Gå til innhold

Å bli knust av forumkommentarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan man kan få litt mer styrke og selvbilde slik at man ikke blir helt knust og for dager ødelagt av kommentarer av folk man ikke engang aner hvem er, på nettet. Jeg har i kveld fått høre at jeg er en skam. Jeg har ikke valgt å være den er. Jeg blir bare så nedbrutt av sånne ord på nettet. Og vil bare legge til at det ikke er her inne dette har skjedd.

Kan man bygge om et slags filter hvor man er sterk nok til å høre drittkommentarer fra folk som mangler empati?

Og til alle de her som følte at jeg virket innbilsk og arrogant, så vil jeg bare si at jeg er ikke verdt en drit, og at jeg føler meg som et kryp akkurat nå. Mens dere er engler.

Gjest sånnerdetnåbare
Skrevet

Har du diskutert pedofili igjen? Det vekker jo gjerne sterke følelser hos andre.

Skrevet

Har du diskutert pedofili igjen? Det vekker jo gjerne sterke følelser hos andre.

??

Skrevet

?? Skjønner ikker ?

Skrevet

Hva har jeg med pedofili å gjøre da ?

Skrevet

Hæ?

Skrevet

Se, jeg gråter. Jeg er bare et menneske jeg og.

Så - jeg er lissom pedofil jeg da ...er det så det ligger ann ??

Skrevet

Så - jeg er lissom pedofil jeg da ...er det så det ligger ann ??

Olav, tror nok sånnerdetnåbare trodde du var en annen.

Gjest sånnerdetnåbare
Skrevet

Olav, tror nok sånnerdetnåbare trodde du var en annen.

Ble ikke sagt til Olav Femte men til Spezi

Gjest jdfsjfsldfjsld
Skrevet

Du må lære deg å ta en Sokrates. Eller i alle fall PRØVE. Og ta med deg noe fra han.. Eller du kan ta en Willy Haugli: ”Jeg er meget kresen mht hvem jeg lar fornærme meg”.

Se artikkelen her:

http://www.gpo.no/index.php?option=com_content&view=article&id=150:lar-du-deg-krenke-&catid=58:artikler&Item

Og kanskje må du bare tåle at det i blant er ubehagelig å kommunisere med andre. Eller du må skjerme deg noe ved slike opplevelser ved å være mer forsiktig med hva du diskuterer på nettet og med andre.

Å bli lett såret tror jeg ofte er et personlighetstrekk, det må jobbes hardt med - men vanskelig å endre. Men i noen perioder er man mer sårbar enn andre, for eksempel om man sliter med depresjon og tar alt i verste mening. Da bør en kanskje passe seg litt for å utsette seg for for mye krenkelse. Men også utfordre tankene sine.

"Er det virkelig rimelig at jeg skal la meg krenke av hva en amerikaner på nettet sier om meg? Han kjenner meg ikke. For en dustete kommentar han kom med, det sier mest om han! Ikke meg!"

Skrevet

Du er like verdifull som meg, kongen, dama på Rema 1000, den tatoverte heroinavhengige mannen på gata og ordføreren i byen. Tenk på det du :-)

Skrevet

Du må lære deg å ta en Sokrates. Eller i alle fall PRØVE. Og ta med deg noe fra han.. Eller du kan ta en Willy Haugli: ”Jeg er meget kresen mht hvem jeg lar fornærme meg”.

Se artikkelen her:

http://www.gpo.no/index.php?option=com_content&view=article&id=150:lar-du-deg-krenke-&catid=58:artikler&Item

Og kanskje må du bare tåle at det i blant er ubehagelig å kommunisere med andre. Eller du må skjerme deg noe ved slike opplevelser ved å være mer forsiktig med hva du diskuterer på nettet og med andre.

Å bli lett såret tror jeg ofte er et personlighetstrekk, det må jobbes hardt med - men vanskelig å endre. Men i noen perioder er man mer sårbar enn andre, for eksempel om man sliter med depresjon og tar alt i verste mening. Da bør en kanskje passe seg litt for å utsette seg for for mye krenkelse. Men også utfordre tankene sine.

"Er det virkelig rimelig at jeg skal la meg krenke av hva en amerikaner på nettet sier om meg? Han kjenner meg ikke. For en dustete kommentar han kom med, det sier mest om han! Ikke meg!"

Takk! Og endelig et fornuftig svar etter psychoskriverier her inne.

Skal lese mer på det der for jeg kan plutselig brytes ned av den minste ting. Også blir jeg flau etter at det har roet seg og jeg har grått mine tårer. Og da har jeg kanskje allerede rukket å si dumme ting tilbake i sinne. Ser du, alle som trodde at jeg trodde at jeg var perfekt, ser nå at jeg ikke er det. Perfekthet er uansett uinteressant og kjedelig.

Skrevet

Du er like verdifull som meg, kongen, dama på Rema 1000, den tatoverte heroinavhengige mannen på gata og ordføreren i byen. Tenk på det du :-)

Takk :) Like mye som en stygg nettkommentar kan såre dypt så kan en fin kommentar få smilet tilbake igjen :) klemzi

Skrevet

Ble ikke sagt til Olav Femte men til Spezi

Hva har jeg sagt noe galt da ??

Skrevet

Hva har jeg sagt noe galt da ??

Igjen: hva har jeg sagt/gjort galt ? Lurer litt på det gitt.....

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Da hadde jeg latt vær å skrive på nett, skjermet meg selv :)

Gjest Matariki
Skrevet

Før kunne jeg bli såret av småting, kan bli såret nå og men ikke av småting tror jeg. Har vel blitt herdet kanskje. Og jeg mente iallefall ikke å være frekk med deg, da beklager jeg det. Du er like mye verdt som alle andre :)

Gjest Lett sårbar
Skrevet

Jeg blir lett såret, og har blitt såret noen ganger her. Dermed har jeg sluttet å delta i diskusjoner, og svarer heller på mer nøytrale ting der ingen kan "angripe" meg.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg kan også bli knust av forumkommentarer. Det er jo folk jeg ikke kjenner og som ikke kjenner meg, så jeg synes det er merkelig at det skal såre meg så veldig. Blir irritert på meg selv at jeg ikke kan være litt mer hardhudet. Har ikke så mange gode råd å komme med, men vil bare si at det er flere av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...