Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med bekkenløsning siden jeg var i 4. mnd i svangerskapet. Nå er det 13 mnd siden fødslen og jeg er blitt noe bedre, men ikke bra. Jeg har vært fullt sykemeldt til nå, men har nå forsøkt aktiv sykemelding. Men siden jeg jobber som sykepleier i sengepost, gikk ikke det så bra. Det ble for mye gåing, selv med halve vakter og annenhver dag av turnusen.

Det jeg nå lurer på er hva kan jeg gjøre for å prøve å stabilisere dette. Føler ikke at noen kan gi meg gode råd på dette. Noen sier at jeg bare må holde meg i ro, andre sier at jeg kan trene litt forsiktig, så lenge jeg ikke får vondt. Men hva kan jeg gjøre. Noen som har råd om hva jeg kan og ikke kan gjøre,eller er det så diffust?

Kan det være noe alternativ medisin som kan hjelpe på disse plagene?

Går til behandling hos fysioterapaut (manuell terapi + osteopat), men han sier ikke så mye og jeg får vel ingen gode råd av ham, selv om han har hjulpet meg mere enn annen behandling. Har prøvd kiropraktor også. Men det begrenser seg økonomisk etterhvert når jeg må ha behandling flere ganger i uka.

Håper noen kan gi meg tips!

Kan legge til at jeg er 24 år, og fortsatt ammer morgen og kveld. Kan det ha noen innvirkning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37307-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære ekorn,

Bekkenløsning er en vanskelig tilstand både å diagnostisere og behandle, men heldigvis er den ikke farlig. Alternativ behandling ligner her på skolemedisinen ved at det er et element av "prøving og feiling" blant terapeutene. Noen har god nytte av akupunktur for smertene og andre kan ha godt av øvelser for holdning og bevegelse for eksempel Alexanderteknikk. Det vanskelige er uansett å kunne si på forhånd hvem som har nytte av hvilken behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37307-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-142307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...