huuff Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Jeg går til en privatpraktiserende psykiater som har "vært med" på min "reise" med HAN. Vi snakker mer detaljert enn jeg kan skrive her inne så klart, og jeg har nok nevnt fullt navn noen ganger og folk i omgangskrets osv. Nå synes han det var svært kaotisk hos meg, og jeg fikk en snarlig time igjen. I det timen avsluttes, så sier han: "Det er ikke første gang jeg hører om den personen i dette rommet." Vel, det hjalp litt på en måte. 0 Siter
Gjest sdaDA Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Syns det er drøyt om det er slik at han avslører at din x har vært nevnt i andres terapisamtaler på kontoret. Høres litt sladrete ut og betenkelig i forhold til taushetsplikt og personvern. Men skjønner at det kanskje var godt å høre dette for deg da. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Hmm jeg synes faktisk det var ganske uprofesjonelt av psykiateren din å si.. Den kommentaren fører sikkert til at du grubler enda mer? 0 Siter
huuff Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Skrevet 17. januar 2012 Hmm jeg synes faktisk det var ganske uprofesjonelt av psykiateren din å si.. Den kommentaren fører sikkert til at du grubler enda mer? Nei, faktisk mindre. It makes sense... 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Syns det er drøyt om det er slik at han avslører at din x har vært nevnt i andres terapisamtaler på kontoret. Høres litt sladrete ut og betenkelig i forhold til taushetsplikt og personvern. Men skjønner at det kanskje var godt å høre dette for deg da. Hvorfor synes du det er drøyt? Behandleren har jo da åpenbart ikke hennes x i behandling. 0 Siter
Gjest voksen eller hva? Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Dette må da være brudd på taushetsplikten.. Makan til uproffesjonell psykiater!!! 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Dette må da være brudd på taushetsplikten.. Makan til uproffesjonell psykiater!!! Hvem er det brudd på taushetsplikten ovenfor? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Hvem er det brudd på taushetsplikten ovenfor? Det kan være et brudd på taushetsplikt overfor den andre personen som tydeligvis har snakket om han til psykiateren. Rent hypotetisk, dersom de bor på et lite tettsted, og Huuff vet om andre som har vært bortpå denne mannen kan hun jo kunne tenke seg til hvem denne andre personen er. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Dette må da være brudd på taushetsplikten.. Makan til uproffesjonell psykiater!!! Slik jeg forstår det, er personen en som er omtalt i en eller flrere andre terapier. Da er det ikke brudd på noen taushetsplikt. Hvis den omtalte hadde vært pasient hos psykiateren, hadde han vært beskyttet av taushetsplikten. 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Det kan være et brudd på taushetsplikt overfor den andre personen som tydeligvis har snakket om han til psykiateren. Rent hypotetisk, dersom de bor på et lite tettsted, og Huuff vet om andre som har vært bortpå denne mannen kan hun jo kunne tenke seg til hvem denne andre personen er. Det er ikke brudd på noe som helst. Behandleren gjør ingenting galt, han har ikke sagt mer enn at "han har hørt". 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Det er ikke brudd på noe som helst. Behandleren gjør ingenting galt, han har ikke sagt mer enn at "han har hørt". Det er nok kanskje ikke brudd på taushetsplikt, men jeg synes det likefult er meget uprofesjonelt. 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Det er nok kanskje ikke brudd på taushetsplikt, men jeg synes det likefult er meget uprofesjonelt. Det er ikke brudd på taushetsplikten, jeg finner det heller ikke uprofesjonelt. Jeg ser problemet med å bo på et lite sted helt klart, men jeg antar at ts ikke gjør det. En behandler kan uttale seg om andre, hennes x er ikke i behandling og behandleren er ikke bundet på armer og ben i forhold til dette. Kanskje det var ok for henne å høre det. 0 Siter
huuff Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Skrevet 17. januar 2012 Slik jeg forstår det, er personen en som er omtalt i en eller flrere andre terapier. Da er det ikke brudd på noen taushetsplikt. Hvis den omtalte hadde vært pasient hos psykiateren, hadde han vært beskyttet av taushetsplikten. Riktig som du beskriver. Jeg bor heller ikke på et lite sted og dette kan være "hvem som helst." 0 Siter
Gjest buranatana Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Så bra! Var det ikke på en måte godt å få bekreftet at han faktisk er så ille at flere også har måttet snakke om det i terapi? 0 Siter
huuff Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Skrevet 17. januar 2012 Så bra! Var det ikke på en måte godt å få bekreftet at han faktisk er så ille at flere også har måttet snakke om det i terapi? Jo og at ryktene jeg har hørt tidligere om han nok stemmer. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan han kan oppføre seg så av og på som han har gjort - ikke svare på meldinger osv - men jeg skal slutte å prøve å forstå han. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. januar 2012 Skrevet 17. januar 2012 Jo og at ryktene jeg har hørt tidligere om han nok stemmer. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan han kan oppføre seg så av og på som han har gjort - ikke svare på meldinger osv - men jeg skal slutte å prøve å forstå han. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har så store vansker med å forstå det. Før da jeg var singel, og datet så hendte det jeg lot være å svare på meldinger dersom han jeg datet ble overkeen, og jeg ikke var keen nok. Jeg vet det er slemt men noen ganger føler man at det er det enkleste. Jeg hadde ikke sex med mnn jeg ikke var keen på, så det er jo en forskjell fra situasjonen du er i nå, men for menn er som regel sex bare sex. 0 Siter
huuff Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Skrevet 17. januar 2012 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har så store vansker med å forstå det. Før da jeg var singel, og datet så hendte det jeg lot være å svare på meldinger dersom han jeg datet ble overkeen, og jeg ikke var keen nok. Jeg vet det er slemt men noen ganger føler man at det er det enkleste. Jeg hadde ikke sex med mnn jeg ikke var keen på, så det er jo en forskjell fra situasjonen du er i nå, men for menn er som regel sex bare sex. Skjønner at han vil ha ukomplisert sex- og for all del ikke noe drama - men det har det jo blitt. Det er en del ved denne historien som jeg ikke kan ta her, men jeg skal altså slutte å prøve å forstå. Jeg har i alle fall lært at jeg aldri kommer til å tro på noe i sms. Samme hva som sies - vis meg det! 0 Siter
Gjest bnknk Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor synes du det er drøyt? Behandleren har jo da åpenbart ikke hennes x i behandling. Ikke så vanskelig å skjønne hvem andre som går i terapi da, når psykiateren avslører hvilke personer som er samtaletema inne på kontoret der? Man skal være forsiktig så man ikke avslører pasientforhold. Om det ikke er ulovlig, så er det kanskje uetisk av en psykiater å slarve med pasientene om ting de har hørt i terapi med andre pasienter. Jeg tenker som så at dersom en jeg er i kontakt med snakker stygt om andre, så snakker denne gjerne stygt om meg også - og er den personen uforsiktig ovenfor meg så kan det også skje i min disfavør. Går an å gi støtte på andre måter. Syns ikke dette var tillitvekkende gjort. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 Ikke så vanskelig å skjønne hvem andre som går i terapi da, når psykiateren avslører hvilke personer som er samtaletema inne på kontoret der? Man skal være forsiktig så man ikke avslører pasientforhold. Om det ikke er ulovlig, så er det kanskje uetisk av en psykiater å slarve med pasientene om ting de har hørt i terapi med andre pasienter. Jeg tenker som så at dersom en jeg er i kontakt med snakker stygt om andre, så snakker denne gjerne stygt om meg også - og er den personen uforsiktig ovenfor meg så kan det også skje i min disfavør. Går an å gi støtte på andre måter. Syns ikke dette var tillitvekkende gjort. Hva ville du gjort i mitt sted? Jeg har vært i denne situasjonen flere ganger. En kvinnelig pasient forteller om en ny kjærest hun har truffet. Hun er forelsket, men forteller om en del trekk hos mannen som hun ikke liker. Etterhvert sier hun navnet på vedkommende. Jeg har tidligere hatt to andre kvinner som pasienter som er blitt voldtatt, torturert og "nærdødenbanket" av denne mannen. Gi meg ditt råd. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 Hva ville du gjort i mitt sted? Jeg har vært i denne situasjonen flere ganger. En kvinnelig pasient forteller om en ny kjærest hun har truffet. Hun er forelsket, men forteller om en del trekk hos mannen som hun ikke liker. Etterhvert sier hun navnet på vedkommende. Jeg har tidligere hatt to andre kvinner som pasienter som er blitt voldtatt, torturert og "nærdødenbanket" av denne mannen. Gi meg ditt råd. Du har vel taushetsplikt helt til han har banket henne eller du ser ham stå bak hjørnet med balltreet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.