, på samme måte som de var da diskettstasjonen forsvant, er i overkant tidlig ute med de nye ideene. Og det skaper trøbbel for folk som deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Her i huset har vi hatt iPhone 3 og 4, og en iPad. Nå har min kjære akkurat gått over til Galaxy s2 og er definitivt ikke like mye eple-mann lenger! Epostoppsett går av seg selv i motsetning til iPhone der man må legge inn servernavn osv selv, batterikapasiteten er bra selv om den brukes kontinuerlig, han finner alle app'ene han trenger, skjermen er helt fantastisk og den er mye kjappere enn iPhone. Vi ønsker oss fortsatt Appletv til jul, men min neste mobil blir nok ikke en iPhone. ''Epostoppsett går av seg selv i motsetning til iPhone der man må legge inn servernavn osv selv,'' Det må man alldeles ikke. Jeg har aldri knotet med noe som helst sånt på min iPhone, den henta alt selv via iTunes da jeg fikk den første iPhonen. Eneste som ikke har gått av seg selv her, var oppsett av MMS da jeg gikk over til OneCall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Et eksempel på hva jeg mener med sømløst: Jeg jobber med et dokument på Mac'en, når det lagres overføres det til skyen. Når jeg så avslutter jobbinga på det, så hender det at jeg plutselig får en ide om noe jeg burde hatt med i dokumentet. Men jeg er ikke hjemme, jeg har bare padda med meg. Så da henter jeg dokumentet fra skyen, foretar endringene mine, og når jeg kommer hjem så har jeg automatisk tilgang på det redigerte dokumentet på Mac'en. Eller, har jeg bare iPhone med meg, så kan jeg gjøre akkurat det samme der. Smått og knotete, men jeg kan GJØRE det! Er jeg ute og tar et bilde eller ti med iPhone, kan jeg gå hjem, slå på TV'n og vise bildene direkte via Apple-TV uten å koble sammen noe som helst. De bare er der når jeg slår på enheten. Der har du Apple a la 2011. Svært sjelden jeg har bruk for noen USB, og på padda har jeg aldri hatt bruk for det. Før eller siden kommer all sånn overføring til å foregå over trådløst. Kan nok være at Apple, på samme måte som de var da diskettstasjonen forsvant, er i overkant tidlig ute med de nye ideene. Og det skaper trøbbel for folk som deg. ''Et eksempel på hva jeg mener med sømløst: Jeg jobber med et dokument på Mac'en, når det lagres overføres det til skyen. Når jeg så avslutter jobbinga på det, så hender det at jeg plutselig får en ide om noe jeg burde hatt med i dokumentet. Men jeg er ikke hjemme, jeg har bare padda med meg. Så da henter jeg dokumentet fra skyen, foretar endringene mine, og når jeg kommer hjem så har jeg automatisk tilgang på det redigerte dokumentet på Mac'en. Eller, har jeg bare iPhone med meg, så kan jeg gjøre akkurat det samme der. Smått og knotete, men jeg kan GJØRE det!'' Slik gjør jeg det også. Lagrer dokumenter/bilder i Google docs/Picasa eller Dropbox (velger selv hva som er mest hensiktsmessig) og så er det tilgjengelig uansett hvor jeg er, være seg på Android-telefonen, hjemme-PC'n, jobb-pc eller kjærestens PC / telefon. Barna lagrer sine lekser på samme måte. De kan hente det frem igjen og evt. jobbe videre på sin egen PC, farens PC når de er der, på skolens PC eller på sin egen Android-telefon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Vi har både samsung galaxy s2 og iPhone 4s i hus. Samt iPad2. Jeg ser jo at iPhonen er lett å bruke, men finner foreløpig ingen grunner til at den skal være så mye bedre enn Galaxy. Tvert imot synes jeg det er en stor ulempe at Apple f.eks ikke støtter Flash. Jeg er også glad i Android og synkroniseringen med G-mail. Men - hver sin smak. Hva bruker man flash til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 ''Et eksempel på hva jeg mener med sømløst: Jeg jobber med et dokument på Mac'en, når det lagres overføres det til skyen. Når jeg så avslutter jobbinga på det, så hender det at jeg plutselig får en ide om noe jeg burde hatt med i dokumentet. Men jeg er ikke hjemme, jeg har bare padda med meg. Så da henter jeg dokumentet fra skyen, foretar endringene mine, og når jeg kommer hjem så har jeg automatisk tilgang på det redigerte dokumentet på Mac'en. Eller, har jeg bare iPhone med meg, så kan jeg gjøre akkurat det samme der. Smått og knotete, men jeg kan GJØRE det!'' Slik gjør jeg det også. Lagrer dokumenter/bilder i Google docs/Picasa eller Dropbox (velger selv hva som er mest hensiktsmessig) og så er det tilgjengelig uansett hvor jeg er, være seg på Android-telefonen, hjemme-PC'n, jobb-pc eller kjærestens PC / telefon. Barna lagrer sine lekser på samme måte. De kan hente det frem igjen og evt. jobbe videre på sin egen PC, farens PC når de er der, på skolens PC eller på sin egen Android-telefon. Forskjellen er at jeg ikke trenger noen Dropbox (selv om jeg har det) eller lignende, alt skjer automatisk uten at jeg trenger trykke på en eneste tast. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hva bruker man flash til? For å være flåsete: Flash er en fin måte å pakke inn trojanere sånn at folk ikke oppdager det før det er for sent. Paradoksalt nok er de få truslene som har vært på Mac de siste ukene pakket inn som Flash installasjonsfiler. Du kan gå inn på ei nettside, flashfila på sida starter av seg selv, og kan dermed infisere maskinen din uten at du har gjort noe annet enn å besøke ei nettside. Dette er selvsagt verst tenkelig scenario, men det skjer altså. Det er enkelt å lage infiserte Flash-filer og få dem til å kjøre i nettleserne, det har jeg selv gjort. Selv om de vi lærte å lage selvsagt ikke gjorde ubotelig skade. Flash er en standard oppfunnet av Adobe. Enkelt forklart bruker nettaviser Flash når de legger videoer på nettsidene. Flash er uavhengig av plattform og virker på alle OS. Forøvrig er Flash i ferd med i bli overflødig all den tid HTML5 er på vei til å overta, og kan gjøre akkurat det samme som Flash, bare på en sikrere måte. Og det finnes altså nettlesere for iPad og iPhone som oversetter Flash til HTML5, for d som syns det er sånn et voldsomt savn. Problemet for Apple er i grunnen at de har fjernet noe som skal fjernes over hele fjøla ei god stund FØR standarden forsvinner for godt, og det er det de får tyn for nå selv om svært mange av kritikerne i grunnen greier hverdagen godt uten Flash. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/#findComment-3253744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.