Gå til innhold

Nedtrapping på Remeron, problemer?

Anbefalte innlegg

Gjest Remeron-gutten
Skrevet

Hei!

Vurderer nå å trappe ned og etterhvert slutte på Remeron. Vil jeg få noen plager fysisk/psykisk av dette? Er det noe stort problemer?

NHD? Noen med erfaringer? Går på 30 mg nå og har ikke vært deprimert på lenge nå bortsett fra kjærlighetssorg for noen måneder siden, men det er jo noe du får om du er syk eller ikke.

Gjest Ron O.Rem
Skrevet

Min erfaring med å slutte med Remeron er at det ble vanskeligere å sovne, og våknet noen ganger om nettene.

Gjest Remeron-gutten
Skrevet

Min erfaring med å slutte med Remeron er at det ble vanskeligere å sovne, og våknet noen ganger om nettene.

Takk for svar!

Fikk du ingen andre plager? Angst, kvalme f.eks?

Gjest Ron O. Rem
Skrevet

Takk for svar!

Fikk du ingen andre plager? Angst, kvalme f.eks?

Jeg hadde ingen andre problemer. :) Fikk "ulvehunger" på Remeron, og det positive for meg var at det forsvant.

Gjest Remeron-gutten
Skrevet

Jeg hadde ingen andre problemer. :) Fikk "ulvehunger" på Remeron, og det positive for meg var at det forsvant.

Gikk du lenge på Remeron? Hvilken dose brukte du?

Gjest Ron O. Rem
Skrevet

Gikk du lenge på Remeron? Hvilken dose brukte du?

Ca et halvt år. 30 mg stod jeg også på såvidt jeg husker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør trappe ned gradvis med 7,5 mg per måned. Da tar nedtrappingen tre mnd. Det er anbefalingen.

Gjest Remeron-gutten
Skrevet

Du bør trappe ned gradvis med 7,5 mg per måned. Da tar nedtrappingen tre mnd. Det er anbefalingen.

Hvordan skal en trappe med så sakte når det bare finnes 15 mg, 30 mg og 45 mg tabletter? (smeltetabletter)? Vanlige tabletter klarer jeg ikke å ta, men også de finnes jo bare i 30 mg og 45 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan skal en trappe med så sakte når det bare finnes 15 mg, 30 mg og 45 mg tabletter? (smeltetabletter)? Vanlige tabletter klarer jeg ikke å ta, men også de finnes jo bare i 30 mg og 45 mg.

Da tar en det den praktiske måten. To måneder på 15 mg og deretter slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...