ethodeforan Skrevet 23. januar 2012 Skrevet 23. januar 2012 Har over en måned sluttet på cipralex (20mg) etter å ha gått på dette i to år. Og utfallet har vært at jeg kjenner symptomer på en ny depressiv episode. Ser at det var en dårlig idé å slutte på cipralex. Enda råde fra legen var å trappe ned en uke av gangen av hel dose. Men kjenner nå at jeg er på vei ned i en depresjon. Sover lengre. Grubler mye. Rastløs men klarer ikke å gjøre noe produktivt annet enn det jeg "må". Mer sårbar og kjenner at jeg har lyst å gråte for minste ytre påvirkning.. Er irritert...Sint!! Og føler at ting er håpløst, at det ikke kommer til å bli bedre. Er passiv. Lyst å isolere meg. Orker ikke ta tlf, enda jeg vet det er lurt. Ikke lyst å innse at jeg er på vei dit igjen. Resultatet er alkohol inntak. Har ikke skjønt dette før siste uken. Har trodd at ting var okay. Men folk rundt meg har sett at det ikke er slik. Og familien er nå bekymret igjen. Har bestilt legetime til fredag. For å snakke om medisiner. Og kjenner akkurat nå at det er krise.. overveldende angst. Har mest lyst å dra på legevakta å få noe beroligende, men vet ikke om jeg kommer til å få noe hjelp der. Det som trigget "krisa" i dag var jeg snakket med Nav. Og fikk avslag på reisepenger til arbeids rettet tiltak. Reagerte med å bli sint og gråte. Hodet raste. I tillegg trodde jeg at jeg var klar for å begynne i en 50 % stilling, da økonomisk situasjon er vanskelig. Orker ikke å stå i det, gruble og føle at det er håpløst. At penger påvirker hode og kropp så mye at når jeg fant ut at det ikke var lønnsomt å jobbe, da de trekker all stønad fordi lønna er høyere., så raste verden sammen igjen. Og et kjærlighets forhold har gått i vasken, alt på under en uke. Ser også dette i sammenheng med at jeg har sluttet på cipralex. Er nå redd for hvor langt ned jeg havner... fryktelig føles det. Står fortsatt på Lamictal. 400 mg. Og vet at det er lurt. Vet bare ikke om jeg orker å vente helt til fredag med legetime. Har du noen gode råd for hvordan jeg skal forholde meg til alt inntil jeg har vært hos legen ? Ta en tur på legevakta ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. januar 2012 Skrevet 23. januar 2012 Jeg foreslår at du ringer legen i morgen og ber om resept på minste pakke Cipralex. Best iå komme i gang raskest mulig. 0 Siter
ethodeforan Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Skrevet 23. januar 2012 Jeg foreslår at du ringer legen i morgen og ber om resept på minste pakke Cipralex. Best iå komme i gang raskest mulig. Har snakket med fastlegen i dag, bestilt time til fredag. Og skal vurdere en annen type medisiner for depresjon eller for å forebygge depresjon. Ettersom jeg ikke føler cipralexen har gjort den jobben jeg føler den burde ha gjort. Bivirkninger som sinnsyk flat i humøret,føler ingen gleder,likegyldig... Vet at jeg trenger å stå på en kombo av stemingsstabilieserende og medsiner som behandler depresjon. Og tenkte å foreslå Wellbutrin til fastlegen ettersom jeg har hørt mye godt om denne medisinen. andre forslag til medisiner ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.