Gå til innhold

Det værste med å være deprimert?

Anbefalte innlegg

Gjest skippagurra
Skrevet

Jeg synes det er når andre bryr seg med at jeg er syk og blir oppgitt. I tillegg denne indre smerten som gnager hele tiden.

Hva er værst for deg?

Gjest as salamo aleikom
Skrevet

helt klart den psykiske smerten! den er jo uutholdelig! det er synd psykiatere ikke er klar over hvor vondt det er å være deprimert. jeg beskrev ikke depresjon da jeg var hos psykiatere, men regelrett SMERTE, så de skjønte ikke at jeg var deprimert/bipolar.

Gjest skippagurra
Skrevet

helt klart den psykiske smerten! den er jo uutholdelig! det er synd psykiatere ikke er klar over hvor vondt det er å være deprimert. jeg beskrev ikke depresjon da jeg var hos psykiatere, men regelrett SMERTE, så de skjønte ikke at jeg var deprimert/bipolar.

Jeg har lært litt kognitiv terapi. Der sies det at tanker og følelser er noe vi skal la passere... vet ikke hvordan jeg kan få denne smerten (følelsen) til å bare passere. Den er jo meg liksom, den sitter fast i sjelen og det må da være meg?

Skrevet

Jeg har lært litt kognitiv terapi. Der sies det at tanker og følelser er noe vi skal la passere... vet ikke hvordan jeg kan få denne smerten (følelsen) til å bare passere. Den er jo meg liksom, den sitter fast i sjelen og det må da være meg?

det eneste som hjelper for meg er litium!

Gjest skippagurra
Skrevet

det eneste som hjelper for meg er litium!

Har jeg også prøvd, men magen slo seg helt vrang. Ble kjent med vært eneste toalett i mange mils omkrets :-/

Gjest Matariki
Skrevet

Det verste er ekkelk følelse i magen som ikke går bort samme hva, og at alt går i sakte film. Det er tungt å bevege seg når en vandrer i en sakte film, og når det av og til stopper opp. Som om noen trykker på pause knappen.

Skrevet

At en ikke ser noe lyspunkter i tilværelsen eller framtiden...

Gjest skippagurra
Skrevet

At en ikke ser noe lyspunkter i tilværelsen eller framtiden...

Ja, dette også. Jeg ligger i senga hver morgen og gruer meg til å stå opp. Ingenting som gir meg noe.

Gjest skippagurra
Skrevet

Det verste er ekkelk følelse i magen som ikke går bort samme hva, og at alt går i sakte film. Det er tungt å bevege seg når en vandrer i en sakte film, og når det av og til stopper opp. Som om noen trykker på pause knappen.

Ikke noe morsomt å ha det sånn nei.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Den psykiske smerten er værst.

Samtidig med tiltaksløsheten og følelsen av å ha sement i kroppen.

Ikke rart at depresjon er en dødlig sykdom (selvmord).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...