Gå til innhold

Lever på liksom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler veldig det andre føler. Det tar på. Jeg opplever at jeg ser alt i et metaperspektiv. Jeg forstår noe viktig om livet og om andre mennesker som andre ikke forstår. Jeg forstår det de andre burde forstått. Jeg ser livene gå forbi andres bevissthet uten at de forstår at mye av tilværelsen er totalt "waste".

Menneskene rundt meg må igjennom mye vondt, særlig barn. Barn som må gå på skolen. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt dem ut av skolen. Det tenker jeg mye på for tiden. Jeg ser at de da ville gått glipp av enkelte ting; samspill med andre, men det er akkurat det som er så jævlig slik jeg ser det. Det er altfor mye de må forholde seg til. Det blir for mye. Jeg føler et ansvar fordi jeg har disse tankene og ser disse sannhetene.

Jeg synes det er vanskelig å lese i avisen og se på tv. Jeg forstår noe viktig om tilværelsen når jeg leser om andre mennesker. Jeg føler ansvar fordi jeg ser disse sannhetene.

Jeg tenker også at jeg vet noe spesielt om hva som kunne komme til nytte. Jeg drømmer ofte om at jeg må hjelpe mennesker som har sentrale posisjoner i samfunnet. Akkurat nå i kveld føler jeg at det bare er meg og en kjent artist som har skjønt hvordan viktige ting i livet henger sammen.

Disse sannhetsøyeblikkene er vanskelig å formidle. Det henger sammen med dårlig hukommelse.

Tankene er døgnfluer. Små blaff. Men følelsen av et slags universelt overblikk er påtrengende.

Jeg føler at jeg er på slutten av livet. Jeg er ikke deprimert eller noe i den dur. Ikke suicidal. Jeg føler meg ”begavet”/konstruert på en annen måte enn andre. Ikke det at jeg er noen stor begavelse som ruver over andre. Jeg er ikke mer verd, det tror jeg ikke, men jeg hører ikke til. Jeg er utenfor. Som en satellitt som snakker et annet språk og føler andre ting.

Jeg lever på ”liksom” og lurer på når det egentlige livet begynner.

Skrevet

Du skal få en liten godnatt-klem! Håper det blir bedre snart:-)

Skrevet

Det virker som du er sliten.Husk å ta dine medisiner,i morgen føler du deg kanskje litt bedre.Har du ikke medisiner eller en diagnose må du ta kontakt med fastlege eller legevakt snarest.Dette høres ut som sykdom spør du meg.

Jeg forstår nesten ingenting av det du skriver,enten fordi du er mye smartere enn meg,eller fordi du har en sykdom jeg ikke kjenner navnet på.

Du trenger tydligvis medisiner.Kontakt lege snarest om du ikke har medisiner eller diagnose!

PLEASE!

Skrevet

Liksom liv her også. Jeg hadde alt - nå: ingenting. Men jeg skjønner ikke det du skriver om barn. Fremtiden - det er barn.

Uansett: du har min sympati "bibben" !

Skrevet

Du skal få en liten godnatt-klem! Håper det blir bedre snart:-)

Mange takk for svar og klem! Klart det hjelper med en sånn hilsen :o)

Skrevet

Det virker som du er sliten.Husk å ta dine medisiner,i morgen føler du deg kanskje litt bedre.Har du ikke medisiner eller en diagnose må du ta kontakt med fastlege eller legevakt snarest.Dette høres ut som sykdom spør du meg.

Jeg forstår nesten ingenting av det du skriver,enten fordi du er mye smartere enn meg,eller fordi du har en sykdom jeg ikke kjenner navnet på.

Du trenger tydligvis medisiner.Kontakt lege snarest om du ikke har medisiner eller diagnose!

PLEASE!

Takk for omtenksomt svar og innspill.

Jeg er nok ikke hverken smartere eller bedre enn noen annen her.

Tankene spinner for tiden.

Jeg tar medisiner og har en diagnose. Mange tanker skaper støy både for meg selv og omverdenen. Jeg skjønner at det kan virke frustrerende. Jeg tror nemlig det.

Jeg skal roe ned veldig i dag. Ta "time out".

Skrevet

Liksom liv her også. Jeg hadde alt - nå: ingenting. Men jeg skjønner ikke det du skriver om barn. Fremtiden - det er barn.

Uansett: du har min sympati "bibben" !

Thanks O den V.

Jeg synes synd på barna og får vondt når jeg tenker på alt de må forholde seg til. Jeg synes ofte synd på dem over at de i det hele tatt er født.

De må forholde seg til ondskapen i verden og vi klarer ikke å beskytte dem.

Jeg ser at dette har være feilslåtte tanker, men jeg har dem akkurat nå.

Skrevet

''Disse sannhetsøyeblikkene er vanskelig å formidle. Det henger sammen med dårlig hukommelse.''

Og så henger det kanskje sammen med psykose?

God bedring!

Skrevet

Mange takk for svar og klem! Klart det hjelper med en sånn hilsen :o)

Har du barn,eller snakker du generelt?

Ta noe å sove på,så kanskje du føler deg bedre i morgen!

Skrevet

Har du barn,eller snakker du generelt?

Ta noe å sove på,så kanskje du føler deg bedre i morgen!

Takk for omtanken, det roer seg nok. Akkurat nå er det en del spinning og jeg ser en del ting som jeg opplever som "sannheter".

Dårlig miks med enkelte katastrofetanker. Har det dog bedre i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...