Gå til innhold

Vond tatovering


meg__123!

Anbefalte innlegg

Tatoveringen jeg på tirsdag begynte å bli vond og svi igår. Har den på foten og det gjør utrolig vondt å gå og å komme borti den. Er dette normalt? :P

Kanskje jeg burde ta av plasten og smøre på helosan krem i stedet for å ta på vaselin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke gjøre særlig vondt, nei. Men vasker du den med medisinsk grønnsåpe jevnlig? Det bør du gjøre.

Nei vasker den med lactacyd uten parfyme, som det sto på det arket jeg fikk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke gjøre særlig vondt, nei. Men vasker du den med medisinsk grønnsåpe jevnlig? Det bør du gjøre.

Har ikke fått beskjed om å bruke grønnsåpe, men fikk beskjed om å gå med plast over tatoveringen, og nå lukter det råttent når jeg tar av plasten. :/ Har noen blemmer på den også..

Tok av plasten og smurte på tykt lag med helosan, så får jeg se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått beskjed om å bruke grønnsåpe, men fikk beskjed om å gå med plast over tatoveringen, og nå lukter det råttent når jeg tar av plasten. :/ Har noen blemmer på den også..

Tok av plasten og smurte på tykt lag med helosan, så får jeg se om det hjelper.

Det er virkelig ikke et godt tegn at det lukter vondt og er blemmer der - sånn skal det ikke være. Du bør kjøpe medisinsk grønnsåpe på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Har ikke fått beskjed om å bruke grønnsåpe, men fikk beskjed om å gå med plast over tatoveringen, og nå lukter det råttent når jeg tar av plasten. :/ Har noen blemmer på den også..

Tok av plasten og smurte på tykt lag med helosan, så får jeg se om det hjelper.

uff, jeg har jo sett skrekkhistorier på nettet med folk som har fått infisert tatovering, f.esk. skjer dette om tatovereren ikke bruker desinfisert utstyr...

Jeg ville oppsøkt lege snarlig og fått de til å se på den så snart som råd,

om det er infisert så bør det få snarlig behandling (antibiotika) og skikkelig sårstell... for den tatoveringen din høres infisert ut, absolutt ikke normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Ring tatoveringstudioet.

Min luktet ikke, jeg skulle ta av plasten etter noen timer og så smøre med Helosan.

Ville ringt jeg, evnt stukket innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Det skal definitvit IKKE lukte vondt av den! Kjøpt medisinsk grønnsåpe på apotek og vask med det(det desinfiserer!), la det lufttørke (viktig at det ikke kommer forurensing i såret!), smør med helosan og ta på plast. Ser du at det kommer sårvæske ut etter vask,eller området kjennes varmt, stramt og vondt ut, er tatoveringen infisert og du skal til legevakta. Det har alt å si for både tatoveringens utseende og hvor fort du blir kvitt infeksjonen, at du dår behandling så fort som mulig. Mao, ikke "vent og se"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vasker den med lactacyd uten parfyme, som det sto på det arket jeg fikk med.

Kjøp barnengen grønnsåpe vask på apoteket ikke bruk lactasyd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal definitvit IKKE lukte vondt av den! Kjøpt medisinsk grønnsåpe på apotek og vask med det(det desinfiserer!), la det lufttørke (viktig at det ikke kommer forurensing i såret!), smør med helosan og ta på plast. Ser du at det kommer sårvæske ut etter vask,eller området kjennes varmt, stramt og vondt ut, er tatoveringen infisert og du skal til legevakta. Det har alt å si for både tatoveringens utseende og hvor fort du blir kvitt infeksjonen, at du dår behandling så fort som mulig. Mao, ikke "vent og se"!

Det kommer litt væske ut av den ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa du skal vaske den og smøre på helosan ikke ha plast på i flere dager,den må jo få luft å vaskes.

Det var det som sto på det arket jeg fikk med hjem. Skal ikke smøre på helosan før det har gått 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta av plasen og la såret puste. Du skal IKKE ha på plast i flere dager, men ta den av noen timer etter tattoeringen er utført.

Har tatt av plasten og vasket med medisinsk grønnsåpe :) Så får jeg se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hvorfor har du ikke fjernet plasten tidligere? Den skulle fjernes etter to timer. Nå har du trolig fått en infeksjon, som kan trenge antibiotika. Kom deg til legevakten og få dem til å se på det. I værste fall an du bli svært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke fjernet plasten tidligere? Den skulle fjernes etter to timer. Nå har du trolig fått en infeksjon, som kan trenge antibiotika. Kom deg til legevakten og få dem til å se på det. I værste fall an du bli svært syk.

Fordi jeg følger det arket jeg fikk av tatovøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Fordi jeg følger det arket jeg fikk av tatovøren?

Da lurer jeg på hvilken tattovør du har vært hos. Jeg har tattovert meg hos tre ulike studioer i Norge, som alle tre anbefalte å fjerne plasten etter få timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvilken tattovør du har vært hos. Jeg har tattovert meg hos tre ulike studioer i Norge, som alle tre anbefalte å fjerne plasten etter få timer.

Det er like mange etterbehandlingsmetoder som tattoosjapper omtrent. Noen mener man skal ha plasten på i ca en uke. Selvfølgelig skal den byttes hver dag da. Noen mener at man kun skal ha den på et par timer, og noen mener man skal ha plast på om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Det var det som sto på det arket jeg fikk med hjem. Skal ikke smøre på helosan før det har gått 1 uke.

Lurer veldig på hva slags tatovør du har gått til...

Min samboer har et titalls tatoveringer. De har stort sett brukt spray istedenfor plast, men de gangene de har brukt plast har oppskriften vært som følger:

La plasten sitte på i maks 12 timer. Vask huden med nøytral parfymefri hudvask, gjerne grønnsåpe. Smør på helosan etter hver vask og minimum fire ganger om dagen den første uka. Ikke plukk på skorpene, ikke klø. En "sunn" tatoveringsskorpe skal være tørr, ikke hoven eller varmere enn annen hud, og kan klø men skal ikke gjøre vondt.

Han har ikke hatt infeksjon i en eneste av sine tatoveringer, hverken ved tatovering eller ved etterfylling av farge.

Så jeg er ganske sikker på at du nå vil trenge antibiotika for å unngå at infeksjonen sprer seg, ikke bare pga helsa men også for at ikke tatoveringa skal bli stygg og arrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...