Gå til innhold

Over og ut med han!

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Om du ikke var på åpen gate kunne du ha blitt drept...

Det er feil. Undersøkelsene jeg nevnte til Madelenemie, gjelder også i bakgater og parket. Det lønner alltid å forsvare seg. For de som angriper går etter personer som ser redde og sårbare ut. En som forsvarer seg har de mindre kontroll på, og da trekker overfallspersonen seg lettere.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

21

• rose23

7

• EnolaGay

4

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns det er flott at du forsvarer deg! Undersøkelser viser at 90 % av de som gjør noe fysisk for å komme seg unna, unngår å bli voldtatt, selv om det de gjør ikke er teknisk riktig.

Hei!

Takk det viste jeg ikke.

Skrevet

Om du ikke var på åpen gate kunne du ha blitt drept...

Hei!

Okey, men jeg handler instinktivt ikke smart, tror det er noe der, og da jeg en gang fant et menneske mye større enn meg selv liggende på gaten, fikk jeg løvekreftene tilbake, da ingen ville hjelpe meg, løftet jeg mannen opp, og jeg vet ikke den dag i dag hvordan dette var mulig, jeg viste ikke hvor stor han var før jeg kom til hjelpemottaket med han, for da sluttet løvekreftene.

Jeg vet ikke hva som skjer, men det er som om naturlover kan virke på sin helt egen måte når man trenger mer kraft enn beregninger skulle tilsi er mulig.

Jeg skjønner det ikke.

Skrevet

Dette er DEG og DINE reaksjoner, madelenemie. Ikke alle andre sine, og det er viktig å kunne sette seg inn i at folk kan reagere annerledes enn en selv.

Hei!

Ja det er sant.

Så skal jeg huske på det, men jeg syns det er så vanskelig å forstå andres tanker og reaksjonsmønstre, jeg må bare høre og godta, men ikke forstå, det er ikke lett.

Skrevet

Hei!

Burde svart deg bedre.

Jeg kjenner ikke på angst, men sikkert forvirring det kjente jeg på, men da jeg skjønte at "making love" betyr en ting gog intet annet ga jeg han tydelig beskjed om hvordan det videre måtte bli.

Da var forvirringen avklart.

Men jeg blir sint hvis noen presser meg til noe jeg ikke vil, det har ikke skjedd så ofte, men som jeg skrev en mann tok meg på brystene på gaten og han angrep jeg. (jeg ble overrasket over min egen reaksjon på en måte, hadde en mann mast på meg om sex og jeg ikke ville, hadde jeg gått, hadde han holdt meg igjen hadde jeg slått han. hadde han voldtatt meg hadde jeg drept han, jeg blir nok mer sint enn andre. istedet for å bli lei meg, blir jeg farligsint. Kanskje er det også derfor jeg har s¨å lite skader av oppveksten min? men det skal jeg nå tenke videre på og spørre min psykiater om, for dette har jeg tenkt lite på.

Det tror jeg er lurt å snakke med psyiateren om ja. :0) Det er vanskelig å forklare slikt her uten at noe kanskje blir feil og misforstått.

Skrevet

Hei!

Ja det er sant.

Så skal jeg huske på det, men jeg syns det er så vanskelig å forstå andres tanker og reaksjonsmønstre, jeg må bare høre og godta, men ikke forstå, det er ikke lett.

Jeg forventer faktisk ikke at du skal forstå, jeg respekterer at det er en del av problematikken rundt din sykdom.

Det jeg vil er at du tenker deg om i forhold til å svare folk som føler de har opplevd traumer, overfall, overgrep o.l. De tenker annerledes enn deg, og kan bli såret over at du setter spørsmålstegn ved deres måte å handle på. De føler nok skyld i utgangspunktet.

Lag heller en tråd om emnet på generelt grunnlag, så kan vi diskutere og utveksle meninger der:-)

Skrevet

Jeg forventer faktisk ikke at du skal forstå, jeg respekterer at det er en del av problematikken rundt din sykdom.

Det jeg vil er at du tenker deg om i forhold til å svare folk som føler de har opplevd traumer, overfall, overgrep o.l. De tenker annerledes enn deg, og kan bli såret over at du setter spørsmålstegn ved deres måte å handle på. De føler nok skyld i utgangspunktet.

Lag heller en tråd om emnet på generelt grunnlag, så kan vi diskutere og utveksle meninger der:-)

Hei!

Ja det kan jeg forstå, da blander jeg meg kanskje helst ikke inn i ting jeg har lite/ingen formening om, tror jeg du mener.

Jeg har jo formeninger, men ikke evne til å ta andres perspektiv, men noen ganger imponerer jeg meg selv ved nettopp å klare det, særlig har noen her inne bemerket dette :)

Takk for forståelsen, jeg skal forholde meg til det.

Det kan være lurt, takk.

Skrevet

Det tror jeg er lurt å snakke med psyiateren om ja. :0) Det er vanskelig å forklare slikt her uten at noe kanskje blir feil og misforstått.

Hei!

Er dette :o smilefjes også?

vet at dette er det : D.

Min psykiater tror jeg er så fredelig, håper ikke hun tenker noe helt annet om meg når hun får vite hvor sint jeg noen ganger har blitt. Nå husker jeg et annet tilfelle også, jeg skulle forsvare et menneske, og tok da en stokk som jeg truet mannen som engrep med. Han smilte til meg, og jeg skjønte aldri hvorfor, for når jeg stod der og ga han klare beskjeder samt var utstyrt og klar for å slå han, så smilte han.

Han smilte til hele saken ble avverget da menneske han skulle banke rømte. Jeg var fornøyd og husker ikke hva jeg gjorde etter på, men menneske jeg grep inn for, takket meg ved en senere anledning.

Jeg har aldri nevnt noen av disse hendelsene for min psykiater, jeg skal gjøre det og høre om hun fortsatt tror jeg har asperger syndrom. Jeg tror det selv, men min psykiater kunne kanskje få en annen ide.

Skrevet

Hei!

Grunnen til at jeg svarer mer og mer i andres tråder er at jeg vil vise at jeg bryr meg. Jeg vil ikke være bare opptatt med mitt, men bry meg om andre, så det er godt ment, men jeg har dårlige forutsetninger av og til og i følge min mann er jeg ofte en katastrofe til å trøste, jeg prøver, men det kan ende dårlig, men noen ganger går det så bra at jeg tenker, "men jeg kan da ikke ha asperger syndrom", likevel vet jeg at jeg har det.

Skrevet

Hei!

Ja det kan jeg forstå, da blander jeg meg kanskje helst ikke inn i ting jeg har lite/ingen formening om, tror jeg du mener.

Jeg har jo formeninger, men ikke evne til å ta andres perspektiv, men noen ganger imponerer jeg meg selv ved nettopp å klare det, særlig har noen her inne bemerket dette :)

Takk for forståelsen, jeg skal forholde meg til det.

Det kan være lurt, takk.

Altså, her inne så blander seg vel mer enn det som godt er, men jeg mener at du har en ekstra utfordring i å skulle sette seg inn i andres følelsesliv. Da mener jeg også at du må trå ekstremt forsiktig med å sette spørsmålstegn ved andres handlinger og følelser omkring hendelser som har skjedd.

Skrevet

Altså, her inne så blander seg vel mer enn det som godt er, men jeg mener at du har en ekstra utfordring i å skulle sette seg inn i andres følelsesliv. Da mener jeg også at du må trå ekstremt forsiktig med å sette spørsmålstegn ved andres handlinger og følelser omkring hendelser som har skjedd.

Hei!

JA du har HELT rett i at jeg ikke er flink å sette meg inn i andres følelser, men det har tydeligvis ikke nhd forstått for han mener jeg skal skrive neste setning for han?

Selv om jeg ikke tenker som alle andre så tenker jeg likevel fornuftige tanker og om ingen andre er fornøyde med dem enn meg selv, så er jeg glad for at jeg har meg selv!

Gjest klar tale er best!
Skrevet

Hei!

JA du har HELT rett i at jeg ikke er flink å sette meg inn i andres følelser, men det har tydeligvis ikke nhd forstått for han mener jeg skal skrive neste setning for han?

Selv om jeg ikke tenker som alle andre så tenker jeg likevel fornuftige tanker og om ingen andre er fornøyde med dem enn meg selv, så er jeg glad for at jeg har meg selv!

Du skal ikke skrive neste setning for han, du skal LESE den setningen som kom etter den du refererte.

Skrevet

Du skal ikke skrive neste setning for han, du skal LESE den setningen som kom etter den du refererte.

Hei!

Takk jeg forstod det nå :)

Enda godt, da fant jeg en løsning på det .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...