Gjest Vil ut av dette Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Jeg har fått noen inkasso saker. Har lyst å få hjelp til å ordne opp. Hvem kan jeg spørre om kan hjelpe meg med å samle sakene og få fryst rentene og lage en nedbetalingsplan. Gjeldsrådgiver på nav? 0 Siter
Sør Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Kommunene plikter å ha en gjeldsrådgiver, som kan sitte "hos NAV". Du kan også kikke innom www.pengevett.com for mange tips rundt personlig økonomi. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest MeenaBaby Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Du kan jo starte med å ringe gjeldstelefonen på NAV. Jo før du starter med oppryddningen jo bedre. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Ja, det er gjeldsrådgiveren på NAV som kan hjelpe deg med dette. Bestill time allerede i morgen, for det tar sikkert en tid før du får time (selv ventet jeg en måned) . I mellomtiden kan du kontakte inkassobyråene, feks via mail, og be om utsettelser eller andre ordninger mens du venter på timen hos NAV. Opplys de gjerne om at du kontakter NAV - det beste er etter min erfaring å legge alle kortene på bordet og være åpen ovenfor inkassobyråene. Forbered deg godt før møtet - ta med nødvendig dokumentasjon, og sett gjerne også opp alle utgifter du har pr mnd på et eget ark. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.