Gå til innhold

Over og ut med han!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er vel ikke et overgrep når man ikke går?

Hvis menneske hadde lyst på sex og man ikke går? men gir etter, hva i alle dager annet enn ens egen skyld er det da?

Da må en lære seg å stå på sin avgjørelse.

Men sikkert mye her jeg misforstår, men ut i fra min forståelse skriver jeg dette.

Nei, det er ikke alt du forstår. Det handler om redsel for å bli brutalt overfallt...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

21

• rose23

7

• EnolaGay

4

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Jeg forstår ikke dette.

Han ber om sex, du går ikke, men gir etter, jeg forstår det ikke,

Lurer på hva jeg mangler?

Han vil ha sex, hun vil ikke. Han respekterer ikke dette og presser seg til sex; han er sterkere enn henne. Da er det ikke så rart at hun gir seg...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Det er vel ikke et overgrep når man ikke går?

Hvis menneske hadde lyst på sex og man ikke går? men gir etter, hva i alle dager annet enn ens egen skyld er det da?

Da må en lære seg å stå på sin avgjørelse.

Men sikkert mye her jeg misforstår, men ut i fra min forståelse skriver jeg dette.

Jeg vet ikke helt.

Det er ikke alle som greier å komme seg vekk, så man kan ikke definere overgrep utifra om man kommer seg vekk eller ikke.

Jeg oppfatter situasjonen som helt på kanten.

Skrevet

Hei!

Jeg forstår ikke dette.

Han ber om sex, du går ikke, men gir etter, jeg forstår det ikke,

Lurer på hva jeg mangler?

Innsikt i andres følelser. Den tråden der du ba om råd ang brevvenn som kom med upassende kommentarer til deg. Du hadde vansker med å forstå at han kunne komme med slikt til deg når både han og du var gift på hver deres kant. De følelsene og tankene berører så vidt rose23 sitt problem her, i form av forvirring og angst. Det er to følelser du godt kan kjenne igjen?

Bare at mannen fysisk kan nå henne her, ikke som han du hadde på mail. Og det at man kan nå hverandre fysisk vil avgjøre balansen i et forhold. rose23 likte mannen først, men han respekterte ikke hennes ønske om å ikke ha sex. Og han brukte hennes følelser for å tvinge henne. Uten å si noe direkte fikk han henne til å føle seg slem som ikke ville ha sex med ham. Gav henne dårlig samvittighet for noe hun IKKE har gjort galt, fikk henne til å føle at hun skyldte ham sex.

Omtrent som han karen du mailet med, om han hadde fått sjansen ville han brukt din forvirring i følelseslivet til å ha sex med deg. Selv om han var gift, og du er gift. Og du hadde ikke forstått at han bare utnyttet deg før din mann hadde oppdaget det og blitt rasende. rose23 er ikke gift, men følelsene hennes er de samme forvirrede og redde som dine var. Men det bryr han seg ikke om. Det er galt.

Skrevet

Innsikt i andres følelser. Den tråden der du ba om råd ang brevvenn som kom med upassende kommentarer til deg. Du hadde vansker med å forstå at han kunne komme med slikt til deg når både han og du var gift på hver deres kant. De følelsene og tankene berører så vidt rose23 sitt problem her, i form av forvirring og angst. Det er to følelser du godt kan kjenne igjen?

Bare at mannen fysisk kan nå henne her, ikke som han du hadde på mail. Og det at man kan nå hverandre fysisk vil avgjøre balansen i et forhold. rose23 likte mannen først, men han respekterte ikke hennes ønske om å ikke ha sex. Og han brukte hennes følelser for å tvinge henne. Uten å si noe direkte fikk han henne til å føle seg slem som ikke ville ha sex med ham. Gav henne dårlig samvittighet for noe hun IKKE har gjort galt, fikk henne til å føle at hun skyldte ham sex.

Omtrent som han karen du mailet med, om han hadde fått sjansen ville han brukt din forvirring i følelseslivet til å ha sex med deg. Selv om han var gift, og du er gift. Og du hadde ikke forstått at han bare utnyttet deg før din mann hadde oppdaget det og blitt rasende. rose23 er ikke gift, men følelsene hennes er de samme forvirrede og redde som dine var. Men det bryr han seg ikke om. Det er galt.

Hei!

Hvis jeg sier nei, mener jeg nei, ingen tvinger seg på meg.

da går jeg, det er det jeg forstår.

Mannen du sikter til ble borte da jeg avklarte hva han mente og hva jeg mente, det var på en måte synd da vi hadde en del felles interesser, men jeg var ikke interessert i visse utvekslinger av mer intim art.

Jeg blir rasende og farlig om noen kommer en cm nærmere enn jeg tåler, noe annet forstår jeg ikke, jeg forstår ikke hvorfor man gir etter.

Skrevet

Jeg vet ikke helt.

Det er ikke alle som greier å komme seg vekk, så man kan ikke definere overgrep utifra om man kommer seg vekk eller ikke.

Jeg oppfatter situasjonen som helt på kanten.

Hei!

Okey.

jeg forstår ikke at man gir etter hvis man ikke vil.

Hvis det nå er sånn at man gjør det så er det jo en selv som da har gitt etter og som rose selv sier ikke et overgrep.

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men det er bare sånn hva jeg umiddelbart tenker, det betyr ikke at jeg syns det han gjorde var greit, men man må ta ansvar for sitt eget liv og handlinger selv, passive som aktive.

Skrevet

Han vil ha sex, hun vil ikke. Han respekterer ikke dette og presser seg til sex; han er sterkere enn henne. Da er det ikke så rart at hun gir seg...

Hei!

ja ja jeg har sikkert misforstått, jeg trodde ikke at han brukte vold, jeg trodde hun ga etter, beklager.

Skrevet

Nei, det er ikke alt du forstår. Det handler om redsel for å bli brutalt overfallt...

Hei!

Ja okey, det forstod jeg ikke.

trodde du ga etter, jeg er sta og gir ikke etter, blir jeg sint blir jeg forferdelig sterk osv... derfor tenkte jeg det er jo sånn for alle.

Jeg ble en gang tatt på brystene av en mann på gaten, det endte med at han fikk det man kaller en omgang av meg. Jeg viste ikke da at jeg hadde et slikt angrepsinnstinkt og raseri i meg, heldigvis skjer ikke slikt ofte, men jeg tror jeg blir mer sint enn mange og istedet for å bli redd, angiper jeg tydeligvis.

Beklager at jeg ikke forstår, men da er det oppklart.

Skrevet

Hei!

Burde svart deg bedre.

Jeg kjenner ikke på angst, men sikkert forvirring det kjente jeg på, men da jeg skjønte at "making love" betyr en ting gog intet annet ga jeg han tydelig beskjed om hvordan det videre måtte bli.

Da var forvirringen avklart.

Men jeg blir sint hvis noen presser meg til noe jeg ikke vil, det har ikke skjedd så ofte, men som jeg skrev en mann tok meg på brystene på gaten og han angrep jeg. (jeg ble overrasket over min egen reaksjon på en måte, hadde en mann mast på meg om sex og jeg ikke ville, hadde jeg gått, hadde han holdt meg igjen hadde jeg slått han. hadde han voldtatt meg hadde jeg drept han, jeg blir nok mer sint enn andre. istedet for å bli lei meg, blir jeg farligsint. Kanskje er det også derfor jeg har s¨å lite skader av oppveksten min? men det skal jeg nå tenke videre på og spørre min psykiater om, for dette har jeg tenkt lite på.

Skrevet

Hei!

Nå logger jeg av for kvelden.

Men selv om jeg absolutt ikke forstår dette, så beklager jeg at jeg virket ufølsom, det er ikke meningen, er bare elendig på å sette meg i andres situasjon inni mellom, men av og til syns jeg at jeg klarer det og det har Bella Dotte bemerket.

Da har du min beklagelse, og etter hvert kanskje jeg forstår dette bedre.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Okey.

jeg forstår ikke at man gir etter hvis man ikke vil.

Hvis det nå er sånn at man gjør det så er det jo en selv som da har gitt etter og som rose selv sier ikke et overgrep.

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men det er bare sånn hva jeg umiddelbart tenker, det betyr ikke at jeg syns det han gjorde var greit, men man må ta ansvar for sitt eget liv og handlinger selv, passive som aktive.

neida, jeg skal ikke tvinge et overgrep på rose23.

Synes uansett det var ille for henne.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

ja ja jeg har sikkert misforstått, jeg trodde ikke at han brukte vold, jeg trodde hun ga etter, beklager.

Jeg tror ikke du misforstod. Jeg tror hun ga etter. Hadde han brukt vold, ville hun kalt det voldtekt. Det hender at folk lar seg presse til å gjøre ting de ikke vil, når de i stedet skulle ha gått.

Skrevet

Jeg tror ikke du misforstod. Jeg tror hun ga etter. Hadde han brukt vold, ville hun kalt det voldtekt. Det hender at folk lar seg presse til å gjøre ting de ikke vil, når de i stedet skulle ha gått.

Hei!

Takk for oppklaringen.

En asperger venn av meg stakk et våpen inn i et menneske som overfalt vedkommende, dette syns jeg var betryggende og oppmuntrende å høre, og mer i samsvar med mine egne instinktive reaksjoner, jeg har ikke selv blitt overfalt på et mørkt sted, men da jeg ble befølt på åpen gate fikk personen som gjorde dette problemer, Selv om jeg er ca 1.56 cm høy og vedkommende var kanskje 2 meter, det var en redd mann som fikk problemer med sin handling. Noe jeg i etter tid er fornøyd med.

Skrevet

Hei!

Ja okey, det forstod jeg ikke.

trodde du ga etter, jeg er sta og gir ikke etter, blir jeg sint blir jeg forferdelig sterk osv... derfor tenkte jeg det er jo sånn for alle.

Jeg ble en gang tatt på brystene av en mann på gaten, det endte med at han fikk det man kaller en omgang av meg. Jeg viste ikke da at jeg hadde et slikt angrepsinnstinkt og raseri i meg, heldigvis skjer ikke slikt ofte, men jeg tror jeg blir mer sint enn mange og istedet for å bli redd, angiper jeg tydeligvis.

Beklager at jeg ikke forstår, men da er det oppklart.

Jada.... Jeg kunne sikkert banket og drept en mann på 1.85, 100 kg og store muskler... Not

Skrevet

neida, jeg skal ikke tvinge et overgrep på rose23.

Synes uansett det var ille for henne.

Hei!

Det skjønte jeg ikke.

men sikkert skriver du dette pga av noe jeg skrev og formulerte unøyaktig.

Ville du ikke selv blitt rasende hvis noen maser på sex?

Ville du ikke selv gått?

Jeg tenker sjelden at andre er større og sterkere enn meg for jeg har oppdaget at når man kjemper for livet blir man løvesterk, så sterk at man kan drepe.

Skrevet

Jada.... Jeg kunne sikkert banket og drept en mann på 1.85, 100 kg og store muskler... Not

Hei!

Jeg vet ikke hva det NOT på slutten betyr?

Jeg syns det er leit du hadde ufrivillig sex, men vet du hva som hadde skjedd hvis du sa, "Nå går jeg, gidder ikke mer av maset ditt" ?

Jeg kan forstå hvis han virket truende men det skjønte jeg det ikke av innlegget ditt.

:)

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

Takk for oppklaringen.

En asperger venn av meg stakk et våpen inn i et menneske som overfalt vedkommende, dette syns jeg var betryggende og oppmuntrende å høre, og mer i samsvar med mine egne instinktive reaksjoner, jeg har ikke selv blitt overfalt på et mørkt sted, men da jeg ble befølt på åpen gate fikk personen som gjorde dette problemer, Selv om jeg er ca 1.56 cm høy og vedkommende var kanskje 2 meter, det var en redd mann som fikk problemer med sin handling. Noe jeg i etter tid er fornøyd med.

Jeg syns det er flott at du forsvarer deg! Undersøkelser viser at 90 % av de som gjør noe fysisk for å komme seg unna, unngår å bli voldtatt, selv om det de gjør ikke er teknisk riktig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Det skjønte jeg ikke.

men sikkert skriver du dette pga av noe jeg skrev og formulerte unøyaktig.

Ville du ikke selv blitt rasende hvis noen maser på sex?

Ville du ikke selv gått?

Jeg tenker sjelden at andre er større og sterkere enn meg for jeg har oppdaget at når man kjemper for livet blir man løvesterk, så sterk at man kan drepe.

Nei, jeg hadde blitt redd.

Jeg har blitt forsøkt drept av en full eks full av anabole steroider. Og jeg kjempet ikke. Det er muligens derfor jeg er i live i dag.

Skrevet

Hei!

Takk for oppklaringen.

Om du ikke var på åpen gate kunne du ha blitt drept...

Skrevet

Hei!

Burde svart deg bedre.

Jeg kjenner ikke på angst, men sikkert forvirring det kjente jeg på, men da jeg skjønte at "making love" betyr en ting gog intet annet ga jeg han tydelig beskjed om hvordan det videre måtte bli.

Da var forvirringen avklart.

Men jeg blir sint hvis noen presser meg til noe jeg ikke vil, det har ikke skjedd så ofte, men som jeg skrev en mann tok meg på brystene på gaten og han angrep jeg. (jeg ble overrasket over min egen reaksjon på en måte, hadde en mann mast på meg om sex og jeg ikke ville, hadde jeg gått, hadde han holdt meg igjen hadde jeg slått han. hadde han voldtatt meg hadde jeg drept han, jeg blir nok mer sint enn andre. istedet for å bli lei meg, blir jeg farligsint. Kanskje er det også derfor jeg har s¨å lite skader av oppveksten min? men det skal jeg nå tenke videre på og spørre min psykiater om, for dette har jeg tenkt lite på.

Dette er DEG og DINE reaksjoner, madelenemie. Ikke alle andre sine, og det er viktig å kunne sette seg inn i at folk kan reagere annerledes enn en selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...