Gå til innhold

3 1/ 2 år, 4 halsbet. på 2 mnd

Anbefalte innlegg

Min datter på snart 4 år har nå sin 4. halsbetennelse på 2 mnd, den 5. i år. Hver omgang har raskt blitt kurert med antibiotika, men det går 1-2 uker etter endt behandling og så er hun syk igjen. Vi har gitt medisin som foreskrevet, både m.h.p. dose og varighet.

Hun er henvist til spesialist for fjerning av mandlene, men ventetiden er min. 3 mnd. Er det noe annet som kan hjelpe? Jeg synes ikke noe om å fore henne med antibiotika, og ser helst at hun slipper operasjon.

På forhånd takk for svar:-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37404-3-1-2-%C3%A5r-4-halsbet-p%C3%A5-2-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære fin,

Mange barn plages med gjentatte halsbetennelser og antibiotikakurer synes etter hvert å ha en kortvarig virkning. Personlig har jeg god erfaring med bruk av solhattdråper (20 dråper i litt solbærsaft x 3 dgl som helst bør gurgles for svelging). Dessuten kan det være nyttig å gi tilskudd av melkesyrebakterier for å styrke tarmfloraen (1 kpsl x 2) ettersom finske undersøkelser viser at dette er nyttig ved øvre luftveisinfeksjoner og antibiotika har ein tendens til å skade den normale floraen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...