Gå til innhold

Søke uføretrygd, eller andre løsninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på kontrakt, kontrakten går ut om 1 mnd, og jeg vet jeg ikke får fornyelse grunnet helsa mi. Jeg sliter altså noe så hinsides med meg selv. Jeg er anspent, sliten, og ikke på noen måte en ressurs for en arbeidsgiver. Har gått hos en psykolog i snart et år, det går bra, men han mener jeg har fått såpass mange slag i ansiktet at behandlingen kommer til å ta lang tid. Så hva gjør jeg når kontrakten min går ut? Jeg kan ikke se for meg at noen andre vil ansette eller engasjere meg nå.

Skrevet

Først må du ha Arbeidsavklaringspenger og det kan du beholde i opptil 4 år mens du er under behandling :-)

Skrevet

Først må du ha Arbeidsavklaringspenger og det kan du beholde i opptil 4 år mens du er under behandling :-)

Hvor mye får jeg da?

Får jeg råd til å sitte med hus og bil?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvor mye får jeg da?

Får jeg råd til å sitte med hus og bil?

66% av siste tre års inntekt tror jeg det er.

Skrevet

Hjelp, det er jo ingenting!

Skrevet

Trekkes det da noen og 30% skatt av de pengene også?

Skrevet

Hjelp, det er jo ingenting!

Jeg får 80 prosent av det siste året jeg var i full jobb. Siden jeg da tjente ganske bra, så lever jeg livets gode dager og har både hus og biler :-)

Skrevet

Kommer veldig mye an på hva som feiler deg, om det er kronisk, om det er bedre for deg med lite stress, eller om du vil bli værre gående uten jobb.

Skrevet

Kan du prøve å få fast jobb der, eller minimum et års arbeidsavtale mot at NAV yter lønnstilskudd på 30 - 50 %? (Arbeidsgiver betaler deg lønn som vanlig, men får refundert 30 - 50 % av NAV)

+ At NAV betaler alt sykefravær? (Fritak for arbeidsgiverperiode?)

Dette er ordninger du snarest bør snakke med NAV om. Kanskje få et samarbeidsmøte om dette er aktuelle virkemidler? Etter sykepenger kommer arbeidsavklaringspenger og det er lite å leve av, det samme er trygd..

Kan hende det er lurt å klore deg fast i den jobben du har, om mulig...

Gjest frillen
Skrevet

Trekkes det da noen og 30% skatt av de pengene også?

Ja det gjør man. AAP er lønnsinntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...