Gå til innhold

Koldtbord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha fest i desember for 30 personer, og jeg pusler litt med planlegging.

Tenkte følgende:

Alle får velkomstdrink når de kommer, de er invitert til halv syv.

Passer det da å begynne å sette frem maten syv, en halvtime etterpå?

Eller bør jeg sette fram maten rett før halv syv?

Vi skal ha koldtbord, og lite som må holdes varmt. (karbonader og en rett til tenker vi)

Skrevet

Halv 7, for alle kommer garantert ikke presis. Kanskje du bør skrive at maten serveres halv 7 så folk VET det.

Skrevet

Spørs vel hvor mye det er? Når jeg lager koldtbord pleier jeg ha temmelig mye forskjellig, og det vil ta tid å sette det frem. Det ville jeg definitivt like å være ferdig med før gjestene kom sånn at jeg kunne tilbringe tiden sammen med gjestene. Eventuelt varme retter ville jeg heller satt av plass til, og så satt de frem rett før servering.

Skrevet

Spørs vel hvor mye det er? Når jeg lager koldtbord pleier jeg ha temmelig mye forskjellig, og det vil ta tid å sette det frem. Det ville jeg definitivt like å være ferdig med før gjestene kom sånn at jeg kunne tilbringe tiden sammen med gjestene. Eventuelt varme retter ville jeg heller satt av plass til, og så satt de frem rett før servering.

Veldig mye forskjellig, så tror nok det er lurt å begynne å sette det ut tyve min før gjestene skal være der. Den første halvtimen er det jo mingling og velkomstdrink, og da kan jeg gå litt til og fra om jeg ikke skulle bli ferdig. Den varme maten tas ut av ovnen rett før gjestene setter seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...