Gjest Ladytron Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 I den senere tid har jeg vært plaget med tankekjør, spesielt når jeg har vært alene... Tankene har vekslet mellom sinne, frustrasjon og generell håpløshet. De har stjålet store deler av konsentrasjonen min og gjort det mer krevende (men ikke umulig) å studere. Nå merker jeg til min overraskelse at det har blitt tilnærmet støyfritt. Tankene kommer og går, noen er positive, andre er litt mindre positive. De blir en stund, og så forsvinner de. Det har vært slik i noen dager nå. Min livssituasjon har ikke forandret seg nevneverdig, men livskvaliteten har blitt mye bedre. Jeg sliter forøvrig med tilbakevendende depresjon. I dette tilfellet gjorde jeg ingenting spesielt for å finne roen, den bare kom av seg selv. Men finnes det noen gode teknikker for å tømme hodet for tanker, også når tankekjøret og depresjonen er på sitt verste? Det hadde gjort ting så mye bedre. Takk for tips, 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Mulig jeg er litt på bærtur, men kan det være til hjelp for deg å utsette tankene, slik man gjør ved bekymringer? http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3813367 0 Siter
Gjest oppmerksomheetstrening Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Du vil kanskje ha nytte av å lære oppmerksomhetstrening. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Mulig jeg er litt på bærtur, men kan det være til hjelp for deg å utsette tankene, slik man gjør ved bekymringer? http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3813367 Takk for svaret. Virket som en grei løsning, men vet ikke hvor lett det er å gjennomføre. Kunne nok ha gjort et forsøk. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Du vil kanskje ha nytte av å lære oppmerksomhetstrening. Anbefaler du noen spesielle ressurser for å lære seg dette? 0 Siter
Gjest flere synspunkter Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Hvis du er kvinne, kan dette være knyttet til menstruasjonssyklusen og hormonelle svingninger. Menn har imidlertid også noen biologiske svingninger. Jeg får tankekjør, kan bli veldig deprimert/negativ og av og til få store problemer med å sove pga hormonsvingninger. Dette tankekjøret og negativiteten kan også plutelig bli borte uten at jeg har gjort noe spesielt. Essensielle fettsyrer (Omega 3, 6 og 9) go for meg rett kosthold (holde blodsukkeret konstant) demper disse tingene betraktelig for min del. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.