Gå til innhold

Bra å tenke på å skyte andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag kom vi inn på dette med at jeg inni meg har skutt en rekke personer. Massakret som min psykiater tilføyde, mulig det, mulig hun tenker slik selv. Jeg husker ikke å ha brukt det ordet i noen mail før?, men snakket om diverse våpen (tror jeg?), men min psykiater er helt rolig og trygg og gjør meg enda mer rolig på saken.

Men saken er at min psykiater igjen "avfarliget" dette, og tvert i mot syns det var noe helsebringende ved det. Min psykiater mente jeg ikke har angst og depresjon fordi jeg gjør opp på et annet plan og med god grunn.

Min psykiater finnes ikke bekymret for at jeg er mer voldelig enn andre, eller mer ond, jeg spurte på nytt om alt dette, og fikk kun gode svar, som feks denne setningen, " Ved å innrømme dette sinne, få det ut, blir det ikke til angst eller andre symtpomer og man blir ferdig med det".

Jeg vet ikke om min psykiater er spesiell, men hun er ærlig, direkte, usminket, 100 % til å stole på, balansert, hyggelig og kjenner meg best av alle mennesker tror jeg. Og en fantastisk mor og bestemor og kjæreste, mitt forbilde og veileder, samt fuglemor.

Pust lettet ut alle dere som skjelver i skrekk av mitt sinne, det er egentlig ganske så sunt og konstruktivt så lenge man ikke skyter noen i virkeligheten.

Jeg har ikke traumer, noe jeg vist nok burde hatt, men saken er vist en kombinasjon av autisme, gode analyttiske evner, og sinnakanalen og innrømmelser av dette. dessuten hvis min psykiater også har skutt andre i drømmer og sier alle kan tenke slik, så er det vel mer snakk om å innrømme slikt.

Jeg er glad og beroliget, men dette er jo tanker jeg har, ikke noe av dette sinne syns på utsiden, jeg er mer høflig enn gjennomsnittet faktisk, og har vært det hele livet. Jeg kan si feil ting, men jeg bukker og smiler og holder opp dører for andre osv osv...det er en del ting der som hvis er på plass blir oppfattet som veldig høflig. Etikette heter det, alt går fint helt til man sier noe upassende, men da tror bare noen mennesker at de ikke hørte riktig, så det er jo fordeler av og til.

Ble rotete dette, men er sliten i kved.

Skrevet

Jeg har ikke vært bekymret. Har tenkt at det henger sammen omtrent slik du forklarer det her.

Uansett var det lurt å ta det opp med psykiateren din og få hennes vurdering og synspunkter på saken.

Skrevet

Jeg har ikke vært bekymret. Har tenkt at det henger sammen omtrent slik du forklarer det her.

Uansett var det lurt å ta det opp med psykiateren din og få hennes vurdering og synspunkter på saken.

Hei!

Fint :)

Ja jeg nevnte det før, for jeg lurte på hvilket uhyre som befant seg under overflaten, men det var ikke noe, :) Det holdt min psykiater også fast ved i dag.

Fint du forstod!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har reagert på at du allikevel er litt ekstrem i måten du uttrykker deg på. Reagerer også på overskriften i innlegget ditt.

Men tror ikke du kunne ha skutt noen. Gud for et tema!

Skrevet

Jeg har reagert på at du allikevel er litt ekstrem i måten du uttrykker deg på. Reagerer også på overskriften i innlegget ditt.

Hei!

Ja skjønner.

Huff, det kan jo misforståes, jeg mente dette til de som ble bekymret/redde, for andre virker det eksremt, tenke nå at alle er inne i den saken, men sånn er det jo ikke.

Men jeg skrev jo tenke! ikke gjøre.

Skrevet

Jeg antar at jeg er en av de du mener skjelver av skrekk? Jeg mener jeg presiserte at jeg snakket om det du faktisk gjør, og ikke det du bare tenker på å gjøre.

Husker jeg helt feil når jeg tror du har skrevet om at du hacker folk og sender virus og gjør andre lite hyggelige ting mot folk du misliker? Gjør altså, ikke tenker på å gjøre? Det var de tingene jeg snakket om, men hva de andre har sagt aner jeg ikke. Jeg orker ikke å lese disse lange trådene fra begynnelse til slutt.

Det var slikt som det som bekymret meg, ikke hvem du måtte skyte ned eller torturere i fantasien. Jeg nekter å tro at det er normalt å gjøre såpass ondskapsfulle ting mot folk som irriterer en. Selv om kongen eller Gud selv på psykiatri står fram og sier at det er det, så synes jeg det er urovekkende.

Skrevet

Hei!

Det var dumt skrevet av meg.

Det kan jo misforståes,

Veldig dumt siden det er på dette forumet også, det kan jo kanskje oppmuntre andre, det mente jeg jo ikke,

jeg har måttet fjerne andre fomer for ord i språket mitt før, nå fjerner jeg dette, ja for jeg mente før at man burde riste barn til de var stille, men jeg mente jo vugge, men dette oppklarte en dame som kjenner meg, jeg bruker nå kun ordet vugge.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Ja skjønner.

Huff, det kan jo misforståes, jeg mente dette til de som ble bekymret/redde, for andre virker det eksremt, tenke nå at alle er inne i den saken, men sånn er det jo ikke.

Men jeg skrev jo tenke! ikke gjøre.

Joda, har fulgt med litt.

Reagerer selv om det står tenker jeg da.

Mulig jeg er litt nærtagende her, men har vært utsatt for litt av vært opp igjennom årene. Mest på det personlige plan, men også i jobbsammenheng. Og alt dette inkluderer våpen.

Litt ille med tanke på hva som skjedde 22. juli også. Synes overskriften uansett er lite taktfull.

Skrevet

Jeg antar at jeg er en av de du mener skjelver av skrekk? Jeg mener jeg presiserte at jeg snakket om det du faktisk gjør, og ikke det du bare tenker på å gjøre.

Husker jeg helt feil når jeg tror du har skrevet om at du hacker folk og sender virus og gjør andre lite hyggelige ting mot folk du misliker? Gjør altså, ikke tenker på å gjøre? Det var de tingene jeg snakket om, men hva de andre har sagt aner jeg ikke. Jeg orker ikke å lese disse lange trådene fra begynnelse til slutt.

Det var slikt som det som bekymret meg, ikke hvem du måtte skyte ned eller torturere i fantasien. Jeg nekter å tro at det er normalt å gjøre såpass ondskapsfulle ting mot folk som irriterer en. Selv om kongen eller Gud selv på psykiatri står fram og sier at det er det, så synes jeg det er urovekkende.

Hei!

1) jeg snakket om å skyte ikke torturere, dvs det er fjerning av årsak til problemer, fordi feks barn ikke har tilstrekkelig rettsvern.

2) Jeg har ikks å vidt jeg vet brutt loven, men i visse tilfeller forsvarer jeg og forstår jeg det visse hackermiljøer gjør.

Jeg sender ikke virus.

Skrevet

Joda, har fulgt med litt.

Reagerer selv om det står tenker jeg da.

Mulig jeg er litt nærtagende her, men har vært utsatt for litt av vært opp igjennom årene. Mest på det personlige plan, men også i jobbsammenheng. Og alt dette inkluderer våpen.

Litt ille med tanke på hva som skjedde 22. juli også. Synes overskriften uansett er lite taktfull.

Hei!

Ja skjønner, beklager det, og skal ikke bruke sånne ord mer her inne.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Ja skjønner, beklager det, og skal ikke bruke sånne ord mer her inne.

Du har litt liten delay.

Skrevet

Hei!

1) jeg snakket om å skyte ikke torturere, dvs det er fjerning av årsak til problemer, fordi feks barn ikke har tilstrekkelig rettsvern.

2) Jeg har ikks å vidt jeg vet brutt loven, men i visse tilfeller forsvarer jeg og forstår jeg det visse hackermiljøer gjør.

Jeg sender ikke virus.

Ok. Men da bør jo alt være i skjønneste orden:) Jeg forstod det som du faktisk gjorde de tingene.

Å gjøre onde ting i fantasien er både vanlig og ufarlig vil jeg tro, men når man tar dem ut i livet blir det noe helt annet.

Skrevet

Hei!

Det var dumt skrevet av meg.

Det kan jo misforståes,

Veldig dumt siden det er på dette forumet også, det kan jo kanskje oppmuntre andre, det mente jeg jo ikke,

jeg har måttet fjerne andre fomer for ord i språket mitt før, nå fjerner jeg dette, ja for jeg mente før at man burde riste barn til de var stille, men jeg mente jo vugge, men dette oppklarte en dame som kjenner meg, jeg bruker nå kun ordet vugge.

Jeg synes ikke du har noe å beklage i denne tråden :-) Du løfter frem et svært viktig poeng; det er ikke farlig å _tenke_ aggressive tanker, det kan tvert i mot være sundt. Handling og tanker er to helt forskjellige ting, og jeg synes det fremgår krystallklart av ditt innlegg i denne tråden at du snakker om å tenke.

Skrevet

Har skutt på ordentlig jeg. Ikke på mennesker da, men på lerduer. Traff ikke en eneste en. Skalv som et aspeløv. Ellers dør mennesker av seg selv i mine fantasier. Drukningsulykke, sykdom, trikkeulykke, slått ned på byen etc. Føler meg som et dårlig menneske.

Skrevet

Jeg har også bedrevet en del vold i tankene:-) Så det er flere av oss. For min del skremmer det meg ikke å tenke det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om det er bra, kan diskuteres. Det er i hvert fall ok og ufarlig.

Vi har nok langt flere "upassende" tanker på ulike områder enn det vi forteller til andre. Det er derfor neste komisk når folk blir overrasket/støtt av tanker som ikke er helt PK.

Skrevet

Vi har nok langt flere "upassende" tanker på ulike områder enn det vi forteller til andre. Det er derfor neste komisk når folk blir overrasket/støtt av tanker som ikke er helt PK.

Har nok drept min x kone 10 ganger de første 10 årene vi var skilt.Alt inni mitt hode.

Skrevet

''Det er derfor neste komisk når folk blir overrasket/støtt av tanker som ikke er helt PK.''

Hva mener du?

Skrevet

Jeg synes ikke du har noe å beklage i denne tråden :-) Du løfter frem et svært viktig poeng; det er ikke farlig å _tenke_ aggressive tanker, det kan tvert i mot være sundt. Handling og tanker er to helt forskjellige ting, og jeg synes det fremgår krystallklart av ditt innlegg i denne tråden at du snakker om å tenke.

Hvis man ikke greier å bære nag til eller plassere skylden for ting man har opplevd i fortiden og som har skapt vansker for en i dag hos den/de som har gjort det - kanskje det kan hjelpe om man begynner å tenke på å skyte disse i tankene?

Skrevet

Hei!

Takk.

Du vet nok ikke hva dette betydde for meg å lese.

Da jeg dusjet i dag tenkte jeg at når jeg skal skrive noe skal jeg tenke 2 dager på om jeg skal poste det, for jeg mener ikke å være slem mot andre. Jeg er ingen engel men vil ikke bli oppfattet som et voldelig monster. Jeg er ganske fredelig og derfor elsker min mann meg også, han sier jo jeg er en deilig kvinne å være gift med, til tross for mindre sex enn han trenger, og irriterende ærlige svar på hans romantiske utspill, jeg har den fordel at jeg er ukomplisert og vi har felles interesser.

Jeg vet du en gang skrev om PK til meg, derfor jeg bruker forkortelsen, jeg vet at jeg kan streve med å være PK, at jeg nok burde være det mer, for min manns del, men det er så vanskelig når jeg ikke alltid skjønner hva som er PK å si/skrive.

Men jeg jobber med saken for vil ikke stille min mann i alt for mange vanskelige situasjoner.

Jeg så en film i går kveld med min mann, handlingen hadde med islamsk fundamentalisme, torur og avhør og CSI å gjøre, jeg likte den, men som vanlig hver gang det kommer voldelige scener blir jeg ganske syk/kvalm/rastløs, jeg sier da tik min mann "jeg skal koke te, ikke sett på pause" det er som om han skjønner at jeg blir syk inni meg og trenger å koke te, for å slippe å SE visse ting som gjør meg syk, jeg liker ikke smerte og blod.

uansett hvor skyldig den mannen er.

Jeg er derfor ikke noe menneske som kunne plaget noen, jeg kan bli rasende sint hvis noen plager dyr eller mennesker, da kan jeg faktisk gripe til vold, men ellers er jeg ganske svak for andre mennesker. Jeg kan feks bli sint på min datter å si, " nå kan du forholde deg til pappas regler og oppdragelse", men når hun kommer fra skolen er det forbi, jeg er like svak (sier min mann) og har delvis glemt alt, og ser henne bare som den lille jeg er for evig foresleket i. Da får hun pengene hun ville ha, som min mann sier jeg ikke skal gi, som sjarmerer meg uansett nesten, som jeg glemmer alt for og alt pga av at blir så glad når ser henne.

Like svak som jeg er for mine barn = min manns ord er jeg egentlig for mange. Hvis mennesker gråter eller ber vil jeg ikke klare å være hard og nådeløs, det er som om andres ord og behov og bønn blir min, og jeg vil ikke at noen skal ha det vondt.

Tror min psykiater kjenner meg gjennom alle disse år, som akkurat sånn, selv om jeg ikke har sagt og forklart dette, men derfor er hun ikke redd meg og det trenger hun da ikke heller være, jeg er ikke slem mot noen selv om jeg kan bli så sint på kriminelle at jeg banker dem opp.

Takk for forståelsen, selv om det som du skriver det kan diskuteres, takk for at du ikke tror jeg er av dr onlines voldelige elementer som bør utestenges eller rapporteres videre, jeg tror du skjønner disse tingene fordi du har menneskekunnskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...