Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Skrevet 25. januar 2012 kan ha Asperger. Jeg har ikke lest om noen i Norge (utenom nhd) som som har spekulert i dette og det er merkelig ved tanke på at ABB`s forsvarer tidlig gikk ut og sa at ABB var opptatt av å tallfeste (10 % livsgnist osv) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10076612 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 25. januar 2012 Skrevet 25. januar 2012 Ja det er helt utrolig, i den 247 siders rapporten fra rettspykiaterne, er ikke autismevansker nevnt med ett ord. Men jo, Asperger har vært nevnt i det offentlige rom, ikke bare her inne. 0 Siter
Gjest Bloit Skrevet 25. januar 2012 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har skrevet om aspergers og manglende empati her inne før, men det har blitt slettet. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Men jeg husker like etter drapene skjedde, og det var flere tidligere arbeidskollegaer (fra et IT/telecom firma eller noe lignende) som snakket ut anonymt. De sa at ABB var både sympatisk og hyggelig, han var "den fødte selger". Hvordan kan dette være forenelig med Asperger? Jeg har hatt inntrykk av at sosiale vansker er et av de klareste kjennetegnene ved syndromet. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Men jeg husker like etter drapene skjedde, og det var flere tidligere arbeidskollegaer (fra et IT/telecom firma eller noe lignende) som snakket ut anonymt. De sa at ABB var både sympatisk og hyggelig, han var "den fødte selger". Hvordan kan dette være forenelig med Asperger? Jeg har hatt inntrykk av at sosiale vansker er et av de klareste kjennetegnene ved syndromet. Jeg vet ikke om dette taler imot. Sønnen min har en gutt i klassen sin med Asperger og sønnen min beskriver han som veltalende. Å være veltalende er vel en fordel i selgeryrket, men dette blir selvsagt spekulasjoner, så vi får bare vente å se hva de kommer frem til til slutt :-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Men jeg husker like etter drapene skjedde, og det var flere tidligere arbeidskollegaer (fra et IT/telecom firma eller noe lignende) som snakket ut anonymt. De sa at ABB var både sympatisk og hyggelig, han var "den fødte selger". Hvordan kan dette være forenelig med Asperger? Jeg har hatt inntrykk av at sosiale vansker er et av de klareste kjennetegnene ved syndromet. Jeg vet ikke om dette taler imot. Sønnen min har en gutt i klassen sin med Asperger og sønnen min beskriver han som veltalende. Å være veltalende er vel en fordel i selgeryrket, men dette blir selvsagt spekulasjoner, så vi får bare vente å se hva de kommer frem til til slutt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.