Gå til innhold

Vond tatovering


meg__123!

Anbefalte innlegg

Da lurer jeg på hvilken tattovør du har vært hos. Jeg har tattovert meg hos tre ulike studioer i Norge, som alle tre anbefalte å fjerne plasten etter få timer.

Var hos en i lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer veldig på hva slags tatovør du har gått til...

Min samboer har et titalls tatoveringer. De har stort sett brukt spray istedenfor plast, men de gangene de har brukt plast har oppskriften vært som følger:

La plasten sitte på i maks 12 timer. Vask huden med nøytral parfymefri hudvask, gjerne grønnsåpe. Smør på helosan etter hver vask og minimum fire ganger om dagen den første uka. Ikke plukk på skorpene, ikke klø. En "sunn" tatoveringsskorpe skal være tørr, ikke hoven eller varmere enn annen hud, og kan klø men skal ikke gjøre vondt.

Han har ikke hatt infeksjon i en eneste av sine tatoveringer, hverken ved tatovering eller ved etterfylling av farge.

Så jeg er ganske sikker på at du nå vil trenge antibiotika for å unngå at infeksjonen sprer seg, ikke bare pga helsa men også for at ikke tatoveringa skal bli stygg og arrete.

Var hos legevakta i stad og han sa det var en kraftig betennelse. Mest sannsynlig reagerte jeg på fargen i tatoveringen.

Så nå skal jeg gå på antibiotika i 10 dager og ha på bandasje frem til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en i lillestrøm.

Lillestrøm? Odins merke? Der har jeg også blitt tatovert, og jeg fikk beskjed om at plasten skulle av etter kun få timer... det er jo ikke bra at "sår" holdes innpakket uten luft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm? Odins merke? Der har jeg også blitt tatovert, og jeg fikk beskjed om at plasten skulle av etter kun få timer... det er jo ikke bra at "sår" holdes innpakket uten luft...

Odins merke ja. På arket jeg fikk så sto det at plasten skal byttes to ganger daglig i 5-6 dager. Dette sa han også til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få av plasten, skyll godt, la det lufttørke og smør på med annbefalt salve. Gjenta dette et par ganger om dagen.

Er det en liten tatovering trenger du ikke ta på plasten. Jo mer luft den får, jo bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
NintendoGrrl

For fremtidige som finner denne tråden;

Ikke alle artister tar på plast i det hele tatt.  Jeg tenker hun fikk denne beskjeden pga hun hadde den på foten, og for å unngå mye bakterier fra sko og sokker var nok plast ikke en dum idé..

Allergi og reaksjon fra blekket er ikke unormalt.

PÅPEKER AT VASELINE(!!!!!!!!!!) MÅ ALDRI ALDRI ALDRI BRUKES PÅ TATTOO !!!!!!!!!    OG med HELOSAN skal det kun være et TYNT lag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...