Gå til innhold

I phone

Gjest Samsung galaxy

Anbefalte innlegg

For å være flåsete: Flash er en fin måte å pakke inn trojanere sånn at folk ikke oppdager det før det er for sent. Paradoksalt nok er de få truslene som har vært på Mac de siste ukene pakket inn som Flash installasjonsfiler.

Du kan gå inn på ei nettside, flashfila på sida starter av seg selv, og kan dermed infisere maskinen din uten at du har gjort noe annet enn å besøke ei nettside. Dette er selvsagt verst tenkelig scenario, men det skjer altså.

Det er enkelt å lage infiserte Flash-filer og få dem til å kjøre i nettleserne, det har jeg selv gjort. Selv om de vi lærte å lage selvsagt ikke gjorde ubotelig skade.

Flash er en standard oppfunnet av Adobe. Enkelt forklart bruker nettaviser Flash når de legger videoer på nettsidene. Flash er uavhengig av plattform og virker på alle OS.

Forøvrig er Flash i ferd med i bli overflødig all den tid HTML5 er på vei til å overta, og kan gjøre akkurat det samme som Flash, bare på en sikrere måte.

Og det finnes altså nettlesere for iPad og iPhone som oversetter Flash til HTML5, for d som syns det er sånn et voldsomt savn.

Problemet for Apple er i grunnen at de har fjernet noe som skal fjernes over hele fjøla ei god stund FØR standarden forsvinner for godt, og det er det de får tyn for nå selv om svært mange av kritikerne i grunnen greier hverdagen godt uten Flash.

Åja sånn å forstå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/page/2/#findComment-3253789
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen er at jeg ikke trenger noen Dropbox (selv om jeg har det) eller lignende, alt skjer automatisk uten at jeg trenger trykke på en eneste tast.

Du trenger ikke noe lignende? Hva er ICloud?

Jeg kan ikke legge graderte dokumenter ut i tynne lufta (eller skyen). Jeg tok det for gitt at et avansert produkt kunne håndtere helt vanlige prosesser, dvs USB, Flash og ikke minst, Java!

Bruker du ikke nettbank?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/page/2/#findComment-3253894
Del på andre sider

Jeg kan ikke legge graderte dokumenter ut i tynne lufta (eller skyen). Jeg tok det for gitt at et avansert produkt kunne håndtere helt vanlige prosesser, dvs USB, Flash og ikke minst, Java!

Bruker du ikke nettbank?

Selvsagt bruker jeg nettbank, men jeg har da Mac jeg bruker det fra. Ser ikke helt behovet for å bruke nettbank på padda. Jeg sjekker saldo via iPhone, betale regningene min foretrekker jeg datamaskin til.

Sensitive dokumenter er ikke veldig godt sikret hverken på en minnepenn, bærbar maskin eller en iPad. Hva hvis de blir stjålet? iCloud er rett og slett et system som sprer dokumenter, bilder osv mellom enhetene mine, sånn at alltid siste versjon er der jeg vil ha dem. Så snart jeg avslutter et dokument spres det, jeg trenger ikke en gang trykke lagre. Hvorvidt jeg ville brukt det på sensitive dokumenter er jeg mer i tvil om, men de ville jeg neimen ikke hatt på minnepenn, padde eller telefon heller. Eller på en bærbar jeg drasser rundt på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/page/2/#findComment-3253919
Del på andre sider

Bruker du ikke nettbank?

''Jeg tok det for gitt at et avansert produkt kunne håndtere helt vanlige prosesser, dvs USB, Flash og ikke minst, Java!''

Da har du neimen ikke fulgt mye med på fronten de siste tre årene, det er jo skrevet milevis med artikler om at Apples iOS-enheter ikke støtter dette. Hvis du har så veldig behov for sånne ting skjønner jeg ovehodet ikke hvorfor du kjøpt en iPad i utgangspunktet. Bitt av en hype du ikke skulle kastet deg på, kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371930-i-phone/page/2/#findComment-3253921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...