Gå til innhold

Vrangforestilling og provokasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjør vondt
Skrevet

Jeg har fulgt med på tråden i dag vedr. det å tro at man er annerledes enn andre. Mange tror nå at det er et trolle-innlegg, og det er mulig det.

Rent bortsett fra om avsender er "sann" eller ikke, så stusser jeg over hvor provoserte menneskene her inne blir hvis noen tror man er annerledes enn andre. Det provoserer åpenbart i langt større grad enn andre tilstander som beskrives her på psykiatri-forumet.

Hvis det faktisk er vrangforestillinger så kan jeg ikke skjønne at andre ikke kan være litt romsligere og ikke så nedrakkende og fordømmende.

Det er ikke særlig stas å ha en lidelse som skaper vrangforestillinger, og en føler seg lett som en satelitt som er langt fra andre mennesker. Isolert.

Når en er inne i slike perioder så hjelper det i langt større grad med imøtekommenhet og forståelse enn oppgitt hoderisting og fordømming. Den slags respons hjelper like lite som å kritisere deprimerte for å være nedfor eller hypomane for å være hypre.

Jeg vet ikke noe om trådstarter i nevnte tråd, men jeg kjenner at jeg blir litt såret på vegne av de som sliter med vrangforestillinger.

Skrevet

Jeg troller i hvert fall ikke. Jeg fortalte om dette til psykologen for en stund siden, og det var først forrige time at han nevnte det igjen som et tegn på vrangforestillinger.

Skrevet

Jeg beklager, men dette er et åpent diskusjonsforum på internett (riktignok innen emnet psykiatri, men dog). Her er vi ikke fagutdannede mennesker som vet å behandle folk på den rette måten, og svarene blir deretter - menneskelige med andre ord. Slik er det (dessverre) bare, takler man ikke det bør man ikke være på internettfora...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...