Gå til innhold

Feil eller en gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener jeg har en egenskap som ingen tror på at jeg har. Nemlig at jeg ved å gå inn i et rom av mennesker, automatisk tiltrekker meg oppmerksomhet fra enkelte i det rommet som mottar en slags "beskjed" om at her kommer det en helt spesiell og interessant person. Jeg føler også at jeg helt automatisk gir fra meg følelser og tanker til personene rundt meg om at jeg tenker på de. Jeg har merket det mange ganger at personer jeg bare såvidt har snakket med, gir meg blikk og sier "ha det" på en måte som gjør at de har blitt "tiltrukket" (ikke seksuelt) av meg, og at de føler et bånd til meg. De kunne gjerne tenke seg å bli kjent med meg, og være med meg, snakke med meg, få omsorg av meg osv. Det gjelder ikke alle, må jeg påpeke, men vil ikke gå nærmere innpå hva slags folk det gjelder.

Noen ganger kan dette være en bra ting, men det er litt stressende også fordi det kan tiltrekke feil folk. Jeg har det med at enkelte damer kan bli helt besatt av meg. Jeg har prøvd å stenge av dette når jeg merker jeg er med feil folk, for å ikke tiltrekke meg de, men da blir jeg sittende og tenke "ikke tenk på de, ikke tenk på de", men da blir jeg jo bare sittende å tenke på de. Det er litt som tvangstanker fungerer, at de blir sterkere hvis man prøver å ikke tenke på de. Mange tror også at jeg kan gi de all min omsorg fordi de føler seg sånn linket til meg bare av å se meg, men det er sjeldent at jeg har lyst til det, for jeg har nok med meg selv. Og da kan de bli skuffet hvis jeg overser de.

Men det er ingen som tror på meg at jeg har det slik. Men det ER sånn! Så da lurer jeg jo på om jeg er gal eller hva dette er. Og kjenner jeg psykiatrien rett så vil de sikkert kalle dette et eller annet.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

7

• Lillemus

5

• gullfisk

4

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Matariki
Skrevet

Noen folk har mer apell enn andre, sånn er det bare.

Skrevet

Noen folk har mer apell enn andre, sånn er det bare.

Men jeg trenger ikke engang å si noe. Det holder med å være der, evt. gi et blikk. Ikke er jeg pen engang. Skal ikke engang forundre meg at det kan fungere gjennom ordene her inne

Gjest Matariki
Skrevet

Men jeg trenger ikke engang å si noe. Det holder med å være der, evt. gi et blikk. Ikke er jeg pen engang. Skal ikke engang forundre meg at det kan fungere gjennom ordene her inne

Fungerer ikke her inne :)

Tenker på ordet "innbilsk" jeg, men det er kanskje feil. For hvis det er slik er det slik, at folk vil ha kontakt med deg mener jeg. Noen er lettere å komme i kontakt med enn andre, andre oser av "vil ikke ha kontakt". Har vel med utstråling å gjøre.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Vi mennesker signaliserer og utstråler mye mer enn vi vet selv. Har følt slike ting om personer (jeg f.eks nylig har sett i et rom) mange ganger selv, og så har personen (e) plutselig tatt kontakt med meg. Tror det er veldig knyttet til kroppsspråk (som registreres mer eller mindre ubevisst), og har intet bevis for noe mer mystisk.

Skrevet

Fungerer ikke her inne :)

Tenker på ordet "innbilsk" jeg, men det er kanskje feil. For hvis det er slik er det slik, at folk vil ha kontakt med deg mener jeg. Noen er lettere å komme i kontakt med enn andre, andre oser av "vil ikke ha kontakt". Har vel med utstråling å gjøre.

Ja, men til meg er det litt ufrivillig også. Jeg kan ikke stoppe det, så det gjør at folk blir interessert uten at jeg vil det.

Jeg tror grunnen til at folk merker at jeg er spesiell, er fordi de merker et savn etter noe de ikke har i sine egne liv når de ser meg. Hos meg kan de møte forståelse.

Gjest Matariki
Skrevet

Ja, men til meg er det litt ufrivillig også. Jeg kan ikke stoppe det, så det gjør at folk blir interessert uten at jeg vil det.

Jeg tror grunnen til at folk merker at jeg er spesiell, er fordi de merker et savn etter noe de ikke har i sine egne liv når de ser meg. Hos meg kan de møte forståelse.

Forståelse trenger jo alle. Men..dette...

''er fordi de merker et savn etter noe de ikke har i sine egne liv når de ser meg. ''

Det forstod jeg ikke. Melder pass :)

Skrevet

Vi mennesker signaliserer og utstråler mye mer enn vi vet selv. Har følt slike ting om personer (jeg f.eks nylig har sett i et rom) mange ganger selv, og så har personen (e) plutselig tatt kontakt med meg. Tror det er veldig knyttet til kroppsspråk (som registreres mer eller mindre ubevisst), og har intet bevis for noe mer mystisk.

Det er litt deilig da, å tenke på at man er slik.

Tror psykologen min har merket det også. I hvert fall føler han at jeg ikke noe særlig respekt for han, og at jeg ikke tror på hans teorier og det han sier. Det er litt vond følelse, for det er jo han som skal være den overlegne i en sånn setting.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg tror du innerst inne vet at dette er noe innenfor psykiatrispekteret siden du selv har postet innlegget her på psykiatri.

Skrevet

Forståelse trenger jo alle. Men..dette...

''er fordi de merker et savn etter noe de ikke har i sine egne liv når de ser meg. ''

Det forstod jeg ikke. Melder pass :)

Mange savner nærhet og noen de bare kan FØLE connection med, bare ved å være. Uten at man trenger å si så mye. Dette bare stråler ut av øynene mine.

Skrevet

Jeg tror du innerst inne vet at dette er noe innenfor psykiatrispekteret siden du selv har postet innlegget her på psykiatri.

Skriver det her fordi jeg går til psykolog, og han tror ikke jeg har magiske evner. Han mener det er innbilsk å tro at jeg kan forstå enkelte typer mennesker bedre enn noen andre. Til og med bedre enn deres nærmeste.

Gjest Matariki
Skrevet

Mange savner nærhet og noen de bare kan FØLE connection med, bare ved å være. Uten at man trenger å si så mye. Dette bare stråler ut av øynene mine.

''Dette bare stråler ut av øynene mine.''

Er ikke det bare fint da?

Skrevet

''Dette bare stråler ut av øynene mine.''

Er ikke det bare fint da?

Stort sett, tror jeg.

Skrevet

Psykotisk.... søk lege!

Psykotisk? Tviler, det har vært sånn så lenge jeg kan huske. I hvert fall siden rundt 20-årsalderen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Skriver det her fordi jeg går til psykolog, og han tror ikke jeg har magiske evner. Han mener det er innbilsk å tro at jeg kan forstå enkelte typer mennesker bedre enn noen andre. Til og med bedre enn deres nærmeste.

Ja, da har du svar på ditt eget spørsmål :)

Skrevet

Ja, da har du svar på ditt eget spørsmål :)

Men det er slik.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Det er litt deilig da, å tenke på at man er slik.

Tror psykologen min har merket det også. I hvert fall føler han at jeg ikke noe særlig respekt for han, og at jeg ikke tror på hans teorier og det han sier. Det er litt vond følelse, for det er jo han som skal være den overlegne i en sånn setting.

Vel, jeg er sikker på at jeg lurer meg selv litt av og til. For jeg husker gjerne kun de gangene det "klaffer" og glemmer de gangene det ikke stemmer.

Høres ikke ut for meg som du får noe ut av terapien. Virker som om kjemien mellom dere overhodet ikke stemmer.

Mange (kanskje de fleste) mennesker fanger opp følelser som ligger under overflaten.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men det er slik.

Du skrev: men det er slik. Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Skrevet

Føler det slik jeg også... Men jeg prøver å ikke la meg bli brukt som klagemur.Hørt folk si at jeg er lett å bli glad i og en psykolog som sa at jeg var lett å komme "nær", uten at jeg helt forsto hva han mente med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...