Gå til innhold

En slags "realitetsbrist"?

Anbefalte innlegg

Gjest javedia
Skrevet

Noen ganger i uken får jeg det sånn at det suser i hodet mitt og jeg faller liksom igjennom. Jeg får en følelse av at alle menneskene er rare. Hvorfor ser de sånn ut? Hvorfor har de armer og bein? Jeg er liksom helt utafor og lever i min egen verden. Det er litt skremmende da jeg slett ikke er normal når dette kommer. Hva kan det være?

Skrevet

Vet ikke om dette er så veldig rart egentlig. Det minte meg litt om meg da jeg engang ble helt overveldet av noe jeg tenkte på. Jeg var liten, og hadde gjort noe galt, jeg husker ikke hva. Og da jeg skulle forsvare meg foran pappa så skrek jeg og sa "men jeg er bare et menneske jeg også, jeg har 2 ører, 2 øyne, 1 nese, 1 munn...sånn som alle andre!"

Gjest javedia
Skrevet

Vet ikke om dette er så veldig rart egentlig. Det minte meg litt om meg da jeg engang ble helt overveldet av noe jeg tenkte på. Jeg var liten, og hadde gjort noe galt, jeg husker ikke hva. Og da jeg skulle forsvare meg foran pappa så skrek jeg og sa "men jeg er bare et menneske jeg også, jeg har 2 ører, 2 øyne, 1 nese, 1 munn...sånn som alle andre!"

Jeg tror bare ikke at dette er normalt. Blir redd når det skjer fordi alt blir så uvirkelig. Jeg kan være i dette "moduset" i lang tid og gli ut og inn av det.

Skrevet

Jeg tror bare ikke at dette er normalt. Blir redd når det skjer fordi alt blir så uvirkelig. Jeg kan være i dette "moduset" i lang tid og gli ut og inn av det.

Høres ut som derealisasjon eller depersonisasjon. Det forekommer ved en rekke psykiske lidelser, fra angst, til psykose.

Gjest javedia
Skrevet

Høres ut som derealisasjon eller depersonisasjon. Det forekommer ved en rekke psykiske lidelser, fra angst, til psykose.

Hei. Ja, jeg har jo angst, i tillegg har jeg en depresjon som aldri gir seg samme hva jeg gjør. Har brukt de medisiner som går an og står på en bra dose fast. Dette tror jeg har ingen effekt og jeg skjønner ikke hvorfor jeg bruker dem. Syk er jeg åkke som. Når jeg i tillegg blir helt "snål" innimellom, blir jeg bare enda mere deprimert og mister motet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...