Gjest lurer29 Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Hei NHD. Er du "villig" til å hjelpe en pasient som ikke ønsker å ta medisin pga bivirkninger? Selv om du er av den klare oppfatning at det er det beste? At bivirkningene er til å holde ut? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har skrevet før at ved noen lidelser/diagnoser er medisinering helt sentralt, ved andre er det viktig, ved andre igjen gir det en viss hjelp og ved noen lidelser er medisinering uten betydning. Svaret på ditt spørsmål avhenger av det jeg skriver i første avsnitt. 0 Siter
Gjest lurer29 Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har skrevet før at ved noen lidelser/diagnoser er medisinering helt sentralt, ved andre er det viktig, ved andre igjen gir det en viss hjelp og ved noen lidelser er medisinering uten betydning. Svaret på ditt spørsmål avhenger av det jeg skriver i første avsnitt. Diagnose/lidelse: PTSD, unnvikende pf. Sliter med mye depresjoner, søvnproblemer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Diagnose/lidelse: PTSD, unnvikende pf. Sliter med mye depresjoner, søvnproblemer. Hvis jeg hadde vært spesialist i metakognitiv terapi, kunne jeg ha hjulpet deg uten medisiner. Nå er jeg ikke det, og jeg ville da ha henviskt deg til MCT. Jeg ville ikke ha fortsatt med deg, da jeg ikke kan hjelpe deg. 0 Siter
florista Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Hvis jeg hadde vært spesialist i metakognitiv terapi, kunne jeg ha hjulpet deg uten medisiner. Nå er jeg ikke det, og jeg ville da ha henviskt deg til MCT. Jeg ville ikke ha fortsatt med deg, da jeg ikke kan hjelpe deg. Tusen takk for svar. Skal ta det med meg videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.