Gjest klinkekula Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Står litt fast. Jeg blir ekstremt urolig i pressede/stressede situasjoner hvor jeg føler andre vurderer meg, noe jeg ofte føler/tenker. Og det er ganske ofte. Panikkangst med paranoia er vel kanskje et dekkende ord for dette. Føler meg ikke som meg selv. Vanskelig for å sitte stille, tenke og konsentrere meg, men får fysisk mye krefter. Etter en slik stresset episode hender det ofte at jeg får små og kortvarige nedturer. En god del sjeldnere får jeg en depressiv reaksjon som varer i dager. Har bipolar 2. Siden dette stresset ofte kan utløse depressive episoder og jeg har bipolar lidelse, bør da denne uroen/angsten behandles på samme måte, med samme medikamenter, som om det skulle være en hypomani? Eller bør jeg priotritere å medisineres med antipsykotika for denne "paranoide angsten"? Står fra før på Paroxetin (depr./angst) + Lamictal for svingninger. På forhånd takk for svar! 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Min erfaring er at stress/uro/nerver over tid gjør meg mer sårbar. God erfaring med Seroquel, men det er en problemstilling du bør iskuere med den som behandler deg. 0 Siter
Gjest klinkekula Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Min erfaring er at stress/uro/nerver over tid gjør meg mer sårbar. God erfaring med Seroquel, men det er en problemstilling du bør iskuere med den som behandler deg. Takk for svar. Nyttig med input fra andre. Godt at Seroquel hjalp deg. Det er jo mulig at det kan være til hjelp for meg også. Skal forsøke å nevne det for min lege. Ha en fortsatt fin kveld! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.