Gå til innhold

Skulle ønske jeg var stabil i hele tiden:(

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

Hva feiler det meg?

I dag orket jeg ikke gå på jobb. Ville bare sove, klarte ikke står opp. Ringte og sa jeg var syk. Sov hele dagen. Står opp og typen kommer fra jobb. Jeg sitter bare her foran nettet, og det verste er at jeg synes det er så deilig og bare sitte og sløve... har ikke kommet meg i dusjen eller noenting. Og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg er så sløv.

Det beste jeg vet er å sove til langt på dag og gjøre ingenting. Men så får jeg dårlig samvittighet og blir deppa fordi det er jo ikke bra. Man skal jo ikke sove så mye, må ta meg sammen. Men klarer det ikke. Jeg brude være mer sosial, ta kontakt med venner, gjøre hyggelig ting, trene osv osv... så får jeg dårlig samvittighet for samboeren min fordi jeg er så lat. Og da sitter jeg bare med en vond følelse uansett.

Huff, det svinger hele tiden. Er det flere som har det sånn? Får dårlig samvittighet fordi man skulle gjort ditt og datt......

Gjest javedia
Skrevet

Jeg er sånn som deg. Svinger opp og ned. Idag er jeg også slapp og må tvinge meg til å gjøre ting. Du får håpe på at morgendagen blir bedre :)

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

Jeg er sånn som deg. Svinger opp og ned. Idag er jeg også slapp og må tvinge meg til å gjøre ting. Du får håpe på at morgendagen blir bedre :)

Tusen takk, Javedia. Det hjelper å høre at flere har det sånn. Det rare er jo at i morgen kan alt være annerledes, eller bare om noen timer. Så fort som det svinger..... kan jeg spørre om du har noen diagnose? Håper jeg ikke er frekk som spør.

Jeg skal selv til utredning.

Sender deg litt gode tanker energi ( som jeg ikke har) for resten av dagen:)

Skrevet

sånn er det her også:( På enkelte dager kan det være at noen ikke svarer på mld eller noe så teit, og hvis de svarer eller det viser seg å være en naturlig årsak, så er alt greit igjen. SLITSOMT! Jeg har vel biopolar 2, skal på utredning nå.

Gjest javedia
Skrevet

Tusen takk, Javedia. Det hjelper å høre at flere har det sånn. Det rare er jo at i morgen kan alt være annerledes, eller bare om noen timer. Så fort som det svinger..... kan jeg spørre om du har noen diagnose? Håper jeg ikke er frekk som spør.

Jeg skal selv til utredning.

Sender deg litt gode tanker energi ( som jeg ikke har) for resten av dagen:)

Hei. Jeg har to diagnoser. Bipolar og ptsd. Det svinger aldri sånn raskt over noen få timer, bruker noen dager som regel.

Sender energi tilbake og håper du snart blir bedre :-)

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

sånn er det her også:( På enkelte dager kan det være at noen ikke svarer på mld eller noe så teit, og hvis de svarer eller det viser seg å være en naturlig årsak, så er alt greit igjen. SLITSOMT! Jeg har vel biopolar 2, skal på utredning nå.

Ja, akkurat sånn er jeg ogå. Kan bli helt utenfor å tro at de ikke liker meg osv.. men så er alt bra igjen når jeg får svar. Vedlig slisomt ja! Men godt å høre vi er flere!!

Skrevet

Høres mer ut som ustabil personlighetsforstyrrelse, fordi det svinger som følge av slike hendelser.

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

Høres mer ut som ustabil personlighetsforstyrrelse, fordi det svinger som følge av slike hendelser.

Ja, jeg har en mistanke om at det er det selv også. Synes det er en veldig "tøff" diagnose å få. Men det er vel mulig å få hjelp å bli frisk? Det er så slitsomt med disse svingningene hele tiden...

Skrevet

Vet ikke hvorfor, men akkurat den diagnosen høres så ekkel ut:( Høres ut som en er heeelt gal, liker ikke å se på meg selv som sååå gal:) For jeg kan være flink til å drite i ting også, bare fjase det bort med en spøk eller noe sånt

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

Vet ikke hvorfor, men akkurat den diagnosen høres så ekkel ut:( Høres ut som en er heeelt gal, liker ikke å se på meg selv som sååå gal:) For jeg kan være flink til å drite i ting også, bare fjase det bort med en spøk eller noe sånt

Jeg synes ikke biplar høres så ille ut, det høres liksom mye verre ut med ustabil personlighet. Da tenker jeg at jeg er helt ute å kjøre i forhold til alle andre da. At det er BARE meg det er noe galt med. Jeg ser på meg selv som snill og har aldri kranglet med samboer. Men det er vel inni meg det er kaos.

Huff. Kanskje det ikke synes SÅÅÅ godt utenpå ?

Skrevet

Det er ikke akkurat noe motbevis at man fjaser og flirer litt til tider, da.

Men slapp av. Ikke alle med EUPF er vulgære småpsykopatiske bitcher.

Det er bare en beskrivelse av en måte å være/tenke/føle på, og som NHD sier finnes det veldig mange forskjellige varianter. Det er egentlig veldig logisk at man kan bli underutviklet eller skjevutviklet på den måten, fra et utviklingspsykologisk perspektiv. Det er visst til og med en del behandlere som finner det langt mer spennende å jobbe med enn andre psykiske problemer.

Men hard jobb å komme seg ut av det: JA.

Skrevet

Jeg synes ikke biplar høres så ille ut, det høres liksom mye verre ut med ustabil personlighet. Da tenker jeg at jeg er helt ute å kjøre i forhold til alle andre da. At det er BARE meg det er noe galt med. Jeg ser på meg selv som snill og har aldri kranglet med samboer. Men det er vel inni meg det er kaos.

Indre kaos er visst en del av sykdomsbildet.

Er vel ikke noe verre det enn bipolar, så lenge man tar ansvar for tilstanden sin og jobber hardt for å modnes?

Det går an å se det sånn: Hjernen din har blitt formet på en bestemt måte, noe har stoppet litt opp eller utviklet seg uhensiktsmessig, og den trenger litt hjelp for å utvikle seg i riktig retning.

Gjest jeg er håpløs
Skrevet

Ja, jeg har en mistanke om at det er det selv også. Synes det er en veldig "tøff" diagnose å få. Men det er vel mulig å få hjelp å bli frisk? Det er så slitsomt med disse svingningene hele tiden...

Ja, det går an. Det kreves bare utrolig mye mer jobb enn å bare spise piller.

Som med annet endringsarbeid må man virkelig anstrenge seg for å velge annerledes når en situasjon oppstår. Det er kanskje ekstra vanskelig med eupf fordi man har det emosjonelle som fyrer oppundre en trang til å gjøre som man alltid har gjort.

Skrevet

Ja, det går an. Det kreves bare utrolig mye mer jobb enn å bare spise piller.

Som med annet endringsarbeid må man virkelig anstrenge seg for å velge annerledes når en situasjon oppstår. Det er kanskje ekstra vanskelig med eupf fordi man har det emosjonelle som fyrer oppundre en trang til å gjøre som man alltid har gjort.

Sorry, der signerte jeg med ditt nick, gitt! Det var jeg som skrev innlegget over, altså. Hatt en lang dag på jobb.

Gjest Jeg er håpløs
Skrevet

Indre kaos er visst en del av sykdomsbildet.

Er vel ikke noe verre det enn bipolar, så lenge man tar ansvar for tilstanden sin og jobber hardt for å modnes?

Det går an å se det sånn: Hjernen din har blitt formet på en bestemt måte, noe har stoppet litt opp eller utviklet seg uhensiktsmessig, og den trenger litt hjelp for å utvikle seg i riktig retning.

Ja:) Det høres mye bedre ut. Jeg skal prøve å se det sånn!

Skrevet

Ja:) Det høres mye bedre ut. Jeg skal prøve å se det sånn!

Prøv det.

Det er uansett ikke sikkert det blir snakk om diagnoser i terapi, en gang.

Uansett skjønner du nok fort at det ikke er noe å skamme seg over, på tross av diverse minipsykopat-varianter der ute.

Skrevet

Biopolar høres litt finere ut ja:) Men føler liksom ikke at hjernen er underutviklet... har jo mestret masse i livet, har utdannelse også:) Flink du er som ikke krangler med samboer da...jeg er lett å hisse opp, så krangla mye med han jeg var sammen med:) Men så var vi to av samme sorten også:)

Skrevet

Biopolar høres litt finere ut ja:) Men føler liksom ikke at hjernen er underutviklet... har jo mestret masse i livet, har utdannelse også:) Flink du er som ikke krangler med samboer da...jeg er lett å hisse opp, så krangla mye med han jeg var sammen med:) Men så var vi to av samme sorten også:)

Den er vel underutviklet på den måten at du ikke har lært deg å takle sterke følelser, og blir ustabil i en rekke situasjoner? Med mer.

Det betyr ikke at du er dum, det betyr bare at en kombinasjon av tilfeldigheter (evt genetisk disposisjon og overtydelige faktorer) ikke har fasilitert en sunnere utvikling.

Skrevet

Den er vel underutviklet på den måten at du ikke har lært deg å takle sterke følelser, og blir ustabil i en rekke situasjoner? Med mer.

Det betyr ikke at du er dum, det betyr bare at en kombinasjon av tilfeldigheter (evt genetisk disposisjon og overtydelige faktorer) ikke har fasilitert en sunnere utvikling.

Liker ikke underutviklet heller jeg:O) He he... ja, det er vel egentlig ikke tvil, noe er steikende galt:)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

En personlighetsforstyrrelse kan du jobbe deg ut av og bli frisk av, en bipolar sykdom har du resten av livet og må mest sannsynlig bruke fler typer meds for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...