Gjest Bipolar58 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Er det slik at NAV mener eller ikke mener at uføretrygdede skal få rehabilitering? Gjelder dette også vi med psykiske problemer? Jeg fikk for 3 år siden en akutt psykose som gjorde at jeg angrep en voksen mann fysisk.Han fikk mye mindre skader enn en full ungdom kan påføre en hvilken som helst 55 eller 60 åring en lørdags kveld.Han ble redd,men fikk ingen båmerker eller andre synlige skader. Psykiatrien har vondt for å hanskes med store menn innen psykiatrien.Det er fort gjort å bli stemplet som farlig.Fordi det er så mange av oss såkaldte "farlige" er både sykehus og fengsler fulle av oss.De som har gjort stor skade på folk eller eiendom,eller har stjålet store summer sitter inne for en lengre tid.Jeg ble dirkte avvist på Gaustad fordi jeg ikke hadde en farlig sykdom,men heller hadde en sorg,og gråt i 10 minutter.Ble satt på gate neste dag kl 8.00 Heldigvis. Psykiatrien i Norge har såpass mange fagfolk at man aldri ville tatt sjangsen på å slippe meg løs om jeg var til stor skade for meg selv eller andre. Jeg har i løpet av en 10 års periode riktignok angrepet 2 voksne menn over 55.Ingen av de fikk synlige varige men.Begge ble nok skremt,da jeg var stor også den gangen.Jeg mener selv at feil medisiner er den direkte årsaken,og at jeg hverken skulle hatt Trilafon,Tolvon,eller Cipramil. Hva sier loven om rehabilitering av straffede,narkomane og psykiatriske pasienter? Skal de sistnevnte behandles mye dårligere en de to andre gruppene? Hadde jeg sittet inne for noe alvorligere legemsfornærlemser eller legemsbeskadigelse,har jeg på følelsen at jeg etter maks 5 år hadde fått mye bedre oppfølging både inne og ute,da det finnes ett helt organ som heter "Kriminalomsorg i frihet".Der hadde jeg hatt mye bedre sjangs. Min sykdom regner jeg med vil gradvis bli værre og statistikken for egen påført varig skade vil øke fra 600 i 2009 til 601 i 2012. Staten og kommunen vil da tape skattepenger for ca 20 år,så dette er dårlig bussiness for AS Norge.For ikke å snakke om gratis jobbing på en attdføringsbedrift for å undersøke om jeg kan jobbe 50 eller 100%. Jeg jobbet i Asvo da denne skaden skjedde i 2008.Jeg forsøkte våren 2011 meg inn på Norasonde,men ble nektet jobb,da jeg da ville gå ned i trgd fra 100-50% noe jeg ikke hadde klart å overleve på.Har på følelsen av at de løy.De mente at jeg ville ha vanskelig for å skaffe meg en jobb 50%. Er det nå jeg skal melde meg inn i foreningen "Rettferd for taperne",eller skal jeg bare dra inn årene i en alder av 53 og bare "snylte" på staten i 20+ år? Ingen som kjenner meg synes jeg er farlig,snarere tvert imot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/371986-yrkesforbud-mot-psykiatriske-pasienter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.