Gå til innhold

så mye på en gang om AS :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Du er et rart menneske :)

Like at noe ler av deg ?

det er langt fra meg, men jeg har noe å lære av det.

Hvordan får du det til? Hva er tanken/systemet bak å få til å like dette?

Fortell meg dette nå er du snill.

Men jeg tror det ligger sterkt i personligheten min, har ingen annen forklaring på det, medfødt med andre ord. Så langt jeg kan huske tilbake, så har jeg likt dette, uten at jeg da spekulerte noe på det. Hvorfor skulle jeg det, når dette virket helt naturlig for meg ? Men jeg sjønte at de andre av mine venner den gang var ikke slik, men tenkte ikke at jeg skulle være som andre, jeg gjorde ingen ting av å skille meg ut på en positiv måte, vel og merke.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• FGT

47

• Madelenemie

31

• Bella Dotte

5

Skrevet

Ja jeg også at skal du være venner med AS personer, altså å vanke sammen mye, så må det være noe mer en selve diagnosen, men kanskje kan det bli noe der av det motsatte kjønn, hvis personligheten virker posetiv på deg og omvendt. Har aldri vanket i sammen med noen AS personer, bare snakket på tlf,. og skrevet, så derfor har jeg et behov for å treffe fler voksne med diagnosrn, ansikt til ansikt.

Hei!

:)

Ja du får det til å høres så komisk ut, vanke med asperger mennesker.

Hvis du liker å snakke på telefon er du noe for deg selv, jeg avskyr det, det er en plage, min mann leste i en negelsk bok om asperger at mennesker med asperger IKKE liker telefonsamtaler.

Skrevet

Vel, di er ikke den første som sier det, men jeg tror det har med at jeg jeg oppnår så mye med det, og at jeg føler meg er sterk i meg selv, og har mye å gi.

Hei!

Hm.. ja vel.

Jeg hadde et motto etter Ibsen.

Sterkest er den mann som står alene.

Det har jeg alltid følt er noe jeg skjønner, men nå som min psykiater åpnet verden for meg, er det til revurdering.

Skrevet

Men jeg tror det ligger sterkt i personligheten min, har ingen annen forklaring på det, medfødt med andre ord. Så langt jeg kan huske tilbake, så har jeg likt dette, uten at jeg da spekulerte noe på det. Hvorfor skulle jeg det, når dette virket helt naturlig for meg ? Men jeg sjønte at de andre av mine venner den gang var ikke slik, men tenkte ikke at jeg skulle være som andre, jeg gjorde ingen ting av å skille meg ut på en positiv måte, vel og merke.

Hei!

Jeg trodde jeg var helt A 4 utad, men inni meg har jeg alltid følt med annerledes.

Strevd med å skjønne hva andre sier, brydd meg lite med andre, trivdes best alene.

Så skjønte jeg at jeg så klart skilte meg ut, det likte jeg ikke, prøvde være som gjennomsnittet, men går ikke likevel, da bra at andre liker meg likevel.

Skrevet

Hei!

Hvis du liker å snakke på telefon er du noe for deg selv, jeg avskyr det, det er en plage, min mann leste i en negelsk bok om asperger at mennesker med asperger IKKE liker telefonsamtaler.

Ja det er jo komisk, hvis jeg skulle se seg selv som speilbilde.

Det kan være greit å bruke tlf. av og til, men helt snakke ansikt til ansikt.

Jeg har oppfordret mangee voksne med AS å ringe meg, men det er svært få, kanskje bare en som har gjort det ?

Skrevet

Hei!

Hm.. ja vel.

Jeg hadde et motto etter Ibsen.

Sterkest er den mann som står alene.

Det har jeg alltid følt er noe jeg skjønner, men nå som min psykiater åpnet verden for meg, er det til revurdering.

Hvorfor må du gå til en psykiater, siden du du stadig tar han opp ? Han må være viktig for deg ?

Skrevet

Ja det er jo komisk, hvis jeg skulle se seg selv som speilbilde.

Det kan være greit å bruke tlf. av og til, men helt snakke ansikt til ansikt.

Jeg har oppfordret mangee voksne med AS å ringe meg, men det er svært få, kanskje bare en som har gjort det ?

Hei!

Ja der ser du :)

jeg ville aldri ringt deg!

men vi kan jo treffes på kafe, men da kanskje jeg begynner å le, for nå forbinder jeg deg med noe komisk, men det ville ikke være vondt ment.

men sannsynligvis ikke, jeg er dyp, alvorlig, evig høflig, med høflighetsfraser og faste håndtrukk klart, ja for sånt er helt innlært .

Skrevet

Hei!

alt det du nevner hva Asperger liker og ikke liker, her svært lite med syndromet å gjøre, slik jeg kan forstå det.

Skrevet

Hei!

men vi kan jo treffes på kafe, men da kanskje jeg begynner å le, for nå forbinder jeg deg med noe komisk, men det ville ikke være vondt ment.

men sannsynligvis ikke, jeg er dyp, alvorlig, evig høflig, med høflighetsfraser og faste håndtrukk klart, ja for sånt er helt innlært .

Det hadde gledet meg stort, hvis vi kunne fått til det. Men hvordan ????

Skrevet

Hvorfor må du gå til en psykiater, siden du du stadig tar han opp ? Han må være viktig for deg ?

Hei!

jeg elsker min psykiater,

Jeg elsker så det gjør meg helt glad i alle kroker inni meg,

nei jeg må ikke det, men jeg er enda forelsket og det etter ca 7 år, nei mer.

Jeg er så forelsket og jeg får vite akkurat hva jeg bør si når det ringer på døre, eller på telefonen, eller vi har fest, eller min mann skriker meg inni ørene, min psykiater syns det siste er helt okey, og jeg tror ingen andre kunne fått meg til å skjønne det, skjønne meg på verden, hjelpe meg med venner, hvem som er det osv... min psykiater er min beste venn, mitt livs kjærlighet sammen med min mann, de to ringer hverandre av og til og til sammen er de rammen rundt mitt liv, derfor er jeg så glad, tror jeg :)

Min psykiater vil jeg skal skrive bok, og til og med vil hun hjelpe eg med den, ja for min psykiater vet vel at ellers blir det ingen bok.

Å som jeg elsker verden som min psykiater har hjulpet meg med å forstå. Hun er også den mammaen jeg aldri har hatt.

Skrevet

alt det du nevner hva Asperger liker og ikke liker, her svært lite med syndromet å gjøre, slik jeg kan forstå det.

Hei!

Det skjønte jeg ikke, liker og ikke liker, hva da?

Skrevet

Hei!

Kom til naturhistorisk museum kl 11.00

mandag eller onsdag tror jeg.

Skrevet

Hei!

Ta på deg noe stygt så jeg ikke forelsker meg igjen.

Skrevet

Hei!

Jeg ler aldri for meg selv, men mest når jeg får andre til å le, så det hadde vært et stort privilegium.

Nei det er ikke vont ment sier du, nei jeg ungår stort sett å komme en situasjon der noen skulle le av meg på en ubehagelg måte, det som går på det en ikke kan gjøre noe med.

Skrevet

Hei!

jeg elsker min psykiater,

Jeg elsker så det gjør meg helt glad i alle kroker inni meg,

nei jeg må ikke det, men jeg er enda forelsket og det etter ca 7 år, nei mer.

Jeg er så forelsket og jeg får vite akkurat hva jeg bør si når det ringer på døre, eller på telefonen, eller vi har fest, eller min mann skriker meg inni ørene, min psykiater syns det siste er helt okey, og jeg tror ingen andre kunne fått meg til å skjønne det, skjønne meg på verden, hjelpe meg med venner, hvem som er det osv... min psykiater er min beste venn, mitt livs kjærlighet sammen med min mann, de to ringer hverandre av og til og til sammen er de rammen rundt mitt liv, derfor er jeg så glad, tror jeg :)

Min psykiater vil jeg skal skrive bok, og til og med vil hun hjelpe eg med den, ja for min psykiater vet vel at ellers blir det ingen bok.

Å som jeg elsker verden som min psykiater har hjulpet meg med å forstå. Hun er også den mammaen jeg aldri har hatt.

Det var en kvinne ja, så du har nok med at din mann er mann da ?

Skrevet

Hei!

Det skjønte jeg ikke, liker og ikke liker, hva da?

Det jeg mente her med liker og ikke liker, gikk mer på smak og behag, personlighet, og tilleggsvansker som gjør at en ikke klarer å møte visse utfordringer. Men en kan utvikle seg heldigvis. Kjenner en voksen kvinne med AS som jeg oppfatter gør fremskritt på det med tlf.

Skrevet

Hei!

Kom til naturhistorisk museum kl 11.00

mandag eller onsdag tror jeg.

Ja men det blir en lang reise siden jeg bor på sørlandet. Men skal underholde på ADHD og Autismeforeningen ut i mars i Oslo, så da kunne vi treffes, kanskje ?

Skrevet

Det var en kvinne ja, så du har nok med at din mann er mann da ?

Hei!

Ja jeg har vel det.

Men jeg forelsker meg lett.

Nå har jeg jo fridd til Bella Dotte :)

Skrevet

Hei!

Ta på deg noe stygt så jeg ikke forelsker meg igjen.

He he, jeg er enda gift, så utrolig det en høra ut. Du har fin sans for humor, det må jeg si.

Skrevet

Det jeg mente her med liker og ikke liker, gikk mer på smak og behag, personlighet, og tilleggsvansker som gjør at en ikke klarer å møte visse utfordringer. Men en kan utvikle seg heldigvis. Kjenner en voksen kvinne med AS som jeg oppfatter gør fremskritt på det med tlf.

Hei!

ja det gjelder meg selv også.

Jeg liker det ikke, men jeg tar telefonen og sier, "godag det er hos..." etter kl 16.00 sier jeg godkveld det er hos..."

Dette er oppskrifter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...