Gå til innhold

Klarer ikke å støtte ham.

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke noe nick jeg
Skrevet

Jeg tror samboeren min er deprimert. Han har alltid vært en lukka type som ikke sier noe om hva han føler og sånn.

I det siste har han lagt seg midt på natte og sovet kanskje 3 timer før han skal på jobb. Han er lei av jobben sin ( vaskejobb). Har nettopp fylt 40 år og sier han ikke tror han har mange år igjen? Han føler seg sliten og trøtt hele tiden.

Den eneste interessen er dataspill og fotball. Han sover 3 timer hver ettermiddag etter jobben for å kompensere for det han ikke ha sovet om natten.

Jeg blir så fortvila for jeg vet ikke om jeg bare skal la han sove, om han er deprimert eller bare trøtt.... Jeg sier at vi kan jo gjøre noe annet enn å se på tv.. men han svare bare at: sånn er jeg. Jeg er kjedlig jeg. Skulle ønske vi kunne sitte en kveld og bare prate og drikke vin. Men det går ikke. Han greier ikke å prate. Kan det være noe som feiler ham? Det er vel ikke normalt at en voksen mann skal være så innelukket ?

Huff, jeg blir så lei meg av å se ham sånn. Jeg sliter selv også, og jeg tror lett at alt er "min skyld". Så nå er jeg redd at det er jeg som har gjort at han har blitt sånn. Fordi jeg har dårlige dager hvor jeg er ganske trist. Men prøver å ikke vise det, for han fikser ikke at jeg er det.

Derfor klarer jeg vel ikke å være noen støtte for han heller. Det er nesten som tilstanden hans går inn i meg også. Jeg blir trist av å se han sånn. Hva skal jeg gjøre ????

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg synes det høres fornuftig ut å tenke i en retning mot depresjon. Det du kan gjøre er å prøve å motivere han til å gå til legen sin og evt også fortelle han det du har skrevet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...